Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید محمد سعیدی،امام جمعه قم امروز در خطبه‌های اولین نمازجمعه قم در سال ۱۴۰۰،که با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد،گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع گسترده کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن و سیاست‌های غلط ارزی مانع تحقق کامل شعار جهش تولید در سال گذشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:امسال  باید نواقص و موانع تحقق شعار سال گذشته به خوبی شناسایی و اقدامات اساسی و راهبردی انجام شود تا در پایان سال شاهد تاثیر جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در رونق اقتصادی و معیشت مردم باشیم.


خطیب جمعه قم به وظایف قوا برای تحقق شعار امسال اشاره کرد و گفت: قوه مجریه که دارای اختیارات وسیع و گسترده‌ای است و بار اداره کشور بر عهده اوست وظیفه سنگین تری از دیگر قوا دارد و باید با برنامه ریزی دقیق و مدون در جهت تحقق شعار سال تلاش کند.

او افزود:علاوه بر دولت، مجلس شورای اسلامی باید قوانین و آیین نامه‌های دست و پا گیر را اصلاح کند و شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که سرمایه گذار و تولید کننده به راحتی کارشان را انجام دهند و قوه قضاییه نیز نقش بازرسی و مقابله با مفسدان اقتصادی  که این روز‌ها به خوبی آن را ایفا می کند را ادامه دهد تا دست مفسدان اقتصادی از سوءاستفاده‌های کلان کوتاه شود.


خطیب جمعه قم تاکید کرد: اگر پشتیبانی و مانع زدایی به طور کامل و جامع مدنظر مسئولان و تصمیم گیران کشور قرار بگیرد، قطعا باوجود شیوع کرونا و شرایط سخت تحریم‌ها، جهش تولید به طور کامل در پایان سال محقق می‌شود.

آیت الله سعیدی به نقش رسانه ملی در تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: نوشتن شعار سال درگوشه تلویزیون کار خوبی است، اما کافی نیست بلکه همه تریبون دار‌ها و رسانه‌ها با تولیدات رسانه‌ای ظرفیت‌های کشور را شناسایی و معرفی کنند تا شعار امسال محقق شود.


او  با بیان این که بخش مهمی از رونق تولید بر عهده خود تولیدکنندگان است که باید محصولاتشان سالم و رقابتی و قابل عرضه در بازار جهانی باشد، تصریح کرد: حمایت یک طرفه و بی برنامه از تولید کنندگان هم زیان بار است چرا که برخی تولیدکنندگان در اثر حمایت همه جانبه امکان دارد محصول بی کیفیت، ناقص و غیرفنی را تولید کرده و تحویل مردم دهند و وارد فضای رقابتی نشوند.


خطیب جمعه قم گفت: البته در مسیر رونق تولید می‌توان از نظر صاحب نظران اقتصادی مشورت گرفت و از توانمندی و ظرفیت‌های تمام نشدنی کشور و فکر و تلاش جوانان با انگیزه استفاده کرد.


او در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان این که بر اساس منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، راهبرد اصلی مقابله باتحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است، گفت: در مسیر بی اثر کردن و خنثی کردن تحریم‌ها باید اتحاد و انسجام ملی را حفظ کرده، از اعتماد به دشمنان پرهیز کنیم و بیش از این که به فکر رفع تحریم از طریق مذاکره باشیم به فکر خنثی کردن تحریم‌ها باشیم.

آیت الله سعیدی روی کار آمدن دولت جوان انقلابی را کلید حل مشکلات کشور بیان کرد و افزود: اگر جریان انقلابی در صحنه باشد، اما دولت حاکم در کشور جهت گیری هایش انقلابی نباشد و چراغ خاموش مشغول مشغول مذاکره با دشمنان مستکبر باشد، قطعا کارامدی حاصل نمی‌شود.


خطیب جمعه قم  افزود: از این جهت باید مردم در انتخابات پیش رو دولت جوان، مومن، با انگیزه، کاربلد، حزب اللهی، مقاوم، خستگی ناپذیر و غیروابسته به بیرون از مرز‌ها و ولایت مدار را انتخاب کنند که زمام دولت را برعهده بگیرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، پیشاپیش نیمه شعبان را تبریک گفت و افزود: این روز مظهر امید به آینده و ظهور حضرت حجت است و مستضعفان جهان امیدوارند به برکت قیام آن حضرت از زیر ظلم و فساد مستکبران خارج شده و تحت حمایت امام عصر و حاکمیت الهی قرار گیرند.


او افزود: روز میلاد آن حضرت که روز سربازان گمنام امام زمان است از تلاش عواملی مانند وزارت اطلاعات که با هوشیاری و حساسیت نقش اساسی در تامین امنیت کشور دارند و در این راه خواب آسوده را برای خود حرام کردند باید قدردانی کرد.


آیت الله سعیدی در پایان به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام نوروز تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید نماز جمعه قم آیت الله سعیدی خطیب جمعه قم جهش تولید تحقق شعار تحریم ها شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: از رئیس مجلس به جهت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم. این روزها جلسات متعددی برای افزایش تفاهم میان مجلس و دولت در راستای کاهش التهابات ارزی برگزار می‌شود.

وی افزود: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی در حوزه ارز، نشست مشترک نمایندگان مجلس در این حوزه نیز در دستورکار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از رئیس مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و رؤسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد درباره مباحث ارزی، گزارشی در صحن مجلس در این مورد ارائه شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

کد خبر 746528

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست های ارزی
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»