Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت داروسازی انگلیسی آسترازنکا پس از انتقادها درباره این که در اعلام نتایج کارآزمایی بالینی واکسنش در آمریکا از اطلاعات قدیمی استفاده کرده است، روز پنجشنبه میزان اثربخشی آن را تا ۷۶ درصد پایین آورد.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز شرکت آسترازنکا در بیانیه جدیدش اعلام کرد که واکسن کرونایش (که با همکاری با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است) در پیشگیری از بیماری علامت‌دار کووید-۱۹ اثربخشی ۷۶ درصدی داشته و این نتایج را به «هیات پایش داده‌ها و ایمنی» (DSMB) آمریکا تحویل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیات گروهی مستقل از کارشناسان هستند که بر داده‌های مربوط به بی‌خطر بودن و اثربخشی فراورده درمانی در حین انجام کارآزمایی بالینی نظارت دارند.

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات بهداشتی آمریکا به طور علنی از این شرکت داروسازی به خاطر استفاده از «اطلاعات قدیمی» برای نشان دادن میزان اثربخشی واکسنشان در کارآزمایی مرحله سوم در آمریکا انتقاد کردند.

این میزان جدید اعلام شده اندکی کمتر از میزان ۷۹ درصدی است که قبلا آسترازنکا گزارش داده بود. هیچ کدام از دریافت‌ کنندگان واکسن آسترازنکا در کارآزمایی بالینی آمریکایی دچار بیماری شدید نشدند و این واکسن در میان افراد ۶۵ ساله و بالاتر هم اثربخشی ۸۵ درصدی داشت.

اما حتی ارائه این داده‌های جدید ممکن است چالش‌های واکسن آسترازنکا را در آمریکا حل نکند، چرا که اشتباهات مکرر در ارائه نتایج که باعث سردرگمی و بی‌اعتمادی نسبت به آن شده، ممکن است باعث سختگیری بیشتر در بررسی داده‌ها و به تاخیر افتادن تایید این واکسن در این کشور شود.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 483039

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن کرونا آسترازنکا کرونا ویروس پیشگیری از کرونا شرکت آسترازنکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: امسال تعداد ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۵۳۵ هزار هکتار، کشت گندم آبی و ۲۱۹ هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است.

وی با اعلام اینکه برداشت گندم در برخی شهرستان‌های خوزستان آغاز شده است، خبر داد: برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در هندیجان انجام شد و در مناطق شمالی مانند دزفول، اندیمشک، باغملک و دهدز نیز برداشت دیرتر انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است و ۲۰ درصد بقیه مربوط به شهرهای شمالی حدود ۲ هفته آینده برداشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سه هزار کمباین برداشت گندم خوزستان را برعهده دارند که از این میزان ۶۰۰ کمباین از استان و بقیه از استان‌های فارس، کرمانشاه، لرستان، خراسان و اصفهان هستند.

کد خبر 6081286

دیگر خبرها

  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • درس استاد به شاگرد؛ ثبت مالکیت توپ ۳۲ درصدی برای بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن