Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@11:04:49 GMT

دولت در چه بخش‌هایی به شهرداری تهران بدهکار است؟+فیلم

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۳۹۱۶

دولت در چه بخش‌هایی به شهرداری تهران بدهکار است؟+فیلم

‍‍‍‍‍‍

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران وضعیت بدهی های دولت به شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اهمیت حمل و نقل عمومی در عصر حاضر بر هیچکس پوشیده نیست و در سراسر دنیا برای آن جایگاه ویژه ای قائل هستند چرا که به حمل و نقل عمومی فقط به دید یک وسیله برای جا به جایی شهروندان نگاه نمی‌کنند و سیاست‌گذران کشورهای مختلف به تأثیرات آن در اقتصاد، توسعه پایدار، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. واقف هستند.

در کشور ما نیز نسبت به موارد مذکور آگاهی وجود دارد اما اوضاع حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران چنگی به دل نمیزند و روز به روز نگران‌کننده‌تر از قبل میشود؛ زیرا علیرغم اینکه رکن اصلی توسعه حمل و نقل عمومی عزم و اراده و صرف فعل «خواستن» توسط مسئولان مربوطه است، رکن مهم و اساسی دیگر، تأمین منابع مالی است که در کلانشهر تهران به راحتی انجام نمیشود.

 طبق تعریف قانونگذار، شهرداری در مسیر توسعه حمل و نقل عمومی تنها نیست و تکالیفی برای دولت نیز تعیین شده تا ضمن گسترش حمل و نقل عمومی و ایجاد رفاه برای شهروندان به کاهش آلودگی هوا و ترافیک که سال‌هاست در صدر دغدغه‌های مردم قرار دارد، دست یابد اما به جز انتقاداتی که به عملکرد مدیریت شهری فعلی وارد است، کمبود منابع مالی و عمل نکردن دولت به وظایف قانونی اش در قبال حمل و نقل عمومی به یک چالش برای ابَر شهر تهران تبدیل شده، حدود 10 سال است که شهرداری این مسیر را به تنهایی پشت سر گذاشته و دولت در انجام تکالیف قانونی خود کمترین کمک را به این حوزه داشته است.

خبرگزاری تسنیم، درباره این موضوع گفت وگویی با محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران داشته که در قالب یک ویدئوی کوتاه تقدیم مخاطبان تسنیم می شود: 

 

 

وعده برخی نمایندگان مجلس برای اصلاح بودجه 1400 به نفع حمل و نقل عمومیرایزنی‌ها برای افزایش بودجه حمل و نقل عمومی به کجا رسید؟گزارش/ "روز حمل و نقل" یادآور اوضاع آشفته حال حمل‌ونقل عمومی در تهرانحمل و نقل و ترافیک در تهران متحول می‌شود؟پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل با کمک قوه قضاییهمانع اصلی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی چیست؟

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی شهرداری تهران شهر تهران حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به تلاش شهرداری شیراز برای بهره‌گیری از دانش نوین و هوش مصنوعی درزمینه توسعه سامانه‌های هوشمند ترافیکی، گفت: هم‌اکنون دانشگاه صنعتی شریف چند طرح نوآورانه در حال مطالعه و اجرای آزمایشی دارد که به‌دقت در نظارت هوشمند بر ترافیک شهری و همچنین بهبود کیفیت این نظارت خواهد افزود.

هادی شه‌دوست شیرازی ساخت ۳ پارکینگ طبقاتی در شهر شیراز را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال جدید برشمرد و گفت: بیش از نیمی از اعتبارات شهرداری شیراز همه‌ساله صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌های مرتبط می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی: پای احمدی نژاد هم به میان آمد
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • پل حافظ در تهران ماندنی شد