Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - اردبیل: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌ها و خاطرات خوب و بد به پایان رسید و جای خود را به سال ۱۴۰۰ داد. مثل همه سال‌ها، در سال ۹۹ نیز رویدادهای گوناگونی اتفاق افتاد که منجر به اخبار خوب یا بد شد و بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. قصد ما نگاهی به اخبار و اتفاقات خوب استان در سال گذشته است؛ در مطلب پیش رو برخی از اخبار خوب استان اردبیل را در مردادماه سال ۱۳۹۹ مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادی ۵۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل روز ۲۰ مرداد ۹۹ از آزادی ۵۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی به مناسبت عید غدیرخم و ولادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد و اظهار کرد: با کمک اداره کل اوقاف و امورخیریه، ستاد دیه، بنیاد مستضعفین و خیرین، بدهی بیش از ۷۰ میلیارد ریالی این زندانیان تهیه و پرداخت شده و زمینه آزادی آنان فراهم آمد.

مجوز احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل صادر شد

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل روز ۱۵ مرداد ۹۹ گفت: دستور صدور مجوز ماده ۲۳ اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی اردبیل توسط معاون رئیس جمهور صادر شد و این بیمارستان که به‌همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ساخته می‌شود، مطالعات و تهیه نقشه‌های معماری و سازه آن انجام شده است.

بازگشت ۲۵ واحد غیرفعال استان اردبیل به چرخه تولید

رئیس سازمان صمت استان اردبیل روز ۹ مرداد ۹۹ بیان کرد: طی هر هفته برای فعال‌سازی ۷۸ واحد تولیدی غیرفعال استان اردبیل جلساتی تشکیل می‌شود که از این تعداد، تاکنون ۲۵ واحد به چرخه تولید بازگشته است.

برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه با عنوان «شیفت ایثار»

مرحله دوم کمک‌های مومنانه روز ۱۴ مرداد ۹۹ در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با عنوان شیفت ایثار با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی، کارگران و جهادگران بسیجی برگزار شد و بیش از ۱۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز خبر داد که در مرحله دوم کمک مومنانه که در ۳ ظرفیت زمانی و از ابتدای عید قربان شروع شده، بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی در استان اردبیل و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

گفتنی است؛ در رزمایش «شیفت ایثار» کارگران استان اردبیل با اضافه کار یک ساعت تا یک‌روزه به کمک نیازمندان ناشی از بیماری کرونا می‌شتابند.

واریز اعتبار مصوبه سفر معاونین وزیر راه برای حاشیه شهر اردبیل

روز ۱۶ مرداد ۹۹ خبر رسید که با توجه به این‌که نمایندگان مرکز استان اردبیل اوایل مردادماه به‌همراه معاونین وزارت راه و شهرسازی با حضور در محلات عدالت‌آباد و ایران‌آباد در شهر اردبیل به احصای مشکلات پرداختند و مواردی مصوب گردید، مبلغ ۴۵ میلیارد ریال برای آغاز فرآیند احداث مجموعه‌ ورزشی و زیرسازی آسفالت دسترسی این محلات واریز شد.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد:‌ وظیفه ما احصاء، تصویب و پیگیری برای تخصیص مصوبات مورد نیاز منطقه بود که با سرعت و در کمتر از ۱۵ روز انجام پذیرفته است و در حال حاضر که بودجه پروژه‌های مجموعه‌ ورزشی و زیرسازی آسفالت ۲ محله مذکور تأمین گردیده، دستگاه‌های متولی امر باید بدون هیچ عذری و با سرعت و دقت تمام این پروژه‌ها را اجرا نمایند، تا هر چه سریع‌تر مردم شریف محلات عدالت‌آباد و ایران‌آباد از این امکانات بهره‌مند گردند.

برخورد قاطع با متخلفان پروژه‌های جهاد کشاورزی و انهدام شبکه هرمی در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۲۲ مرداد ۹۹ بیان کرد: ۱۵ نفر از متهمین پرونده تخلفات پروژه‌های آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به حبس‌های طولانی مدت، جزای نقدی، شلاق تعزیری و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند که این احکام قطعی است.

وی روز ۲۴ مرداد ۹۹ نیز از انهدام یک شبکه هرمی در اردبیل خبر داد و گفت: با ورود دستگاه قضایی و گزارش و همکاری اداره اطلاعات استان اردبیل، سرشبکه‌های شبکه هرمی یونیک فاینانس دستگیر شدند.

اشتغال ۳۲۰ مددجوی اردبیلی در چهار ماهه نخست سال ۹۹

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل روز ۲۲ مرداد ۹۹ اظهار کرد: ۳۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم شغلی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در چهار ماهه نخست سال ۹۹ وارد بازار کار شده‌اند.

ارسال محصول خیار خلخال به ۱۰ استان کشور

رئیس اداره جهاد کشاورزی خلخال روز ۲۵ مرداد ۹۹ بیان کرد: ۱۰۰۰ تن محصول خیار از جالیزهای روستایی خلخال برداشت شده که این محصول شهرستان خلخال به بیش از ۱۰ استان کشور جهت فروش ارسال می‌شود.

بازگشت به زندگی مخترع جوان اردبیلی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۲۲ مرداد ۹۹ گفت: جوانی مبتکر و مخترع که به‌دلیل قتل آنی و هیجانی ناشی از عصانیت و خشم لحظه‌ای از سال ۱۳۹۳ و ۲۷ سالگی در زندان به‌سر می‌برد و منتظر اجرای حکم قصاص نفس به اذن اولیای دم بود، به‌همت و دخالت تلاشگران عرصه صلح و سازش در کارگروه جهادی بخشایش و مقامات قضایی دادگستری و با تلاش شعبه دوم اجرای احکام و با گذشت اولیای دم به زندگی برگشت.

صدور مجوز راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد

استاندار اردبیل روز ۳۰ مرداد ۹۹ اظهار کرد: مجوز ماده ۲۳ در خصوص اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد صادر شده و با توجه به مطرح شدن عدم توجیه این اتصال در یک سال گذشته، اقدامات مطالعاتی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) انجام گرفته و این طرح هم‌اکنون با توجه به ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی دارای توجیه اقتصادی است.

اهدای ۱۷۰ رأس دام به نیازمندان توسط عشایر استان اردبیل

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل روز ۱۳ مرداد ۹۹ بیان کرد: به‌مناسبت عید سعید قربان، عشایر نیکوکار استان اردبیل ۱۷۰ رأس دام به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد اهدا نمودند.

زوج پزشک عاشق اردبیلی و زندگی در دل کرونا برای مردم

روز ۲۰ مرداد ۹۹ خبرنگار فارس با زوج پزشکی گفت‌وگو کرد که آرزوی‌شان زندگی بدون کرونا است ولی گفتند این آرزو به خاطر خستگی خود نیست، بلکه این آرزو را به‌خاطر سلامت مردم و برای مردم دارند.

آیدا عادلی و امیرحسن احمدی در حال حاضر در اردبیل دوره انترن را می‌گذارند، هر دو دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل هستند و در طی دوران دانشجویی آشنا شده و ازدواج‌ کرده‌اند. در زمان شیوع کرونا هر دو در بیمارستان علوی اردبیل بودند و از اوایل اردیبهشت‌ماه به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند و در کنار و دوشادوش هم با امید دادن به یکدیگر در کنار مردم و کادر درمان حضور دارند.

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی و عمرانی اردبیل

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز ۲۷ مرداد ۹۹ در سفر به اردبیل گفت: هدف از سفر به استان اردبیل، پیگیری امور توسعه این استان مستعد بوده و تا پایان سال ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های مختلف تولیدی و عمرانی استان اردبیل سرمایه‌گذاری می‌شود.

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند اردبیلی

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل روز ۲۰ مرداد ۹۹ بیان کرد: به‌مناسبت عید سعید غدیرخم، ۳۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اردبیلی اهدا شد.

درباره توزیع جهیزیه، مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل نیز روز ۶ مرداد ۹۹ گفته بود: در سال گذشته تعداد ۱۰۰۰ سری پک کامل جهیزیه تخفیف‌دار و ۲۰۰ سری جهزیه یک یا چند کالایی در اجرای طرح جهیزیه آسمانی میان نوعروسان نیازمند استان اردبیل توزیع شد که در اجرای این طرح سازمان بسیج سازندگی استان، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران،گروه‌های جهادی و خیرین مشارکت داشتند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل سال 1399 سال 1400 اخبار خوب مرداد 99 خلخال خیار راه آهن اردبیل پارس آباد عشایر مرداد ۹۹ استان اردبیل روز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استاندار سمنان گفت : با حمایت دولت در دور اول سفر رئیس جمهور به استان سمنان برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید ، دو هزار و ۵۰۰ نفر به کار خود بازگشتند.
در سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور به سمنان، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد صنعتی و بازگشت آنها به چرخه تولید برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس