Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@22:44:34 GMT

دلالان؛ تصمیم گیر صادرات محصولات کشاورزی!

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۵۵۸۰

نماینده مردم «اردبیل، سرعین، نمین و نیر» در مجلس شورای اسلامی، گفت: کشاورزان زحمت‌کش با هزار زحمت سیب‌زمینی و محصولات کشاورزی تولید می‌کنند، اما نهایتاً دلالان سود نهایی را به جیب می‌زنند و حتی این دلالان هستند که تصمیم می‌گیرند که آیا صادرات در این محصولات انجام شود یا خیر؟ صدیف بدری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به چالش‌های امر صادرات در کشور و سنگ‌اندازی برخی مسئولین در این زمینه، گفت: به واقع تصمیمات خلع‌الساعه مسئولان در امر صادرات نقش موثری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی جامع و منسجمی در حوزه‌های تولیدی کشور وجود ندارد و حاشیه‌های سودگرانه جانبی هم متأسفانه در بسیاری از مواقع دلیلی بر این می‌شود که واردات در یک کالایی که تولید داخل دارد، رخ دهد.
بدری با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی هیچ برنامه مدونی نداریم، اظهار داشت: به عنوان مثال اصلاً نمی‌دانیم به چه میزان سیب‌زمینی تولید می‌شود و چقدر از این محصول مورد نیاز داخل است و چقدر از آن را می‌توانیم صادر کنیم.
کشاورزان زحمت‌کش با هزار زحمت سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند و اما نهایتاً دلالان سود نهایی را به جیب می‌زنند و حتی این دلالان هستند که تصمیم می‌گیرند که آیا صادرات در این محصولات انجام شود یا خیر؟ این نماینده مجلس بیان داشت: با این حال کشاورزان زحمت‌کش با هزار زحمت سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند و اما نهایتاً دلالان سود نهایی را به جیب می‌زنند و حتی این دلالان هستند که تصمیم می‌گیرند که آیا صادرات در این محصولات انجام شود یا خیر؟
این نماینده مجلس تأکید کرد: در زمینه صادرات قوانین لازم را داریم، اما هنوز فاقد برنامه‌ریزی جامع در این بخش  از سوی دولت هستیم.   بیشتر بخوانید: قالیباف: مشکلات اقتصادی حاصل ناکارآمدی و ضعف مدیران است؛ به گردان دیگران نیندازیم

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم محصولات کشاورزی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی