Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا از بغداد؛ هفته گذشته عراق در دو روز متوالی شاهد بالارفتن آمار مبتلایان کرونا بود که از ابتدای شیوع ویروس در این کشور سابقه نداشت و ساعاتی پس از آن وزیر بهداشت نیز نسبت به "طوفان کرونا" در عراق هشدار داد.

بر اساس این گزارش و مستند به داده های آماری روز چهارشنبه وزارت بهداشت عراق رکورد مبتلایان به این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق که اکنون در موج دوم کرونا به سر می برد، کرونای انگلیسی را هم در کنار سایر معضلات بهداشتی خود می بیند و ۶۰۵۱ مورد ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ثبت شد؛ همچنین ۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

دو روز پس از هشدار وزیر بهداشت عراق که گفته بود آمار "مبتلایان خانوادگی" زیاد است و به همین علت در صورت عدم رعایت شیوه نامه ها طوفان کرونا پیش روی عراق است، ظاهرا امروز این طوفان برای اولین بار عرض اندام کرد.

هفته گذشته در روز اول ، ۵ هزار و ۲۶۷ و در روز دوم ۵ هزار و ۶۶۳ مورد ابتلا به کرونا ثبت شد که رکورد تازه ای به شمار میرفت اما امروز با اعلام مبتلایان روز گذشته، حدود ۴۰۰ ابتلا بیشتر از بالاترین آمار قبلی در عراق به ثبت رسید.

البته هفته گذشته پس از دو روز متوالی که آمار مبتلایان رکورد تازه ای ثبت میکرد، دوباره روند ابتلا کاهشی شد اما از آنجایی که از ابتدای ماه جاری میلادی (۱۰ اسفند) تعداد مبتلایان در غالب ایام با تصاعد روبرو بوده، دور از انتظار نیست که حتی با کاهش موارد ابتلا در یکی دو روز آینده، در روزهای آتی پس از آن وزش های تند دیگری از این طوفان در عراق رخ دهد.

وزیر بهداشت عراق دو هفته پیش نیز گفته بود تعداد مبتلایان کرونا بویژه کرونای جهش یافته انگلیسی در مقایسه با آمار سال قبل "چندین برابر" است و اوایل اسفند نیز با یادآوری رشد سریع ویروس از بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا در کشورش ابراز نگرانی جدی کرد.

پیش از این طی موج اول در روز ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) بیشترین آمار ثبت شده چهار هزار و ۲۴۳ مبتلا بود.

با وجود ۳ مرتبه شکسته شدن رکورد مبتلایان در طول یک هفته، اقصی نقاط عراق شاهد تجمعات اعتراضی نسبت به محدودیت های کرونایی است.

بعلت رشد کرونای انگلیسی در عراق و انتقال آن به استان خوزستان توسط مسافران، مرزهای دو کشور از سوی ایران بسته و تمامی پروازها به این کشور نیز لغو شد.

همچنین حسین قاسمی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران گفت: بعد از بحث افزایش بیماری در استان خوزستان و اعلام وزیر بهداشت مبنی بر این که کرونای انگلیسی از کشور عراق وارد این استان شده درخواستی مبنی بر توقف ترددهای مسافری از مرزهای مشترک ایران با عراق مطرح شد که بلافاصله ترددهای مسافرتی محدود شد.

برچسب‌ها کرونا اختصاصی ایرنا خوزستان عراق ایران بغداد پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اختصاصی ایرنا خوزستان کرونا اختصاصی ایرنا خوزستان عراق ایران بغداد اخبار کنکور وزیر بهداشت دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید