Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@17:36:02 GMT

وام مسکن روستایی بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۲۰۶

وام مسکن روستایی بیشتر می‌شود

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در خواست افزایش تسهیلات مسکن روستایی را به هیئت دولت ارائه کرده ایم چرا که با افزایش نرخ تورم این میزان وام جوابگوی متقاضیان برای ساخت نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه هدف گذاری هر ساله ما برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ هزار واحد است، گفت: در سال ۹۹ هدف گذاری برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ هزار واحد بود که از این تعداد ۱۱۵ هزار واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ هم طبق هرساله هدف گذاری برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد صورت می‌گیرد که امیدواریم به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در سال آینده آن است که بتوانیم مبلغ تسهیلات مسکن روستایی را افزایش دهیم، اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ تورم تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه برای متقاضیان مسکن روستایی پاسخگو نیست و امیدواریم با پیگیری‌ها بتوانیم میزان تسهیلات را در سال ۱۴۰۰ افزایش دهیم.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در سال گذشته نرخ تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته بود، گفت: ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم پرداخت می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی از جمله فولاد و سیمان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در کند شدن ساخت مسکن روستایی به شمار می‌رود، افزود: در طرح بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی نقشه و طراحی ساختمان رایگان است، اما با این وجود رشد چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی باعث شده متقاضیان انگیزه‌ای برای اجرای شدن آن‌ها نداشته باشند.

وی در ادامه به ساخت مسکن روستایی برای خانواده‌های دو معلول هم اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی برای خانواده‌های دو معلول ساخته شده و تا پایان سال هیچ خانواده دو معلول نخواهد بود که واحد مسکونی نداشته باشد مگر آنکه به تازگی صاحب فرزند معلول شده باشد و یا در این طرح ثبت نام نکرده باشد.

سهرابی در ادامه به اتمام پروژه‌های مسکونی و ساختمان‌های که به دلیل حوادث ناشی از سیل و زلزله دچار آسیب شدند که در سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در بنیاد مسکن اتمام واحدهای خسارت دیده است که خوشبختانه تاکنون بخش عمده‌ای از این واحدها که به دلیل سیل و زلزله در بوشهر و آذربایجان غربی خسارت دیده بود بازسازی شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: برای ساخت واحدهای مسکن روستایی سیمان رایگان آن توسط بنیاد مستضعفان تأمین می‌شود که این خود نقش بسیار مؤثری در تسریع اجرا و ساخت این واحدها دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وام مسکن وام روستایی بنیاد مسکن مسکن روستایی بنیاد مسکن ساخت مسکن روستایی تسهیلات مسکن هزار واحد برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگوی ویژه خبری صف اول در شبکه استانی دنا ضمن تبرک روز معمار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستگاه اجرایی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد. 
زبیر موسوی افزود: بنیاد مسکن در ۸ شهرستان از ۹ شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد شعبه دارد و نمایندگی این بنیاد در شهرستان مارگون نیز به زودی راه اندازی می‌شود. 
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تا حدودی کمبود نیروی انسانی ندارد، عنوان کرد: این بنیاد از طریق آزمون و مبادی قانونی به جذب نیرو اقدام می‌کند. 
موسوی با تاکید بر اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن در سه شهرستان بویراحمد، باشت و دنا با مشکل مواجه است گفت: بنیادمسکن این آمادگی را دارد برای رفع این مشکل با دستگاه‌ها و نهاد‌ها و ادارات این سه شهرستان وارد مذاکره شود.
مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در کل استان هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است، اضافه کرد: در شهرستان گچساران ۲۸۸ واحد مسکونی تقریبا تکمیل (در مرحله محوطه سازی) شد همچنین طرح ۱۳۲ واحدی این شهرستان  پیشرفت کاری ۴۰ درصدی دارد. 
موسوی با اشاره به سایت هزار و ۱۰ واحدی در دهدشت نیز گفت: پیشرفت کاری این طرح نیز بسیار مطلوب است همچنین در شهرستان‌های لیکک، مارگون و دنا واگذاری زمین و رفع معارضات انجام شد.
وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌هایی با نهاد‌های حمایتی برای ساخت مسکن محرومان انجام شد، ادامه داد: هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد‌ها تا کنون ساخت و تحویل داده شد. 
مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وحود دارد عنوان کرد: تا کنون تهیه طرح هادی برای همه این روستا‌ها انجام و بازنگری طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیز انجام شد.
زبیر موسوی با بیان اینکه پارسال ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در روستا‌های انجام شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم ادامه یابد. 
موسوی با بیان اینکه ۷۲۰ متر مربع طول بازگشایی معابر ۲۴۰ هزار متر مربع زیرسازی، ۲۷۰ هزار متر مربع اجرای بیس پارسال انجام شد، اضافه کرد: ۲۴ هزار متر مربع جدول گذاری، ۲۴ هزار متر  سنگ فرش، کانال‌های هدایت سیلاب و دیوار هایل ۲۶ هزار متر  و ساماندهی فضا‌ها و پارک‌ها ۵۱ هزار متر مربع نیز پارسال انجام گرفت. 
مدیرکل بنیاد مسکن پارسال هزار و ۸۳۰ فقره سند مسکن روستایی و شهری در استان صادر شد، تاکید کرد: در قابل طرح منظومه روستایی با هدف اشتغالزایی، کاشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان گچساران در دستور کار است و امیدواریم این طرح را در همه شهرستان‌ها اجرایی کنیم. 
مدیر کل بنیاد مسکن اضافه کرد: رفع مشکلات مردم در روستا‌ها به ویژه در حوزه اجرای طرح‌های هادی به جد در دستور کار این بنیاد است و امیدواریم به کمک دهیاری‌ها و شورا‌ها این معضل برطرف شود.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان