Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی نجفی تهیه‌کننده و کارگردان پیشکسوت سینما و رییس هیات مدیره خانه سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آرزوهای خود برای سینمای ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: آنقدر مساله سینما این روزها پیچیده است که نمی‌دانیم چه آرزوهایی می‌تواند اولویت در سینمای ایران باشد، بعد از شیوع ویروس کرونا، سالن‌های سینمایی در سراسر کشور وضعیت خاصی پیدا کرد و همه توجه مخاطب به سمت سینمای خانگی رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: فکر می‌کنم در سال ۱۴۰۰ باید به شبکه نمایش خانگی پیش از هر چیز دیگری توجه کرده و به آن اهمیت داد، چرا که در حال حاضر سالن‌های سینمایی هم به لحاظ شرایط کرونایی و هم به لحاظ ترافیک‌های شهری، به گونه‌ای شده که انگار تنها باید در مراسم‌های خاص مانند جشنواره فیلم فجر به سینما رفت. در چنین شرایطی مخاطب در شبکه نمایش خانگی بهتر از آثار سینمایی استقبال می‌کند و می‌توان گفت دریچه جدیدی به سینمای ایران باز شده است.

این کارگردان سینما توضیح داد: امیدوارم مساله سینمای خانگی در سال جاری جدی‌تر گرفته شود و هم فیلمساز و هم جریان‌های دولتی در کنار کمک به توسعه آن، به مسائل تکنیکی و محتوای تولیدی نیز فکر کنند، یعنی سینمای خانگی اندیشه را به خانه‌ها ببرد، تا مخاطب درگیر فیلم و موضوع آن شود. به گونه‌ای که سینمای خانگی در کنار سرگرمی ذهن مخاطب را نیز درگیر کند.

وی ادامه داد: آرزوی من این است که سینما به گونه‌ای شکوفا شود که فیلم دیدن و به فیلم فکر کردن تبدیل به یک مساله شود، زمانی که مخاطب فیلم می‌بیند باید به این حس برسد که پیش از هر چیز یک فیلم می‌بیند، زمانی مخاطب فیلم را در سینما می‌دید و این تفریح را به صورت جمعی تجربه می‌کرد، اما حالا به دلیل شرایط موجود سینما رفتن از حوصله مخاطب خارج شده است.

رییس هیات مدیره خانه سینما در پایان تاکید کرد: مساله مهم دیگری که می‌تواند در سال جاری مورد توجه قرار گیرد، توسعه فیلمنامه‌های اقتباسی است، سینمای ایران این روزها نیازمند این نوع از فیلمنامه‌ها است و باید به آن توجه کرد. در حال حاضر یکی از معضلات سینمای ایران فیلمنامه است، زمانی که بحث اقتباس پیش بیاید بسیاری از این معضلات از بین می‌رود.

کد خبر 5174089 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علی نجفی خانه سینما شبکه نمایش خانگی نوروز نوروز ۱۴۰۰ فیلم سینمایی فیلم بازی در نوروز 1400 موسیقی ایرانی تئاتر ایران تک آهنگ نماهنگ مهران مدیری موسیقی نواحی پهنه فرهنگ و هنر رودکی موسیقی پاپ نوروز شبکه سه سیما بنیاد سینمایی فارابی سینمای خانگی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد

 ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

بر اساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هدیش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ملت» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی «بام نیایش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم جدول سینما‌های پرفروش کشور در فروردین ماه قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • واکنش سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد