Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@13:32:40 GMT

پیش بینی آینده بورس پس از تعطیلات

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۵۵۸۹

پیش بینی آینده بورس پس از تعطیلات

بازار سهام با وجود اینکه از مرداد ماه سال ۹۹ تا پایان سال روند نزولی شدیدی را تجربه کرد، در نهایت بیشترین بازدهی را در همین سال به ثبت رساند. به گزارش پول نیوز، بازار سهام با وجود اینکه از مرداد ماه سال ۹۹ تا پایان سال روند نزولی شدیدی را تجربه کرد، اما در نهایت با بیش از ۱۵۵ درصد بازدهی، بیشترین بازدهی را در سال گذشته داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای دوران پس از تعطیلات نوروز، پیش‌بینی‌ها درباره بورس چطور است؟ ۵ پیش‌بینی کارشناسان را بخوانید.

سعید ابراهیمی: با توجه به تورم حداقل ۳۰ درصدی که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود و روند رو به رشد قیمت دلار در سال آینده احتمال می‌رود بورس نیز روندی متعادل و رو به جلو داشته باشد. محوریت این رشد تورم احتمالا رشد قیمت ارز خواهد بود.

حسین شیبانی: تا زمان انتخابات ریاست جمهوری هیچ پالس مثبتی برای بازار سهام وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار سهام نیز تا آن زمان روندی متعادل خواهد داشت. اما برای روند بازار سهام در سال ۱۴۰۰ باید گزینه‌های اصلی ریاست جمهوری را ارزیابی کنیم و ببینیم واکنش غربی‌ها به رئیس جمهور جدید چیست.

محمدمهدی عشریه: بازار سهام از لحاظ بنیادین ارزنده است و باید مشکلات قوانین حل شود. همچنین خوش‌بینی نسبت به بورس ۱۴۰۰ وجود دارد. هر چند که بازار دیگر رشد شارپی ندارد.

سلمان نصیرزاده: در سال ۱۴۰۰ بازار متعادلی را خواهیم داشت و احتمال دارد با یک نگاه خوش‌بینانه شاخص به کانال یک میلیون و ۷۰۰ برسد. بازار سهام، بازاری است که نیاز به اعتمادسازی دارد و این برگشت اعتماد مستلزم گذشت زمان است.

گلناز میرسلیمانی: در روز‌های پایانی سال، خریدارن و فروشندگان کمی در بازار در حال معامله کردن سهام بودند و شرایط بازار کمی آرام‌تر از گذشته بوده است. احتمالا حمایت از نماد‌های شاخص‌ساز ادامه دارد، اما با افزایش قیمت زیادی همراه نمی‌شود، زیرا با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، حجم عرضه و تقاضا افزایش چشم‌گیری ندارد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص کل بورس عرضه سهام سهام عدالت بازار سهام پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از شرایط جوی پایدار و روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده در منطقه البرز مرکزی است.

وی بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه با گذر یک موج ناپایدار ضعیف از منطقه، رگبار پراکنده و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد و کاهش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز مطرح کرد: امروز جمعه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و غبار محلی در بعضی ساعات و فردا شنبه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری است.

بهاروند احمدی عنوان کرد: برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید در بعضی ساعات، گرد و خاک و شب رشد ابر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6082405

دیگر خبرها

  • پرواز ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • افزایش بیش از ۷۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱ اردیبهشت/ پرواز ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • روند نزولی بازار ارز ادامه دارد؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!