Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کُرد پارلمان عراق با انتقاد از حکومت اقلیم کردستان، اعلام کرد که عدم اعتماد در میان اربیل و بغداد عامل اصلی بن بست در مذاکرات کنونی است و حتی در صورت توافق، دولت مرکزی اعتمادی به اجرایی شدن آن از سوی حکومت اقلیم ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «کاوه محمد» عضو ائتلاف امید کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد که حکومت اربیل در تلاش است با حفظ وضعیت موجود، ضمن دریافت مبالغی از دولت مرکزی، به فروش مستقل نفت ادامه داده و وضعیت پرداخت حقوق کارمندان این منطقه نیز بدون تغییر خاصی باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه قانون بودجه سال 2021 عراق تنها در راستای منافع احزاب حاکم اقلیم کردستان است، تاکید کرد که برخورداری ساکنین اقلیم از سهم واقعی بودجه، مستلزم بازگشت درآمدهای نفتی و غیرنفتی به بغداد بر اساس قانون اساسی عراق است و این تنها فرصت مرتفع ساختن این مشکل چندین ساله در روابط حکومت اقلیم و دولت مرکزی است.

تعلیق توافق اقلیم کردستان و جریان‌های سیاسی شیعی عراق/اختصاصیعلت اجرایی نشدن توافق نظامی اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق چیست؟

 

کاوه محمد اعلام کرد که احزاب حاکم اقلیم کردستان عراق در تلاش هستند که در راستای منافع خود به توافقی در بغداد دست پیدا کنند که تضمین کننده ادامه وضعیت کنونی باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقلیم کردستان حکومت اقلیم دولت مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «ثائر الجبوری» عضو یکی از کمیسیون‌های تخصصی پارلمان عراق تاکید کرد که این کشور پنج هزار مورد اقدام نظامی ناقض حاکمیت ملی خود را از سوی ترکیه ثبت کرده است.

وی افزود: در جریان این اقدامات ترکیه ده‌ها تن جان خود را از دست داده‌اند. ترکیه باید به این قبیل اقدامات خود از طریق یک توافق جدید که حاکمیت عراق را تضمین کند پایان دهد.

الجبوری تصریح کرد: نفوذ زمینی ترکیه در داخل خاک عراق بر اساس توافق آنکارا با رژیم بعث صورت می‌گیرد و باید متوقف شود.

وی بیان کرد: پرونده آب نیز که یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها محسوب می‌شود باید در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به بغداد حل شود.

پیش از این «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده بود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور به عراق سفر خواهد کرد. این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6085228

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است