Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@10:43:52 GMT

افزایش ۱۷۷ درصدی تردد در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۱۶۹۵

افزایش ۱۷۷ درصدی تردد در استان اردبیل

کلیم اله وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: میزان تردد در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل ۱۷۷درصد افزایش داشته که این میزان تردد توسط ۱۲ سامانه ثبت تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی ۲۵ اسفند۹۹ تا ۴ فروردین ۱۴۰۰ بیش از ۳۸۶ هزار تردد به ثبت رسیده، افزود: محورهای اردبیل ـ سرچم، نیرـ سراب، اردبیل ـ آستارا و اصلاندوز ـ کلیبر بیشترین تردد را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: ۲۳درصد تردد خودروها در استان اردبیل مربوط به پلاک‌های تهران است و پلاک استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و البرز در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

وی به‌ حضور بیش از ۵۳ هزار خودرو در بازه زمانی ذکر شده در استان اشاره کرد و اذعان داشت: ۸۰ اکیپ نوروزی در محور‌های مواصلاتی استان  غعالیت دارند.

وثوقی تصریح کرد: ۴۲۰ نفر نیروی انسانی در کلیه محورها و راهدارخانه‌های استان تا ۱۵ فروردین مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر این به‌مناسبت تعطیلات نوروزی ۲۰ گشت سبک نیز در جاده‌های استان مشغول ارائه خدمات به هموطنان هستند.

وی بیان داشت: از هموطنان عزیز درخواست داریم با توجه به شرایط کرونایی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم جهت اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها وحمل ونقل جاده‌ای تماس بگیرند.

وثوقی از انجام نظارت و بازرسی ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر در ایام نوروز خبر داد و گفت: کلیه اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به این شرکت‌ها ابلاغ شده و نظارت خاصی بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل راهداری استان اردبیل مسافران نوروزی 1400 تردد در جاده های استان اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مقیمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی مدیریت راه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۳۲ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان طی فروردین ماه تردد کردند، تاکید کرد: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی دو هزار و ۳۸۵ تردد در ساعت بوده است.

وی افزود: با توجه به آمار احصا شده از سامانه‌های هوشمند، جمعه ۲۴ فروردین سال جاری پرترددترین روز در این بازده زمانی بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی استان طی این مدت را ۱۴ درصد عنوان کرد و افزود: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربینهای نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های استان سمنان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

مقیمی با اشاره به اینکه پرتردد ترین محور در این بازه محور آرادان – گرمسار بوده، افزود: همواره همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در قالب گشت‌های نظارت راهداری و ترابری فعالیت مضاعفی دارند و به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه‌های استان هستند.

وی افزود: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی درخصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده‌های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده‌ها را به صورت تصویری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

کد خبر 6084987

دیگر خبرها

  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • تردد آزاد؛ محور کندوان باز شد
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • ◄ افزایش 41 درصدی پاسخگویی به تماس های مردمی با مرکز مدیریت راه های استان قم
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • ◄ سونامی و آوار گرانی بر سر رانندگان عمومی از حق بیمه 3 میلیونی تا هزینه دلاری لوازم یدکی
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل