Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا مرادی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمینه دما نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه با کاهش محسوسی همراه است و  در برخی نقاط سردسیر استان،  دما به زیرصفر می‌رسد.

وی بیان کرد: به دلیل نفوذ یک سامانه پرفشار از مناطق شمال غرب کشور و تغییرات فشار جو، سرعت وزش باد در ساعاتی از فردا (شنبه) بسیار شدید پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی اظهار داشت: سرعت وزش باد در برخی از نقاط بطور لحظه‌ای به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این پدیده بر کل استان تاثیرگذار  می‌گذارد .

وی عنوان کرد: احتمال آسیب به سازه‌های ناپایدار، جابجایی و سقوط اجسام، شکستن درختان و آسیب به پوشش گلخانه‌ها و وقوع گردوخاک وجود دارد که توصیه می‌شود سازه‌های سبک و ناپایدار از جمله پوشش گلخانه‌ها مستحکم شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: اجتناب از قرار گرفتن و کار کردن در مکان‌های مرتفع، صعود نکردن به ارتفاعات و  آمادگی دستگاه‌های اجرایی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مرادی گفت: احتمال سرمازدگی و آسیب به باغ‌ها نیز وجود دارد، بنابراین انجام هرگونه اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از سرمازدگی،  تنظیم دمای گلخانه‌ها و سایر سالن‌ها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط ضروری است.

۱۷۰.۷میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری، (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

ایستگاه هواشناسی اراک به عنوان اولین مورد در استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر تاسیس شد و بعد از مراحلی اداره هواشناسی اراک در سال ۱۳۷۴ به اداره کل هواشناسی استان ارتقاء یافت و در سال ۱۳۸۶ نیز  مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها وضعيت هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور توفان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا اراک استان مرکزی وضعيت هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور توفان سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود