Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی درگذشت دکتر محمدعلی صابونی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی درگذشت دکتر محمدعلی صابونی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیر است:

«إنا للّه و إنا إلیه راجعون

خبر رحلت عالم جلیل القدر، مفسر قرآن کریم، نویسنده و اندیشمند عرصه‌ی تقریب در کشور سوریه، مرحوم دکتر محمد علی صابونی موجب تأسف و تألم خاطر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن عالم نستوه، عمر پربار خود را در جهت اعتلای کلمه توحید، تفسیر قرآن کریم و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) صرف کرد و در این مسیر هرگز از پای ننشست.

دکتر صابونی، از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بود و با آثار فراوان خود، خدمات و برکات بی شماری در زمینه‌های علوم قرآنی از خویش به یادگار گذاشت.

آثار فراوان مکتوب آن شخصیت بزرگ، نظیر: «صفوة التفاسیر»، «المواریث فی الشریعة الإسلامیة»، «النبوة والأنبیاء»، «السنة النبویة المطهرة»، «المهدی وأشراط الساعة» و «معانی القرآن» و ده‌ها تالیف ارزشمند دیگر، نشان از عمق بینش و ژرف نگری ایشان نسبت به موضوعات و مسائل جهان اسلام دارد و می‌تواند سرمشق و الگوی جوانان و رهروان این مکتب متعالی باشد.

اینجانب، این ضایعه جبران ناپذیر را به علمای جهان اسلام و مردم شریف و مسلمان کشور سوریه تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید، علو درجات و معیت با رسول الله (ص) و اهل بیت طاهرین (ع) و برای همه بازماندگان مکرم صبر و عافیت مسألت می‌نمایم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمید شهریاری تقریب مذاهب پیام تسلیت وحدت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر توجه به امت واحده و هماهنگی در مقابل صهیونیسم جهانی، اظهار داشت: امت واحده یک اصطلاحی است که مکررا در قرآن کریم به آن اشاره شده است که دارای بار معنایی سیاسی و مفاهیم مهمی است.

وی افزود: امت واحده یعنی دین واحد ، در مواردی امت به معنای جماعت ، یک مقطع و محدوده زمانی ، امام و در برخی موارد به معنای حزب و جماعت سازمان یافته و دولت گفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام است یا کسانی که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند؛ همان چیزی که امروز در مسئله غزه به دنبال آن هستیم یعنی اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیسم جهانی.

دکتر مهاجرنیا، تصریح کرد: امت از واژگانی شکل گرفته است؛ در واقع برخی از واژگان راهبردی و جهت ده هستند، زمانیکه امت را تلفظ می کنیم امام هم در کنار آن متصور می شود، دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امت یه واژه بریده و منفرد از سایر واژگان نیست و در شبکه مفهومی معنا پیدا می کند؛ زمانی که امت گفته می شود یکپارچگی و اتحاد در نظر می آید و خلاف آن یعنی گسستگی و اختلاف از امت خارج خواهد شد.

وی اذعان داشت: از خصوصیات امت این است که در وجودش همبستگی ایجاد شود؛ هنگامی که می گوییم امت اسلام یعنی در واقع یک پیکر همبسته که جهت غایی دارد و پشت سر امام حرکت می کند.

وی بیان کرد: "امت" حاصل یک وحدت و نشان دهنده اخوت و برادری است؛ همانطور که در مقابل شب، روز است و در مقابل کفر ، ایمان است، در مقابل تفرقه و اختلاف ، وحدت و تقریب وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند "امت" مساوی با قدرت می باشد؛ ظرفیت و توانایی امت اسلامی، قدرت تولید می کند و قدرت یکی از مفاهیم و واژگانی است که از دل امت بوجود می آید و در این رابطه قرآن می فرماید: " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ"، هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • بازتاب جهانی عملیات وعده صادق نشان از اقتدار ایران دارد
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو
  • پدر جدوی خراسان رضوی درگذشت/ پیام تسلیت فرمانده سپاه
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت