Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@12:20:57 GMT

افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۶۸۳۳

افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکا

شمار مبتلایان به بیماری ویروسی کووید -۱۹ در ایالات متحده روز چهارشنبه از رقم ۳۰ میلیون نفر گذشت. ناطقان:  همزمان با پایین آوردن سقف سنی برای دریافت واکسن کرونا و شتاب بخشیدن به روند تزریق این واکسن در سرتاسر ایالات آمریکا، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی در این کشور روز چهارشنبه از رقم ۳۰ میلیون نفر عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






در شرایطی که آمارها از افزایش جزئی در موارد جدید ابتلای هفتگی خبر می‌دهند، مقامات بهداشت و درمان ایالات آمریکا برای انجام سریع واکسیناسیون با یکدیگر در حال رقابت هستند. برخلاف توصیه کارشناسان درمانی، برخی از ایالات آمریکا مقررات مربوط به پوشیدن الزامی ماسک را لغو کرده و متعاقب آن، گونه‌های مسری تری از کرونا نیز در سرتاسر آمریکا شیوع یافته است.

به رغم آنکه در مقایسه با هفته گذشته، موارد جدید ابتلا در ۳۰ ایالت از مجموع ۵۰ ایالت آمریکا رو به افزایش است، مقامات بهداشت و درمان ایالات متحده امیدوارند که واکسیناسیون از افزایش مرگ و میرهای ناشی از این بیماری جلوگیری کند.

گفتنی است که تاکنون ۵۴۴ هزار نفر در ایالات متحده جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

ایالت نیویورک نیز روز دوشنبه به جرگه چند ایالت دیگر آمریکا از جمله فلوریدا پیوست که در آنها، افرادی که دست کم ۵۰ سال سن دارند، واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

ظرف دو هفته گذشته، بسیاری از ایالت‌های آمریکا از جمله آلاسکا، آریزونا و تگزاس سقف سنی برای دریافت واکسن کرونا را کاهش داده‌اند.
منبع: تابناک برچسب ها: ناطقان ، کرونا ، امریکا ، بیماری ، ویروس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناطقان کرونا امریکا بیماری ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود

رئیس واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهنام روندی امروز _ سه شنبه بیست و هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی هموفیلی، اظهار کرد: هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتورهای انعقادی، روند انعقاد خون در آن‌ها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را بر اساس کمبود فاکتورها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتورهایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

رئیس واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثراً تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتورهای انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

رئیس واحد بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و داروها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران داروهای خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

روندی در پایان با بیان اینکه رنگ قرمز نماد هموفیلی است، گفت: از روز گذشته با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی، آثار باستانی طاق‌بستان، بلوار طاق‌بستان و پل قوسی لب‌آب شهر کرمانشاه به رنگ قرمز، نماد این بیماری درآمده است.

کد خبر 745200

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم