Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@14:29:30 GMT

خاموشی بلندترین برج ایران در «ساعت زمین»

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۶۵۷۶

خاموشی بلندترین برج ایران در «ساعت زمین»

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰:۳۰تا ۲۱:۳۰  ‌در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس برج میلاد تهران به عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا و"بام فرهنگ و هنر کشور" در حمایت از محیط زیست جهانی در این روز چراغ‌هایش خاموش می‌شود.

امسال نیز به روال سال‌های گذشته چراغ‌های این برج در تاریخ شنبه ۷ فروردین ماه  مصادف با آخرین شنبه ماه مارچ، از ساعت ۲۰:۳۰  الی ۲۱:۳۰  برای حفاظت از  محیط زیست خاموش می‌شود. 

صندوق جهانی طبیعت، بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در سوئیس تأسیس شد و این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط این صندوق جهانی از استرالیا آغاز شد، در این سال ۲/۲ میلیون نفر در شهر سیدنی برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا  تشویق شدند تا چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند. 

پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این راستا چراغ‌های برج ایفل در پاریس، ‌برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن، ‌ تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند و در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال ۱۳۹۰ با خاموش شدن چراغ‌های برج میلاد آغاز شده است.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1498876

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برج میلاد برق محیط زیست دوستداران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با بررسی‌ هایی که توسط کارشناسان انجام شده، میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان در سال گذشته ناشی از قطع برق چاه موتورها حدود ۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.


کاظم قربانپور با ابراز نگرانی از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی به ویژه در زمانی که تولید محصولات نیازمند آب است، افزود: چند سالی است که با فرا رسیدن فصل تابستان، افزایش دمای هوا و متعاقب آن افزایش مصرف برق موضوع خاموشی‌ چاه موتورها در بخش‌ کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بر اساس اعلام شرکت برق تابستان امسال نیز شاهد کمبود برق و خاموشی چاه های آب کشاورزی خواهیم بود اما تلاش ما به عنوان متولی بخش کشاورزی بر این است که با همکاری و همفکری سایر دستگاه های مرتبط بتوانیم خسارت‌ های احتمالی را به حداقل برسانیم.


مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه معتقدیم که اگر قرار است بدلیل ناترازی، شرکت برق طرح خاموشی ها را پیگیری کند باید این مهم به گونه‌ ای اجرا شود که به معیشت مردم صدمه وارد نشود و آسیب‌های اجتماعی آن به کمترین حد ممکن برسد.

 

قربانپور تصریح کرد: کاشت ارقام مقاوم تر به گرما و کم آبی، ترویج کاشت ارقام جایگزین و سازگار با اقلیم منطقه، پیگیری و حمایت در راستای افزایش کشت گلخانه ای، ترویج استفاده از روش های نوین آبیاری، ترویج کاهش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در واحد سطح از جمله اقدامات جهاد کشاورزی کاشمر برای مقابله با بحران کم آبی بوده است.

دیگر خبرها

  • مقامات صهیونیست: حتی با چراغ سبز آمریکا، به ایران حمله نمی‌کنیم + فیلم
  • موضوع امسال روز زمین چه خواهد بود؟
  • چراغ سبز دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای حمله به کنسولگری ایران
  • کمبود مربی و زمین نقطه ضعف بزرگ رشته نوپا است/ در آسیا می‌درخشیم
  • خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر
  • چراغ این حجره صندوق سازی هنوز روشن است
  • سپاه پاسداران چند موشک کروز و موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرد؟ /حمله تلافی جویانه ۵ ساعت طول کشید
  • جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
  • سرزمین‌های اشغالی؛ از خاموشی تا بمباران موشکی و پهپادی
  • تل‌آویو در خاموشی فرو رفت