Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@09:50:38 GMT

حذفیات کتاب‌های درسی برای کنکور سراسری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۴۴۴۱

حذفیات کتاب‌های درسی برای کنکور سراسری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی محبی اظهار کرد: پیرو حذفیاتی که تحت تاثیر شیوع کرونا که پیش تر در خصوص محتوای کتاب‌های درسی به استان‌ها اعلام شده بود، حذفیات کنکور تهیه و به سازمان سنجش نیز اعلام شد.

وی افزود: منابع کنکور ۱۴۰۰ وحذفیات دروس ناشی از وضعیت آموزش درشرایط همه گیری کووید۱۹ در زمان مقرر به سازمان سنجش کشور اعلام شده است و سازمان مذکور ازطریق روش‌های معمول خود اطلاع رسانی کرده یا خواهد کرد واین رویه ای است که هرساله انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین از ارسال راهنمای برنامه درسی حوزه‌های ۱۱گانه تربیت و یادگیری و راهنمای برنامه درسی دوره پیش از دبستان به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این راهنما، برای تصویب به شورای عالی ارسال شده است و در صورت تصویب به عنوان مبانی تالیف کتاب های درسی مورد بهره برداری مولفان قرار خواهد گرفت.

محبی افزود: این راهنما به عنوان یک گام اساسی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین واجرایی کردن سند برنامه درسی ملی است که توسط کارشناسان دفاتر زیرمجموعه سازمان پژوهش تهیه شده است.

وی با اشاره به مبنای پژوهشی فعالیت های دفاتر سازمان پژوهش گفت: به زودی با راه اندازی شورای پژوهشی سازمان ونهایی شدن اولویت های پژوهشی که در سال ۱۳۹۹ مصوب شد، کلیه مباحث علمی در حوزه برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت ویادگیری با زیرساخت های پژوهشی تقویت خواهد شد. 

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1498799

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کتاب درسی کنکور حذف کنکور سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و مهلت ثبت نام در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان می‌پذیرد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبان با ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

کد خبر 6063402

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳