Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:آمار بستری و مثبت بودن تست ها در استان رو به افزایش است.

به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه در چارچوب مصوبات ستاد ملی و با دستور استاندار تدابیر و تمهیدات خوبی در راستای مدیریت بیماری کرونا در نوروز امسال اتخاذ شده است  به موضوع سفرهای نوروزی پرداخت و عنوان کرد: در سال گذشته مردم از سفر در ایام نوروز منع شده اند از این رو  امسال اجازه انجام سفر در ستاد ملی تصویب شد که بر اساس این مصوبه سفرها هوشمند و مدیریت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی بیان کرد:  بر اساس مصوبات ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور و با حضور نمایندگان قوای سه گانه و برخی از اعضای هیئت دولت، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ،صدا و سیما و... صرفا ورود به شهرهای  قرمز و نارنجی  و خروج از این شهرها ممنوع  است. معاون استاندار فارس با بیان اینکه ورود به شهرهای زرد و آبی و خروج از این شهرها بدون مانع است،خاطرنشان کرد: بر این اساس ورود  به شهرهای شیراز، مشهد و  اصفهان که قبلاً به عنوان شهر زرد مسافرپذیر اعلام  شده و ممنوعیت ورود مسافر داشتند  بلامانع دانسته شده است.  جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: همه زمینه‌های اسکان مسافرین در استان قطع شده  هیچ گونه برنامه ریزی برای اسکان و اقامت آنها  جز در هتل ها و هتل آپارتمان ها و مراکز بومگردی انجام نشده است.  وی در ادامه افزود:  مسافرین حق استفاده از چادر و یا اسکان در مدارس، مهمانسرا های دولتی و کمپ ها را ندارند. قاسم پور با تاکید بر اینکه خودروهای شخصی از شهرهای قرمز مانند شهرهای استان خوزستان گچساران و غیره  اجازه ورود به فارس را  ندارند،عنوان کرد: ورود این خودرو ها در مبادی ورودی استان  کنترل  و ضمن اعمال جریمه برای متخلفین، این خودروها  برگشت داده می‌شوند.  معاون استاندار فارس از تدابیر و کنترلهای سختگیرانه تر و بیشتری اعم از ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی، محدودیت در فعالیت اصناف، ممنوعیت رفت و آمد شبانه خودروهای پلاک شخصی و ممنوعیت ورود و خروج در شهرهای نارنجی و قرمز استان مانند زرین دشت، داراب، مرودشت و ارسنجان خبر داد. وی افزود: همه فرمانداران استان و بهداشت و درمان و اعضا ستادهای شهرستانی مکلف به پیشگیری از شکل گیری هر نوع تجمع اعم از مجالس ختم و عروسی و مراسم های فرهنگی، آیینی، مذهبی و ... هستند. قاسم‌پور با بیان اینکه  آمار بستری و درصد مثبت شدن تست ها در استان رو به افزایش است ،افزود:  با توجه به شرایط نوروزی و گسترش ویروس جهش یافته کرونا  مردم با رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی از سلامت خود و هم استانی ها مراقبت کنند. قاسم‌پور همچنین از متوقف کردن و اعمال قانون در خصوص خودروهای حامل افراد کرونا مثبت خبر داد. وی بیان کرد: نظارت بر  بخش‌های مختلف گردشگری حمل و نقل، اصناف و بازار تشدید شده است. معاون استاندار فارس تاکید کرد:  مسافرین با تغییر رنگ شهرها به قرمز و نارنجی  ۷۲ ساعت مهلت دارند آن شهرستان‌ها را ترک کند. وی افزود:  محدودیت‌ها متناسب با رنگ بندی هر شهر در بخش‌های مختلف تردد خودرویی، صنفی، آموزش فرهنگی و اجتماعی و اداری در حال اجرا است. قاسم‌پور درباره ممنوعیت رفت و آمد شبانه نیز گفت: این محدودیت  در همه شهرها با هر نوع رنگ بندی  از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد اعمال می شود. جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا ابراز امیدواری کرد: مردم با فرهنگ استان فارس همچون سال گذشته در سیزدهم فروردین ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی از ایجاد دورهمی های خانوادگی و شلوغی شهرها جلوگیری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس کرونا استاندار فارس قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است

استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.

به گزارش صداوسیما، علیرضا فخاری در ستاد عفاف و حجاب استان که به میزبانی فرمانداری تهران و با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عملیات افتخارآفرین سپاه پاسداران و تحقق «وعده صادق»، با اشاره به ابعاد مختلف فتنه دشمنان در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بدخواهان این نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه حجاب از آموزه‌های دینی و رکن مهم فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، گفت: امروز که در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری باید به حفظ دین و فرهنگ توجه داشته باشیم، چرا که آسیب به این ارکان صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.

فخاری خطاب به مسؤولان و مدیران عنوان کرد: آن نقطه که مسؤول و مدیری نسبت به فرهنگ جامعه، اداره و یا سازمانی دچار کم کاری و کم توجهی‌شود، همان نقطه آغاز ایجاد شکاف عمیق توسط دشمن برای از بین بردن اتحاد و رخنه فرهنگی است، لذا با توجه به منویات رهبری از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری‌های دشمن در راستای بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام، عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد، آنان با سرمایه گذاری‌های کلان در تلاش هستند که حرمت‌ها و نماد‌های دینی ایران اسلامی را هم برای بانوان و هم برای آقایان کمرنگ کنند، لذا همه ما به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی‌های دشمن بایستیم و از هر فرصتی برای تبیین و تزریق امید و آگاهی به مردم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: در شرایط کنونی که نیروی انتظامی میدان دار حوزه عفاف و حجاب است، باید دستگاه‌ها ضمن پرهیز از موازی کاری، از راهبرد آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنند و حول یک محور قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ