Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@12:16:37 GMT

زندگینامه: کیت الیسون (۱۹۶۳-)

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۴۴۲۸

زندگینامه: کیت الیسون (۱۹۶۳-)

به گزارش همشهری آنلاین، کیت الیسون، زاده ۴ اوت ۱۹۶۳ در دیترویت، سیاستمدار، حقوقدان و وکیل آمریکایی است.  الیسون نخستین مسلمانی است که برای کنگره ایالات متحده انتخاب شده‌است.  وی نخستین نماینده دمکرات مسلمان در کنگره آمریکا از ایالت مینه سوتا بود که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ میلادی به عنوان نماینده مجلس ایالت متحده آمریکا خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیسون همچنین قائم مقام رئیس کمیته ملی دمکرات بود.  وی دارای دکترای حقوق از دانشگاه مینه‌سوتا است.

مراسم سوگند در کنگره 

در ژانویه ۲۰۰۷ وی هنگام قسم خوردن، از قسم یاد کردن با انجیل (که سنت معمول نمایندگان است) سرباز زد، که این کار باعث ایجاد سروصدای زیادی در آمریکا شد. لیکن مسئله هنگامی فیصله یافت که قرار بر آن شد که از دو جلد قرآن کریم متعلق به شخص توماس جفرسون برای مراسم قسم خوردن استفاده گردد. الیسون تا ژانویه ۲۰۱۹ در این منصب قرار داشت.

الیسون (راست) در حال قسم خوردن به قرآن کریم. بر طبق سنت، نمایندگان تازه به مجلس راه یافته در روز اول کار خود قسم یاد می‌کنند.
دو جلد قرآن کریمی که در عکس مشاهده می‌شود متعلق به کتابخانه شخصی توماس جفرسون می‌باشد. نانسی پلوسی در سمت چپ دیده می‌شود.

سفر به غزه

در فروردین ۱۳۸۹ کیت الیسون، نماینده مسلمان کنگره آمریکا که به همراه یک هیات دیپلماتیک به نوار غزه سفر کرده بود خواستار لغو محاصره این منطقه  شد. الیسون در این سفر دو روزه خود به نوار غزه از طرح‌های آژانس امداد رسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (آنروا)،  مدارس وابسته به آنها و همچنین انجمن ویژه ارائه خدمات به کودکان ناشنوا دیدن کرد.

نماینده مسلمان کنگره آمریکا خواستار لغو محاصره نوار غزه شد

این نماینده کنگره آمریکا که به همراه یک هیات از اعضای سفارت این کشور در قاهره برای اطلاع از اوضاع انسانی در نوارغزه به این منطقه سفر کرده است اعلام کرد که روند محاصره غزه، با مخالفت‌های بین‌المللی روبه‌رو شده و باید به آن پایان داده شود.

حضور در ضیافت شام روحانی

در بهمن ۱۳۹۶ «وال استریت ژورنال» گزارش داد حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در سال ۲۰۱۳ میلادی میزبان ضیافت شامی بود که ۳ نماینده دموکرات کنگره آمریکا در آن شرکت داشتند.

ظاهراً این ۳ عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده همراه با «لوئیس فراخان» رهبر گروه مذهبی «امت اسلام» آمریکا در این ضیافت شام شرکت کردند. این ضیافت در جریان اولین سفر حسن روحانی به نیویورک در مقام ریاست جمهوری ایران بر پا شده بود.

الیسون هم در توضیح این مطلب گفت: به عنوان بخشی از نشست ۲۰۱۳ مجمع عمومی سازمان ملل، درحالی که مذاکرات پیرامون توافق هسته‌ای ایران در جریان بود، در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری این کشور و حدود ۵۰ نفر از رهبران مسلمان آمریکا حضور یافتم. این یک ضیافت خصوصی نبود و از قبل اطلاعی درباره افراد حاضر در آن نداشتم و حضورم به منزله تایید دیدگاه‌های سیاسی افراد شرکت‌کننده نبود.

 سلب اعلام جنگ علیه ایران از سوی دولت ترامپ

در خرداد ۱۳۹۷ مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه‌ای تصویب کرد که اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از دولت ترامپ گرفته و در اختیار کنگره قرار می‌دهد.   این اصلاحیه که از سوی کیت الیسون عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شده بود، مورد حمایت تعدادی دیگر از نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه این مجلس بود و به اتفاق آرا تصویب شد.

کنگره آمریکا اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از ترامپ گرفت

الیسون در پیامی توئیتری در این باره گفت: تصویب این اصلاحیه فراحزبی مخالفتی قدرتمند و به موقع با خروج دولت ترامپ از توافق (هسته‌ای) ایران و ادبیات خصمانه فزاینده او است. وی افزود: پیام روشن این اصلاحیه این است که مردم آمریکا و اعضای کنگره خواستار جنگ با ایران نیستند. امروز کنگره اختیار استفاده از نیروی دفاعی را بازپس گرفت.

تحقیقات پرونده قتل جورج فلوید

در خرداد ۱۳۹۹ «تیم والز» فرماندار ایالت مینه سوتا «کیت الیسون» دادستان کل این ایالت و نماینده مسلمان دمکرات در کنگره آمریکا را مسئول تحقیق درباره قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکا که در این کشور جنجال برانگیز شده است، کرد.  والز فعالیت این دادستان مسلمان را ستود و اعتماد خود نسبت به تجربه و توانایی وی در مدیریت این گروه تحقیقاتی را اعلام کرد.

فیلم | چه بر سر قاتل جورج فلوید آمد؟

 فرماندار ایالت مینه سوتا گفت: کیت الیسون نخستین مسلمان آمریکایی آفریقایی تبار است که سمت دادستان کل ایالت مینه سوتا را برعهده دارد. وی در راس یک هیئت گروه تحقیقاتی منصوب شد تا اطمینان در تعهد ما به منظور تضمین عدالت برای جورج فلوید حفظ شود. الیسون ماموریت محاکمه «درک شووین» افسر پلیس سفید پوست متهم به قتل فلوید را برعهده دارد.

کد خبر 591803 برچسب‌ها مجله آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله آمریکا ایالت مینه سوتا کنگره آمریکا جورج فلوید کیت الیسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند

وزیر دادگستری و وزیر سابق ورزش و جوانان سال گذشته از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفتن که در این گزارش موضوعات سوالات مطرح شده از آنها و ماجرای کارت زرد را می‌خوانیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سوال نمایندگان از وزرا یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس سوال نمایندگان پس از اعلام وصول از سوی هیئت رئیسه در جلسه علنی به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود تا در جلسه‌ای وزیر به ارائه توضیحاتی پیرامون سوال بپردازد و اگر نماینده سوال کننده از توضیحات قانع نشد ، گزارش جلسه بنا به درخواست وی و با موافقت کمیسیون مربوطه برای طرح در صحن علنی به هیات رئیسه ارائه می‌شود.

خضریان: از استیضاح «صحرایی» منصرف نشده‌امطبق آیین‌نامه داخلی مجلس در صورتی که یک سؤال از وزیر در صحن علنی مطرح شود، پس از توضیحات وزیر، در صحن علنی رأی‌گیری می‌شود و در صورتی که توضیحات قانع کننده باشد سوال مختومه اعلام می‌شود و یا نماینده با دادن مهلتی به وزیر به صورت مشروط قانع می‌شود  و اگر نصف به‌علاوه یک نمایندگان حاضر از توضیحات وزیر قانع نشده باشند، به‌عنوان یک اخطار یا کارت زرد به وزیر محسوب می‌شود.

*ماجرای کارت زرد در مجلس چیست؟

ماجرای کارت‌های زرد به وزرا به مجلس هشتم برمی‌گردد زمانی که نمایندگان تصمیم گرفتند برای تقویت بعد نظارتی قوه مقننه سازوکاری بنا کنند تا براساس آن هرگاه احساس کردند وزیری انتظاراتشان را پاسخ نمی‌دهد، بتوانند دست به جیب شوند و کارت زرد را به او نشان دهند و اگر کار به سومین کارت زرد برسد، استیضاح او را کلید بزنند.

طبق ماده 209 آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید: چنانچه در هر دوره مجلس، سه بار با رأی اکثریت نمایندگان حاضر، سؤالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود طرح استیضاح وزیر درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

*وزرایی که در سال 1402 از مجلس کارت زرد گرفتن

به  گزارش تسنیم، (روز دوشنبه 29 خرداد ماه، 1402) سوال روح‌الله نجابت نماینده شیراز و زرقان از حمید سجادی وزیر سابق ورزش و جوانان درباره علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و وعده‌های اعلام شده وزیر درباره ساخت تأسیسات ورزشی مطرح شد که نمایندگان با 63 رأی موافق، 146 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از توضیحات وزیر قانع نشدند و به این ترتیب وزیر از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

*کارت زرد مجلس به وزیر دادگستری

بنابراین گزارش، رسیدگی به سؤال محمود احمدی بیغش نماینده شازند و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری درباره علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده قضایی که مغایر با اصل 168 قانون اساسی می‌باشد در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی (17 مرداد ماه سال 1402) قرار داشت.

وزیر در این نشست پیرامون سؤال توضیحاتی ارائه کرد که نماینده سؤال‌کننده قانع نشد و سؤال به رأی نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان نیز از پاسخ وزیر دادگستری قانع نشدند و در نهایت وزیر دادگستری از مجلس کارت زرد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش زننده برجام روانه بیمارستان شد؛ علت چه بود؟
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود