Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:07:56 GMT

«منو بشناس» با حضور 40 خواننده منتشر شد+نماهنگ

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۵۳۷۱

«منو بشناس» با حضور 40 خواننده منتشر شد+نماهنگ

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، نماهنگ «منو بشناس» با حضور چهل خواننده مطرح کشور به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تاریخ موسیقی ایران منتشر شد.

در خصوص این پروژه عظیم، موسسه ماوا متنی منتشر کرده که در ادامه می خوانیم:
 

لطفا عینک آفتابی‌تان را بردارید. اگر هم عینک آفتابی ندارید، به‌قول سهراب سپهری چشم‌هایتان را بشویید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار تمام رسانه‌ها را چند دقیقه بی‌خیال شوید. گول هیچ تصویر سیاه و سفیدی را  نخورید. چند دقیقه بی هیچ واسطه‌ای ایرانمان را  در «منو بشناس» تماشا کنید و خواننده‌هایی را ببینید که این سال‌ها صدای اغلبشان را با خواندن عاشقانه‌ها به خاطر داریم، و ببینید هر چند از عشق که می‌خواندند هم اغلب خوب می‌خواندند اما از وطن جور دیگری می‌خوانند. اصلا با عشق دیگری می‌خوانند. به موسیقی خوش‌ریتم، ساده و اثرگذار این نماهنگ دقت کنید، به شعر و کلامی که به یادمان می‌آورد ایرانی هستیم، با افتخار ایرانی هستیم و اهل کشور زیبایی که شهامت، لبخند و نجابت را در هیچ شرایطی از یاد نبرده است.

بی‌خیال همه خبرها شویم. زل بزنیم به تصویر وطن. به کویر و رود و کوه و دریا. به حرم امام هشتم و آرامگاه حافظ و تخت جمشید. زل بزنیم به ایران که مجموع همه اینهاست. مجموع زیبایی‌ها، مجموع گرما و سرما، سرسبزی و خشکی و به همه چیزهای خوبی و بدی که کنار هم دارد زل بزنیم، فارغ از هر تفکر سیاسی و هر جانبداری رسانه‌های این‌طرفی و آن‌طرفی به تصویر ایران زل بزنیم، خود ایران. 
جهان امروز، جهان جنگ‌های رسانه‌ای است. آن‌طرفی‌ها یک ایران سیاه غمزده نشان ما و جهان می‌دهند و داخلی‌ها هم برای مقابله با آنها یک ایران سفید. هر دو واقعی نیستند اما آ‌‌ن‌طرفی‌ها طوری عزت نفسمان را نشانه گرفته‌اند که می‌توانیم خیلی راحت باور کنیم که: «ای وای! ایران همین موجود سیاه مغموم خسته است که هیچ خوبی‌ای ندارد..»

ما در محاصره این خبرهای مدام سیاه، تحلیل‌های مدام سیاه، جوک‌های مدام سیاه، خلاصه آنقدر در محاصره که گاهی یادمان می‌رود همین‌جا زندگی می‌کنیم و این کوه و صحرا و غرور و تاریخ و افتخار برای ماست. در میان این همه جنگ اما ما باید بتوانیم چند دقیقه‌ای خبرها را رها کنیم و ایران را تماشا کنیم، با عزت نفس یک ایرانی، عزت نفسی که لیاقتش را دارد.
 حالا «منو بشناس» را نگاه کنیم، با رویکردی متفاوت، با حس درونی خودمان و ایران یکپارچه‌ای که در این نماهنگ نشان داده شده را یکپارچه ببینیم و بپذیریم. فارغ از سلیقه‌های شخصی خودمان. از آن طرف کم نمی‌زنند که خودمان هم بزنیم... یکی بگوید چرا تخت‌جمشید هست و دیگری فکر کند وجود تخت‌جمشید و اماکن مذهبی با هم تعارض دارند. این یک بار دنبال سلیقه شخصی‌مان نباشیم و ایران را با هویت ملی و مذهبی‌اش کنار هم نگاه کنیم، همان‌طور که قرن‌ها پدرانمان این دو بخش مهم هویت ایرانی را کنار هم پذیرفته بودند و از همنشینی این دو توانستند فرهنگ ایرانی و اسلامی را در مسیری پیش ببرند که بالندگی فکری و فرهنگی برای کشور داشته باشند. «منو بشناس» را بی عینک، با چشم‌های شسته تماشا کنیم. ایران را، وطن را، جانمان را با عشق تماشا کنیم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خواننده موسیقی ایران سهراب سپهری ماوا منو بشناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ | شوق عاشقان وصل

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «ما البتّه داغدار شهیدانمان شدیم؛ شهیدانی از قبیل شهید زاهدی، شهید رحیمی و دیگر همراهانشان. بنده قبلاً هم عرض کردم، اینها عاشق شهادت بودند؛ اینها چیزی از دست ندادند؛ خوشا به حالشان.

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072635 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • نماهنگ | شوق عاشقان وصل
  • بازگشت برنامه «چهارگاه» به شبکه چهار با حضور حسام‌الدین سراج، محمداسماعیل آذر و ...
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • (ویدیو) می‌توانیم عرض اسرائیل را تک چرخ بزنیم!
  • ببینید | عباس موزون: می‌توانیم عرض اسرائیل را تک‌ چرخ بزنیم!
  • فرهاد مجیدی به فوتبال ایران برمی‌گردد؟
  • عباس موزون : میتوانیم عرض اسرائیل را تک چرخ بزنیم!
  • تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد
  • گزارشی از بازار هنر ایران در سال ۱۴۰۲/حضور ایرانیان در خانه‌های حراج