Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:16:08 GMT

روزانه بیش از ۵۰ تن مرغ در مراغه کشتار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۶۳۳۱

روزانه بیش از ۵۰ تن مرغ در مراغه کشتار می‌شود

سیدعلی موسوی شامگاه چهارشنبه در بازدید از کشتارگاه های مرغ آوران و تک مرغ مراغه افزود: بر اساس برنامه ریزی های منطقه ای و استانی و در راستای تامین مرغ، گوشت مرغ مورد نیاز ۶ شهرستان جنوب آذربایجان شرقی از طریق کشتارگاه های مراغه تامین می شود.

وی ادامه داد: در این راستا، مرغ زنده مورد نیاز شهرستان های مراغه، ملکان، عجب شیر، آذرشهر، چاراویماق و هشترود در ۲ کشتارگاه مرغ  این شهرستان کشتار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: براین اساس روزانه بیش از ۲۴ هزار قطعه مرغ در این کشتارگاه ها بر اساس اصول بهداشتی و با نظارت ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی و صنعت‌، معدن و تجارت ذبح و در شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی توزیع می شود.

وی گفت: با اجرای تمهیدات لازم و توزیع مرغ مورد نیاز منطقه، هم اکنون هیچ کمبودی از نظر تامین آن وجود نداشته و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات تامین گوشت مرغ مورد نیاز منطقه اولویت دولت و دستگاه های اجرایی است افزود: روزانه و به صورت مستمر مرغ مورد نیاز برای کشتار و ذبح در اختیار کشتارگاه ها و به دنبال آن در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

شهرستان مراغه از قطب های تولید مرغ در آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کشاورزی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی مراغه آذربایجان شرقی کشاورزی مراغه اخبار کنکور آذربایجان شرقی مرغ مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از تبدیل بخش ترکمانچای به شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، تراب محمدی ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم و رعایت عدالت در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم شریف منطقه و با توجه به پیگیری‌های اهالی بخش ترکمانچای با رای هیات دولت انجام گرفت.

وی اضافه کرد: فرایند لازم برای ایجاد فرمانداری ترکمانچای در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم برای انجام این مهم توسط کارشناسان معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و همچنین با نظر مساعد کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور در چندین مرحله بررسی و انجام شد.

وی بیان کرد: لازم می‌دانم از زحمات وزیر محترم کشور و هیات محترم دولت در این زمینه سپاسگزاری کنم. 

وی یادآوری کرد: ضمنا چندین بخش دیگر از جمله مهربان در حال تبدیل به شهرستان هستند و کار‌های کارشناسی مرتبط با آنها در حال انجام است.

شهرستان ترکمانچای با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده است.

ترکمانچای شهر آلبالو‌ها

با شنیدن نام روستا یا بخش ترکمانچای شاید ناخودآگاه تاریخ دوره قاجار و منعقد شدن قرارداد ترکمانچای بین ایران و روسیه در زمان عباس میرزا در ذهنمان مرور شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با شنیدن نام روستا یا بخش ترکمانچای شاید ناخودآگاه تاریخ دوره قاجار و منعقد شدن قراداد ترکمانچای بین ایران و روسیه در زمان عباس میرزا در ذهنمان مرور شود، ولی جاذبه‌های دیگری هم در این روستا وجود دارد که در این گزارش می‌توانید ببینید. 

با دیدن این تابلو یاد تاریخ دوره قاجار و عهدنامه ترکمانچای افتادم. با عبور از چند پیچ جاده در دامنه‌های کوه بزقوش روستای ترکمانچای نمایان شد.

روستا یا بخش ترکمانچای در شهر میانه استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. چشمه‌ها رگ حیات روستا هستند که همراه با خاک حاصلخیز اراضی مستعدی برای کشاورزی فراهم شده است.

در مسیر جاده برخی از مردم روستا مشغول دامداری، برخی مشغول کشاورزی و در دامنه‌های کوه‌ها عشایر دشت مغان در مسیرکوچ برای ییلاق اتراق کرده بودند. مردم این روستا تا روستا‌های اطراف رود ارس در مرز ایران و کشور ارمنستان و کشورآذربایجان مردمانی خودکفا درحوزه دامداری، باغداری و کشاورزی هستند.

بعد از گذر از گندمزار‌های زیبا باغات این روستا به خصوص باغ‌های آلبالو که درهر کوچه و خیابانی کاشته شده بود توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کرد.

علاوه بردامداری و کشاورزی، باغداری پیشه مردمان ترکمانچای است، اما درخت آلبالو درحیاط خانه ها، بلوارها، خیابان وهرکوی و برزنی به وفور دیده می‌شد. درخت آلبالو به صورت سنتی در ترکمانچای و روستا‌های اطراف این بخش مانند غریب دوست و ... کاشته می‌شود بطوریکه نهال و میوه آلبالو فروشی نیست و مردم به اندازه مصرف از این محصول استفاده می‌کنند.

در کنارجاذبه‌های طبیعی، فرهنگ و مهمان نوازی مردم این روستا وروستا‌های همجوار خاطره دل نشینی را درصفحه تاریخ ذهن به یادگار می‌گذارد.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • تجهیز محیط زیست آذربایجان شرقی به وسایل مدرن/ پهپاد، دوربین های دید در شب و تجهیزات ایمنی تحویل محیط بانان شد
  • تجهیز محیط بانان آذربایجان شرقی به وسایل مدرن