Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، "شکراله حسن بیگی" افزود: داوطلبان انتخابات اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توانند از ۸ صبح یکشنبه ۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۴ فروردین به مدت ۷ روز ثبت نام اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران افزود: داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور entekhabat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar) اقدام کنند.

وی افزود: نام نویسی از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar) نیز امکانپذیر است.

حسن بیگی ادامه داد: داوطلبان انتخابات اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات کشور (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید نیز اقدام کنند.

مدارک لازم

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ارائه اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل شناسنامه عکسدار و تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس جدید ۴ × ۳ (ترجیحا با زمینه روشن)، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی برای ثبت نام و اعلام داوطلبی الزامی است.

وی افزود: به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید اعتقاد و التزام عملی به اسلام و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، دارای سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام سن داشته باشند.

وی توضیح داد: داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.

حسن بیگی گفت: براساس قانون هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/ ۵/ ۱۳۹۰ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد و به استناد ماده ۴۶ قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور اعلام نمایند، عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی‌شود.

حسن بیگی افزود: طبق ماده‌ی (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱/ ۳/ ۷۴ و تبصره ماده (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳/ ۹/ ۶۸ و قانون جامع حمایت از ایثارگران و جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم، کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

رییس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: براساس مادهی ۷ و ۸ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان موظفند حسابی را نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز بانک مرکزی تعیین و هنگام ثبت نام ارائه دهند؛ و شخصی را به عنوان نماینده مالی تعیین و به همراه مشخصات کامل وی در هنگام ثبت نام به وزارت کشور یا فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه معرفی کنند.

حسن بیگی ادامه داد: با موافقت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲، متولدین سال ۱۳۵۲ و قبل از آن از خدمت سربازی معاف می‌باشند؛ و به استناد تبصره ماده ۹ آئین نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۸/ ۱۱/ ۱۳۹۷ کلیه مشمولانی که تحت معافیت عفو رهبری قرار گرفته اند از ارائه کارت پایان خدمت سربازی معاف می‌باشند.

وی یادآور شد: مدارک معتبر تحصیلی مدارکی هستند که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی باید به تایید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، مشهد و اصفهان رسیده باشد.

پربیننده ترین کسری بودجه، لکه‌ای پاک‌نشدنی از دامن اقتصاد ایران/ تورمی که مجلس و دولت با هم به آن دامن خواهند زد کمیته ویژه نظارتی برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال تشکیل می‌شود ضرورت برنامه‌ریزی اقتصادملی با فرض ماندگاری تحریم‌ها/ مهم‌ترین راهبرد مقابله فعالانه با تحریم چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات 1400 برجام مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ستاد انتخابات وزارت کشور حسن بیگی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است

به گزارش خبرنگار مهر، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ما است و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آن‌ها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش، موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قایل باشند. این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور با اشاره به همکاری با کشور پاکستان در حوزه‌های امنیتی اظهار کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند؛ هم‌چنین توافق‌های خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ان‌شاء الله دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز بیست و یکم اردیبهشت برگزار می‌شود که در این مرحله، ۴۵ نماینده باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند.

وی افزود: در ۸ حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران، انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وحیدی ادامه داد: انتخابات در تمام حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده مجلس در دور دوم دارند که هنوز انتخاب نشده‌اند، به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وزیر کشور همچنین درباره آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صداوسیما و سایر مراکز اطلاع‌رسانی ارایه خواهد شد؛ ضمن آنکه در دوره قبل که در چند حوزه، الکترونیکی برگزار کردیم، بسیار موفقیت‌آمیز بود.

وحیدی با اشاره به زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس گفت: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد؛ از همه رسانه‌های عزیز کشورمان می‌خواهم، دست‌اندر کار بوده و ضمیمه مناسبی را برای برگزاری مجلس داشته باشند.

کد خبر 6087513

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد