Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در نشستی با فرماندار اسفراین گفت: به‌عنوان متولی باید زیرساخت‌های لازم در ارگ بلقیس را فراهم کنیم تا هم مردم گرایش بیشتری به سفر و دیدن این مکان تاریخی داشته باشند و هم بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تشویق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

از سر گیری مرمت و حفاظت مجموعه تاریخی بلقیس اسفراین

او توسعه گردشگری را گامی در جهت ارتقاء سطح رفاه مردم عنوان کرد و افزود: با توجه به پیشینه تاریخی شهرستان اسفراین، این شهرستان می‌تواند نه‌تن‌ها در محور گردشگری بلکه در سایر زمینه‌های صنایع‌دستی نیز در سطح استان و کشور معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: برای توسعه صنعت گردشگری و رونق و توسعه شهر تاریخی بلقیس اسفراین، باید زیرساخت‌ها فراهم شود که برای این منظور تلاش داریم در سال جدید اقدامات ویژه‌ای انجام دهیم.

او با اشاره به بازدید خود از موزه اسفراین، گفت: امیدواریم امسال با همیاری فرمانداری این پروژه به اتمام برسد و با تجهیز آن، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مهدی کرامتی، فرماندار اسفراین نیز در این نشست، صنعت گردشگری را یکی از پیشران‌های توسعه‌ای استان و شهرستان دانست و افزود: این شهرستان به دلیل تعدد آثار تاریخی، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری به‌خصوص در حوزه بوم گردی دارد.

او تأکید کرد: ارگ بلقیس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنا‌های خشت و گلی در کشور شناخته می‌شود که انتظار داریم توسعه و بیش‌ازپیش معرفی شود، به همین منظور باید زیرساخت‌های گردشگری در این مکان تاریخی تقویت شود، به دلیل محدودیت در اعتبارات استانی باید از ظرفیت اعتبارات در سطح ملی بهره جست.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقویت زیرساخت های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی از مناطق گردشگری و تاریخی است که در طول سال بویژه درتعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران زیادی از جاجای ایران اسلامی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پرویز آژ ریگی بخشدار لادیز گفت بخش لادیز به دلیل قرار گرفتن در کنار کوه تفتان و داشتن آثار تاریخی و طبیعی و گردشگری زیادی است و ما از ۲۵ اسفندماه در۳ نقطه در بخش لادیز سیاه چادر استقبال از مسافران نوروزی بر پا کردیم .

وی ادامه داد: آثار تاریخ و طبیعی مثل قبرستان ۷۰ملا و معماری صخره‌ای و غار و آبشار لادیز و روستا‌های هدف گردشگری تمین و سیاه جنگل از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی بخش لادیز می‌توان نام برد از همه هم وطنان می‌خواهیم در نوروز به بخش لادیز سفر و از جاذبه‌های دیدنی این منطقه دیدن کنند.

 

دیگر خبرها

  • گود کشتی زینل خان اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش و کشتی باچوخه
  • ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین المللی کوراش اسفراین حضور خواهند داشت
  • شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، بازوی قدرتمند گردشگری اصفهان / مشارکت ویژه با بخش خصوصی
  • زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند
  • بازدید ۴۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری بروجرد
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • بازدید ۳۵۰۰ گردشگر از دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی