Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جلال قربانی با اشاره به اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری در پایانه مسافربری امام رضا(ع) گفت: در راستای جمع آوری جارچیان و رفاه مسافران، فروش بلیت در پایانه ممنوع بوده و افرادی که قصد سفر دارند باید بلیت خود را از طریق سامانه‌های الکترونیک و درگاه‌های اینترنتی خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در پایانه‌های مسافربری که زائران و مجاوران هنگام حضور در پایانه از آن گلایه داشتند، حضور جارچیان در پایانه، قیمت‌های مختلف بلیت و صادر نشدن بلیت به نام افراد بود.

وی افزود: برهمین اساس با همکاری دستگاه قضائی، اداره کل راه و حمل و نقل جاده‌ای شهرداری مشهد برای اولین بار در کشور اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری را آغاز کرد.

قربانی با بیان اینکه بر اساس این طرح فروش بلیت توسط شرکت‌ها در داخل پایانه ممنوع شد، خاطرنشان کرد: زائران و مجاورانی که قصد سفر دارند باید بلیت مورد نیاز خود را به نام مسافر و از طریق اینترنت و شرکت‌های مسافرتی خارج از پایانه خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محل سوار و پیاده شدن مسافران به اتوبوس تنها افرادی که بلیت به نام آنها صادر شده باشد، اجازه عبور از گیت‌ها را دارند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر جمع شدن جارچیان در پایانه، ایمنی سفر، پیشگیری از خرید بلیت به قیمت‌های بالاتر و استفاده از بیمه در صورت بروز حادثه  را برای زائران و مجاوران هنگام سفر به دنبال دارد.

قربانی گفت: با توجه به اجرای این طرح از زائران و مجاوران درخواست می‌شود بلیت خود را قبل از حضور در پایانه‌ها و به نام فردی که قصد سفر دارد از طریق اینترنت و درگاه‌های فروش بلیت و شرکت‌های فروش بلیت خارج از پایانه خریداری کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: جلال قربانی پایانه های مسافربری خریداری کنند شهرداری مشهد فروش بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: چالش‌های موجود در سفرهای اربعین نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش ترافیک و زمان توقف‌ها در مسیر ایلام به مهران اشاره کرد.

هادیان‌فر موضوع تأمین و توسعه ناوگان مسافری در ایام اربعین را از مسائل مهم دانست و افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس‌ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت را متناسب با تقاضا افزایش دهیم، گفت: این امر در سفرهای نوروزی با کمک سازمان راهداری محقق شد و در سفرهای اربعین ۱۴۰۳ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدارها و گفت‌وگوهای اخیر با دولت عراق درباره تکمیل راه آهن شلمچه - بصره، یادآور شد: شرکت راه آهن حجم بیشتری از مسافر را از شهرهای پر جمعیت به‌سمت شلمچه هدایت کند تا مسافر بیشتری را از طریق ریل جابه‌جا کنیم و از ترددهای جاده‌ای بکاهیم.

هادیان‌فر ادامه‌داد: موضوع دیگری که در دیدار با هیئت عراقی مطرح شد، استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل دریایی برای سفرهای اربعین بود که می‌توان با توجه به آمادگی دو کشور، از ظرفیت مسیر آبادان به واصلیه از طریق دریا برای جابه‌جایی مسافران اربعین بهره برد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حوزه هوایی نیز دو موضوع دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف و افزایش پروازها در دیدار با وزیر حمل‌ونقل عراق مطرح شد و تلاش می‌کنیم این نرخ اضافه در فرودگاه نجف کاهش یابد.

توزیع عادلانه بلیت با نرخ مصوب از دیگر مواردی بود که مورد تأکید معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی در حوزه تأمین سوخت نیز توضیح داد: نیاز است در طول ۲۶۰۰ کیلومتر مرز سفرهای اربعین، سوخت به‌اندازه کافی در اختیار خودروهای شخصی و ناوگان عمومی قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باید بتوانیم تصادفات را به حداقل برسانیم که هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کند.

هادیان‌فر با تأکید بر اینکه در اربعین امسال هم هیچ پرواز چارتری نخواهیم داشت، گفت: این موضوع به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6079382 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد بودجه سازمان پایانه‌ها صرف مرمت و بازسازی می‌شود
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف
  • مسافران بخوانند/ مبلغ بلیت‌ پروازهای لغو شده پس داده می‌شود
  • بازگشت هزینه بلیت پرواز‌های لغو شده امروز و بامداد فردا 
  • هزینه بلیت پروازهای باطل‌ شده به مسافران برگردانده می‌شود
  • بازگشت هزینه بلیت پرواز های لغو شده امروز و بامداد فردا 
  • بازگشت وجه بلیت سفر‌های هوایی لغو شده
  • جابجایی سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • ورود بیش از یک میلیون مسافر از ‌پایانه‌های مسافربری به مشهد در تعطیلات نوروز