Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار آلمان و ایسلند بامداد امروز در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. آلمان با اینکه توانست در این مسابقه از سد ایسلند با ۳ گل عبور کند ولی به خاطر پوشیدن پیراهنی خاص به سوژه اصلی رسانه‌های اروپایی بدل شد.

پیش از آغاز بازی تیم ملی آلمان به مانند تیم ملی نروژ با لباس‌هایی خاص وارد میدان شد تا اعتراضات خود را نسبت به اتفاقات کشور قطر برای آماده سازی جام جهانی نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمانی‌ها با پیراهنی که روی آن عبارت «حقوق بشر» نوشته شده بود وارد بازی شدند و اعتراض خود را کاملا به جهانیان نشان دادند.

این اعتراض یک موضع گیری نسبت به اتفاقات میزبانی قطری‌ها در جام جهانی ۲۰۲۲ بود که باعث شد هزاران کارگر مهاجر، هنگام ساخت ورزشگاه‌های بزرگ قطر جان خود را از دست بدهند. گاردین در گزارش ماه گذشته خود ادعا کرد که ۶۵۰۰ تن از مهاجران کشورهای حوزه خلیج فارس از زمانی که قطر برنده میزبانی شد، جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان عفو بین الملل این هفته در مباحثه با فیفا این تصمیم را گرفت تا با فشار آوردن روی کشور قطر باعث شود تا اتفاقات حقوق بشری در این مسئله پاک شود. آنها طی نامه‌ای عنوان کردند که فیفا وظیفه دارد تا خطرات حقوق بشری این رویداد را کاهش دهد و با نفوذ خود باعث شود تا حقوق کار کارگران مهاجر در کشور قطر اصلاح شود.

کد خبر 591936 برچسب‌ها جام جهانی قطر ۲۰۲۲ حقوق بشر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جام جهانی قطر ۲۰۲۲ حقوق بشر جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور خاطرات با ستاره بازى ايران - كره

به گزارش ورزش سه، رحمان در دقایقی از تمرین امروز مس رفسنجان درون دروازه قرار گرفت تا لحظات ناب یک مسابقه تاریخی بین ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ و آن پیروزی فراموش نشدنی دوباره مرور شود.

دروازه‌بان آن روز تیم کی‌روش اصلی‌ترین سد دفاعی ایران برای حفظ تک گل قوچان‌نژاد و صعود به جام جهانی بود و واکنش‌هایی باورنکردنی در ۱۵ دقیقه پایانی و مصاف‌های تک به تک با مهاجمان کره نشان داد.

با گذشت ۱۰ سال به نظر می‌رسد رحمان هنوز هم توانایی تکرار آن واکنش‌ها را دارد و البته این تجربیات درخشانش را در اختیار شاگردانش در مس رفسنجان قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آب پاکی روی دستان بایرن مونیخ؛ یولیان ناگلزمان در تیم ملی آلمان می‌ماند
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • درگذشت ستاره متقلب فینال جام جهانی!
  • نبردهای نیروهای ورماخت در جنگ جهانی دوم / چالش ترجمه در ارتباطات بین فرهنگی / عاداتی که باعث طول عمر می‌شود / آیا با استفاده از موبایل سرطان می‌گیریم؟
  • واکنش‌های جهانی به حمله ایران (فیلم)
  • مرور خاطرات با ستاره بازى ايران - كره
  • برند هولتسنباین، قهرمان جام جهانی 1974 درگذشت