Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@17:12:21 GMT

افزایش موارد سرپایی ابتلا به کرونا در مشهد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۸۵۹۱

افزایش موارد سرپایی ابتلا به کرونا در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی در کشور و روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهر‌ها گفت: انجام سفر، حضور در اماکن شلوغ، حضور در رستوران‌ها و دورهمی‌ها از عوامل تأثیرگذار در روند افزایشی آمار کرونا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی، تند و پیش رونده‌ای نیست افزود: اما در برخی از مراکز خدمات جامع سلامت، درصد افراد مبتلا به کرونا افزایش یافته است که این امر می‌تواند زنگ خطری برای هفته‌های آینده باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی قدرت سرایت و انتشار بیشتری دارد ادامه داد: طی بررسی‌های انجام شده از تعدادی از بیماران بستری، ۵۰ درصد این افراد مبتلا به کرونای انگلیسی بودند که این امر لزوم توجه بیشتر مردم را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌طلبد.

بیشتر بخوانید

مسافران نوروزی به مشهد سرازیر شدند/ وضعیت کرونایی شکننده‌تر از هر زمان


قلیان با بیان اینکه رنگ بندی شهر‌ها از لحاظ آمار ابتلا به کرونا با نحوه فعالیت اصناف در ارتباط است بیان کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و تغییر رنگ شهرها، به طور حتم محدودیت‌هایی در فعالیت اصناف صورت می‌گیرد.

او با اشاره به در پیش بودن برنامه سنت چراغ برات در استان خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا، تمامی آرامستان‌ها استان برای پیشگیری از کرونا در روز‌های منتهی به نیمه شعبان غیر فعال و برگزاری مراسم ممنوع است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابتلا به کرونا مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است