Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو کمسیون فرهنگی ‌مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اعتبارات حوزه فرهنگ در بودجه ۱۴۰۰ از یک درصد به ۲.۵ درصد از کل بودجه رسید. - اخبار استانها -

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرداظهار داشت: ابتدا در ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس شورای اسلامی سهم بودجه فرهنگ نسبت به کل لایحه تنها یک درصد بود، خوشبختانه با پیگیری‌ها در آخرین اصلاحیه بودجه، سهم اعتبارات حوزه فرهنگ از یک درصد به 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد از کل بودجه رسید که این برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی افزود: اعتبارات حوزه فرهنگ در بخش صندوق مقرری بیمه بیکاری هنرمندان، روزنامه‌نگاران، شاعران، نویسندگان و اهالی هنر 350 میلیارد تومان و برای کمک به موسسات مردم نهاد برای فعالیت در حوزه فرهنگی 800 میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تولید محتوا در فضای مجازی تاکنون هیچ ساختاری نداشت و کمکی در این رابطه صورت نمی‌گرفت که برای این موضوع 1500 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش سهم نهاد کتابخانه‌های عمومی 100 میلیارد تومان و در زمینه ورزش و جوانان 1400 میلیارد تومان به سهم اعتبارات افزوده شد.

وی با اشاره به یارانه سهم گردشگری در تبصره 18 برای هتل‌داران، اماکن گردشگری، صندوق میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: در قالب تسهیلات برای ایجاد اشتغال 1500 میلیارد تومان و در جهت کمک به حوزه تولید آثار فاخر تلویزیونی قریب به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.

راستینه با اشاره به بحث جمعیت، گفت: در جهت حمایت از جوانی جمعیت و خانواده 7 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد، مزید بر اینکه هر دستگاهی مجاز شد یک درصد از اعتبارات خود را غیر از فصول 1، 4 و 6 به خانواده و جمعیت اختصاص دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: باید با حضور جهادی در میدان عمل "کلام رهبری" را محقق سازیمفرهنگ و هنر قزوین در سالی که گذشت/لکه باندبازی بر دامن انجمن‌های هنریعضو کمیسیون فرهنگی مجلس : خطر سیاهچاله جمعیتی ایران را تهدید می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات بسیار بزرگ بودند و سهم بودجه فرهنگ را از یک درصد به 2.5 درصد افزایش دادند که این نوید‌بخش همان مجلس انقلابی در حوزه فرهنگ است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان عضو کمیسیون حوزه فرهنگ یک درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان در تاریخ روز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ که در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان استان خوزستان رونمایی شد.

خسروپناه با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که اجرا شده نیز در قالب برنامه‌های سند نقشه مهندسی فرهنگی بوده افزود: برنامه‌های این سند باید به طرح تبدیل شود تا قابلیت ارزیابی و اثرسنجی داشته باشد؛ و تعریف عامل زمان در نشان دادن میزان اثربخشی این مهم است.

وی بر ضرورت تبدیل شورای فرهنگ عمومی به یک قرارگاه تأکید کرد و گفت: باید هماهنگی لازم برای اجرای طرح بین دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد و بودجه‌ای نیز تعیین شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم افزود: باید به فعالان مردمی میدان دهیم و خوزستان نیز استان زرخیزی در حوزه مشارکت‌های مردمی است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور از منابع و از ظرفیت‌های مختلف دانشگاهی، میدانی و پژوهشگاه‌ها برای تدوین این سند استفاده کرد تا به چالش‌های فرهنگی پرداخته شود. ۲۴ اقدام ملی در این راستا مناسب تشخیص داده شده و ۱۹۷ برنامه در راستای این اقدامات تعریف شدند و ۳۴۱ همکار برنامه نیز برای این موضوع در سند تعیین شدند که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز افزود: امروز توانستیم برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را در خوزستان رونمایی کنیم تا یکی از خلا‌های کلان فرهنگی کشور و استان که نبود یک نقشه راه جامع برای فعالیت‌های فرهنگی بود مرتفع شود. ۱۲ استان در کشور توانستند سند فرهنگی خود را پس از پایش‌های مختلف تدوین کنند که خوزستان یکی از استان‌هاست.

معاون فرهنگی ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ورود به عرصه‌های اجتماعی که به فرهنگ مرتبط هستند با حفظ تمام اعضای حقوقی ثابت شورای فرهنگ عمومی و با تأکید بر مشارکت فعالان مردمی استان در دستور کار قرار گرفت تا بتواند ضمن استقلال با قرارگاه هسته فرهنگی هماهنگ باشد. از دولت قبل تاکنون درگیر حل و فصل اختلافات تغییر این آیین‌نامه بودیم که در نهایت انجام و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تقویت شد.

دیگر خبرها

  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است