Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@11:11:34 GMT

آزادی ۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در سمنان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۴۴۶۷

آزادی ۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در سمنان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان گفت: پویش «از بهار طبیعت تا بهار قرآن» با هدف آزادسازی افرادی که به دلیل ناتوانی از ادای دیون مالی زندانی شده‌اند، از نوروز تا عید سعید فطر برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا هر ساله به همین منظور جشن‌های گل‌ریزان در سراسر استان برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، به علت محدودیت‌های ناشی از کرونا، به همت ستاد دیه و مشارکت خیران استان، علاوه بر برگزاری جشن‌های مجازی گل‌ریزان، چهار پویش کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به موفقیت آخرین پویش برگزار شده در سال گذشته تحت عنوان «پدران آسمانی» اظهار کرد: در نتیجه این طرح و با مشارکت مردم نوع‌دوست استان، ۱۰ زندانی غیرعمد با مجموع بدهی حدود دو میلیارد ریال پیش از آغاز نوروز به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

کهربایی اضافه کرد: ۹۰ زندانی غیرعمد در سال گذشته با کمک نقدی ستاد دیه استان، خیران، گروه‌های جهادی و همچنین از طریق مشاوره و صلح و سازش از زندان‌های استان آزاد شدند.

او تعداد زندانیانی که با پرداخت کمک‌های نقدی آزاد شده‌اند، را ۶۳ نفر شامل ۶۰ مرد و سه زن عنوان کرد و گفت: این افراد دارای جرائم مالی، مهریه و نفقه بوده‌اند و مجموع بدهی آنان بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال بود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان بیان کرد: بخش زیادی از این مبلغ از طریق مداخله مددکاران و معتمدان از سوی شاکیان بخشیده شد و این زندانیان با کمک مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد ریال که از سوی ستاد دیه و خیران تأمین‌شده از زندان آزاد شده‌اند.

کهربایی با اشاره به نقش مهم ستاد دیه، مسئولان و مددکاران زندان‌ها، معتمدان محلی و مراجع قضایی در برقراری صلح و سازش اظهار کرد: ۲۷ نفر از مددجویان در یک‌سال گذشته، با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین، بدون پرداخت کمک مالی به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه با تلاش ستاد دیه و همت خیران هم‌اکنون هیچ زندانی مالی با بدهی زیر ۵۰ میلیون تومان در استان نداریم، از مردم نیکوکار استان خواست با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و اعیاد شعبانیه و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان، حمایت را خود از نیازمندانی که اکنون به دلایل مختلف از جمله ضرر و زیان مالی و مشکلات اقتصادی به‌صورت ناخواسته در زندان به سر می‌برند، ادامه دهند.

او اضافه کرد: هم‌استانی‌های نیک‌اندیش می‌توانند با هر مبلغی که در توان دارند در پویش «از بهار طبیعت تا بهار قرآن» مشارکت کرده و از این طریق در شادی دل فرزندان و دیگر اعضای خانواده این نیازمندان در بند سهیم باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها ستاد دیه مدیرکل زندان استان سمنان سال گذشته ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی

کمیسیون امور زندانیان سازمان آزادیبخش فلسطین به مناسبت روز اسیران فلسطینی اعلام کرد بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی به دلایل سیاسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که ۸۰ نفر آنان زن و بیش از ۲۰۰ نفر هم کودک هستند.

به گزارش میدل ایست مانیتور، این آمار شامل بازداشت شدگان نوار غزه نمی‌شود، زیرا بسیاری از آنان در معرض بازداشت مخفی و ناپدید شدن اجباری هستند.

در این بیانیه آمده است که تعداد بازداشت شدگانی که بدون هیچ اتهامی در زندان هستند، تا ابتدای ماه آوریل امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۶۰ نفر رسیده که شامل ۲۲ زن و بیش از ۴۰ کودک می‌شود. به گفته همین منبع، تعداد خبرنگاران بازداشت شده نیز به ۵۶ نفر رسیده است، از جمله ۴۵ تن که پس از ۷ اکتبر بازداشت شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

این بیانیه در ادامه اشاره می‌کند که اسرائیل همچنین صد‌ها زندانی بیمار و مجروح را در زندان نگه داشته و تعداد آنها پس از ۷ اکتبر به طور مداوم در حال افزایش است. 

از سوی دیگر، صد‌ها زندانی فلسطینی بیش از ۲۱ سال است که در زندان هستند. گفته می‌شود اکثر آنها در حال گذراندن حبس ابد هستند.

مقامات صهیونیست همچنین اجساد ۲۷ زندانی را در اختیار دارند و از تحویل آنها به خانواده هایشان خودداری می‌کنند. قدیمی‌ترین آنها اسیری به نام «انیس دولت» است که در سال ۱۹۸۰ در زندان عسقلان درگذشت.

روز هفدهم آوریل از سال ۱۹۷۴ به نام روز اسرای فلسطینی نام گذاری شده است. در این روز تلاش می‌شود تاکید بیشتری بر آزادی اسرا و حمایت از حقوق آنان صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس