Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@09:21:03 GMT

در موضوع جهش تولید گام موثری برنداشتیم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۶۹۳۵

در موضوع جهش تولید گام موثری برنداشتیم

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان تحقق شعار جهش تولید در سال گذشته گفت: هر پروژه  و  برنامه که قرار است اجرایی شود لوازم خاص خود را نیز نیاز دارد؛ اگر جمع ، دولت و نظامی قرار باشد که یک اقدام را بدون در نظر گرفتن لوازم آن شروع کند؛ حتما جنبه شعار به خود خواهد گرفت و در حد شعار هم باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: برای مثال موضوع نام‌گذاری سال ۹۹ یکی دیگر از مسائلی بود که برای محقق شدن آن ابتدا باید مقدمات تولید و سپس جهش در آن صورت بگیرد. اولین اقدام برای احقاق این موضوع هم نیروی انسانی است؛ امروز ما جوانان تحصیل‌کرده بسیاری داریم. دومین ملاک هم سرمایه است ولی متاسفانه ما سرمایه نداریم و در داخل کشور هم به دلیل کرونا و تحریم، کسب و کاری هم درکار نیست که از آن مالیات دریافت شود.

نمازی افزود: سوم نیاز به برنامه داریم اما برنامه‌ مناسبی  در زمینه صنعت و کشاورزی وجود ندارد و الان بسیاری از کارخانه‎‌های ما با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند و ظرفیت خالی دارند و پر کردن این ظرفیت‌ها خود منجر به افزایش ظرفیت خواهد شد. در زمینه کشاورزی هم ما فقط دو سال است که از خشکسالی چندین ساله خارج شده‌ایم، از سوی دیگر کشاورزی نیاز به یک تکنولوژی بسیار دارد و امکانات مزارع نظیر آب و مبارزه با آفات بسیار مهم است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، بیان کرد: علاوه بر این موضوع سرمایه گذاری از خارج از کشور هم هست که متاسفانه بعد از توافق برجام استقبالی از آن نشد. همچنین بازار مصرف مهم است که ما در داخل و کشورهای همسایه داریم؛ اما در رقابت با دیگران خیلی مشکل داریم که بخشی از آن به سبب عدم بسته بندی مناسب است.

فعال اصلاح طلب بیان کرد: تحریم ها راه را برای سرمایه گذاری در داخل بسته و هم ارسال کالا را با مشکل مواجه کرده است. همچنین عدم تصویب fatf باعث مشکلات بسیاری برای ما ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم

سیدرضا حسینی،مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه ۲ پروژه در منطقه در سال ۱۴۰۳ برای سرمایه‌گذاری معرفی‌شده که یکی بوستان جوان است، اظهار کرد: بحث شهربازی این بوستان با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی بوستان و دریاچه آن به مساحت ۱۷۰۰۰ متر مطرح است تا به مرحله‌ای برسد که علاوه بر شهروندان، زائران و مسافران هم بتوانند استفاده کنند.

 وی در خصوص وضعیت بوستان جوان افزود: بوستان جوان یک پروژه عظیم در سطح منطقه ۲ است و ظرفیت‌های بسیاری در این بوستان در صورت وجود نگاه ویژه وجود دارد.

 مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به اقداماتی که برای بهسازی بوستان جوان انجام‌شده است، گفت: سال گذشته فقط برای روشنایی بوستان یک قرارداد ۹ میلیارد تومانی داشتیم که شروع شد و امسال هم ۱۰ میلیارد برای تکمیل روشنایی و توسعه بوستان جوان در دست اقدام است. 

حسینی با بیان اینکه وجود کاربری‌های ناسازگار یکی از مشکلات اساسی این بوستان است، اظهار کرد: برای این موضوع مصوبه سفر ریاست جمهوری را داریم که باید ۲۲ هکتار از اراضی اطراف بوستان که کاربری‌های نامتجانسی مانند دامداری و مرغداری دارند، تملک شوند. 

وی ادامه داد: ما پیگیر هستیم که تملک‌های موردنیاز این منطقه از محل زمین‌های راه و شهرسازی را به نتیجه برسانیم تا کاربری‌های نامناسب این بوستان جمع‌آوری شود تا این بوستان کارکرد واقعی خودش را پیدا کند.

 مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: راه دسترسی بوستان جوان هم راه مناسبی است و لازم است یک نگاه ویژه از سمت مدیریت استان به این بوستان شود، چراکه یک ظرفیت خوبی هم برای شهروندان و هم مسافران و زائران است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد