Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:08:15 GMT

ایجاد ٣۵ هزار شغل برای زندانیان در ندامتگاه‌های کشور

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۰۰۰۷

ایجاد ٣۵ هزار شغل برای زندانیان در ندامتگاه‌های کشور

خسرو مختاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: به طور میانگین سالانه صد هزار زندانی توسط بنیاد تعاون زندانیان و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان زندان‌ها تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند و حدود ۷۰ هزار نفر از آنان موفق به اخـذ گواهی‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوندکه پس از آزادی قابل بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در فرایند اصلاح و تربیت، اشتغال به عنوان مهم ترین فعالیت برای اصلاح مددجویان نقشی کلیدی در برگشت مجرمان به آغوش جامعه و حمایت از خانواده آنان دارد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان اضافه کرد: میزان توانمند سازی زندانیان و آماده‌سازی آنها برای ورود به بازار کار در عدم بازگشت دوباره به زندان‌ها نقش موثری ایفا می‌کند.

مختاری اظهارداشت: بنیاد تعاون زندانیان در سال ۱۴۰۰ توسعه و ایجاد زیرساخت اشتغال‌های پایدار در جهت افزایش کیفیت و کمیت اشتغال همچنین افزایش حقوق و دستمزد پرداختی به زندانیان متناسب با مهارت‌ها و کار آنان را در برنامه دارد.

وی افزود: رویکرد بنیاد تعاون زندانیان فراهم کردن بسترهای لازم برای تامین نیروی کار خارج از ندامتگاه‌ها در جوار شهرک‌های صنعتی به عنوان بازار کار برای صاحبان صنایع و مشارکت در تولید بویژه صنایع مونتاژ به عنوان خدمت به تولیدکنندگان در فضاهای مناسب کارگاهی است.

مختاری گفت: محصولات تولیدی مددجویان در ندامتگاه‌ها در فروشگاه های معتبر و توسط سایت‌های معتبر اینترنتی از جمله سایت حامی بازار www.hamibazar.ir در حال عرضه است و منافع و عایدات فروش این محصولات صرف کمک به زندانیان و خانواده آنان می‌شود.

وی اضافه کرد: بنیاد تعاون زندانیان با ایجاد نمایشگاهی از صنایع دستی بسیار فاخر و ارزشمند زندانیان در خیابان شریعتی بالاتر از دوراهی قلهک ایستگاه یخچال مرکز خرید قلهک، ضمن عرضه محصولات آماده پذیرایی از همه هموطنان گرامی برای معرفی محصولات تولیدی زندانیان است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان خاطرنشان کرد: حمایت از محصولات تولیدی زندانیان علاوه بر تامین معیشت خانواده ایشان در شرایط اقتصادی حاضر، مانع از بازگشت مجدد آن ها به زندان پس از آزادی می‌شود.

وی تاکید کرد: اراده و خواست مردم و مسئولان برای اصلاح زندانی با بازگشتی سعادتمندانه به خانواده و جامعه مرهون تلاش و حمایت نهادهای ذیربط و خیران محترم بنیاد تعاون زندانیان کشور بوده و با کمک آنها توانمندی تامین معاش زندانیان بیشتر از پیش پیگیری شود.

مختاری اظهارداشت: بنیاد تعاون برای انجام بهتر وظایف خود از هر گونه حمایت فکری توسط حامیان محترم استقبال می‌کند. آدرس سایت حامیان فکری بنیاد تعاون زندانیان www.iranianhami.  است.

برچسب‌ها اشتغال زایی سازمان زندان‌ها بنیاد تعاون زندانیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی سازمان زندان ها بنیاد تعاون زندانیان اشتغال زایی سازمان زندان ها بنیاد تعاون زندانیان اخبار کنکور بنیاد تعاون زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه ای در تولید و تأمین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تأمین امنیت غذایی و کالاها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری است.

وفایی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشورهای حوزه خزر شکل گرفته است تصریح کرد: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصاً محصولات کشاورزی و نیز تأمین کالاهای مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و … همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه شود.

وی تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلوها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفایی نژاد در پایان به مزیت‌های تأمین کالاهای اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر، تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم‌ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالاهای اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم کند.

کد خبر 6087704

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است