Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:44:25 GMT

امر به معروف گل سرسبد عشق و دوستی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۴۲۲۱

امر به معروف گل سرسبد عشق و دوستی

داراب خانی، معاون قضایی؛ اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: دین اسلام تاکید به امر به معروف و نهى از منکر دارد که باید هر شخص نسبت به اطرافیانش تعهد اجتماعى داشته باشد.

داراب خانى افزود: اگر متوجه شدیم دوستان، همسایه ها، همکاران و هم وطنانمان راه اشتباهى را طى مى کنند از در دوستی همانند یک طبیب آن‌ها را راهنمایى و ارشاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی؛ اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان البرز گفت: به اطرافیان کار خوب و مسیر درست را نشان دهیم و امر به رفتار پسندیده کنیم.

او افزود: اگر فردى رفتار بدى از خود نشان مى دهد که به آینده و خانواده خود ضرر مى زند همانند شخصى دلسوز و مهربان ، چون یک مددکار به او کمک کنیم.

انتهاى پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوانی برای انسان دوستی عکاسانه

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری جشنواره ملی عکس نیکوکاری ساعتی پیش دوم اردیبهشت ماه با حضور مهدی توسلی دبیر فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار، مجتبی اصغری مجری، حسن غفاری دبیر جشنواره عکس ماندگاری و اصحاب رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد.

مهدی توسلی دبیر فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار در این نشست گفت: مرکز فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار بانی برپایی نخستین جشنواره عکس نیکوکاری شدند و مجموعه‌های متنوعی حامی جشنواره هستند از جمله حامیان اثر مرکز آلا و مرکز نیکوکاری خیر ماندگار و خانه هنرمندان هستند.

وی افزود: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ عمومی به نیکوکاری و دغدغه اجتماعی دراین رابطه برپا می‌شود.

حسن غفاری دبیر جشنواره عکس ماندگار نیز در صحبت‌هایی گفت: موضوع نیکوکاری در تاریخ ادبیات ما بعنوان یک صفت انسانی بسیار توجه شده است، وقتی به تاریخچه افراد خیر نگاه میکنیم میبینیم برای دستگیری و کار خیر خیلی تلاش کردند، اما مجموعه خیر ماندگار برای گسترش فرهنگ نیکوکاری این کمک را از جامعه عکاسی خواسته و فضا را باز گذاشته است.

وی افزود: عکاسان با نگاه مستند و ذهن گرایانه می‌توانند در جشنواره ما شرکت کنند، یک بخش ویژه هم نگاه آزاذ به معلولین است که آنهع هم می‌توانند عکس ارسال کنند. ما در دو بخش تک عکس و مجموعه فراخوان داریم بعد پایان جلسه عکاسان می‌توانند به سایت جشنواره خیریه ارسال کنند. بخش‌های جشنواره مستند، عکاسی هنری معاصر و بخش ویژه هستند.

وی یاداور شد: این عکسهاردر آینده در قالب چاپ کتاب، بیلبرد، نمایشگاه و … عرضه می‌شود. کشور ما حادثه خیز است کسانی در بحران‌ها اسیب می‌بینند حتی اهدای عضو در جامعه ما جا افتاده یا مازاد مال و هر چیز دیگر در عرصه همدلی و هم زبانی می‌تواند باشد.

غفاری اظهار داشت: ما دچار خلا‌هایی در عرصه اخلاقی در جامعه هستیم، اوضاع و شرایط جامعه را هم می‌دانیم، این جشنواره پاسخی به همدلی مردم و نوع دوستی است، نگاه ما به اجرای جشنواره برای سال‌های آتی هم هست، این جشنواره نگاهص فراتر از حزب و سیاست دارد، نگاه انسان دوستانه است.
ابن جشنواره نگاه آموزشی دارد و تلاش دارد به فراخور این موضوع به شهر‌ها و فضا‌های دیگر استاد اعزام کند.

سایت جشنواره festival.kheir.ir است و عکاسان می‌توانند بعد جشنواره اثر ارسال کنند.

در بخش پرسش و پاسخ غفاری عنوان کرد: هر عکاس می تواند هفت اثر به جشنواره ارسال کند و فقط معلولین در  هر بخش می توانند اثر بفرستند.  
۱۵مرداد هم اخرین زمان ارسال اثر است.اختتامیه با برپایی نمایشگاه عکس ۱۰  تا ۲۰شهریور در همین خانه هنرمندان برپا می شود.   

وی با بیان اینکه کتاب عکس هم به عکاسان تقدیم خواهد شد، افزود: به هر عکس راه یافته به جشنواره با حق عکس نسخه مبلغ ۵۰۰هزار و‌ مجموعه هم یک میلیون تومان اهدا می شود.

وی درباره داوران و توانمندی انها هم گفت: همه داوران با وجود اینکه شناخته شده هستند اما مشاور هم دارند، تمام اتفاقات در این خیریه شورایی انجام می شود و جمع بندی نهایی با ترکیب عکاسان صورت میگیرد. 

غفاری در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره جوایز جشنواره گفت: در بخش مستند تک عکس به سه اثر برگزیده جایزه اول، تندیس و لوح افتخار و جایزه پانزده میلیونی، جایزه دوم ۱۰ میلیونی و جایزه سوم ۵ میلیون تومانی است. 
همچنین تلاش می‌کنیم با گرفتن حمایت‌های جدید سطح جایزه را بالا ببریم.

وی افزود: در بخش مستند، مجموعه عکس این بخش تندیس و جایزه سی میلیونی است، ولی عکس‌های تقدیمی جوایز دیگری هم دارد، بخش عکس معاصر هم تنها برای یک مجموعه تندیس و جایزه سی میلیونی است. بخش ویژه نیز بصورت شرایط یکسان به سه نفر هر نفر ۱۰میلیون و لوح تقدیر به آنها ارائه خواهد شد.

گفتنی است، این جشنواره محدودیت سنی ندارد اما عکس‌ها باید برای ده سال اخیر باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین تصویر از حال و روز ترانه علیدوستی بر روی تخت بیمارستان | مشخص شدن بیماری او
  • اولین تصویر از حال و روز ترانه علیدوستی بر روی تخت بیمارستان
  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد
  • فراخوانی برای انسان دوستی عکاسانه
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس
  • دوستی منحصر به فرد طوطی کاکلی سیاه با یک شهدطوطیک (فیلم)
  • حسادت و طمع و تکبر همانند آتش اعمال نیک انسانها را از بین می برند