Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:49:25 GMT

توسعه رویکرد تمدنی و تمدنی مهدویت برای جامعه ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۷۲۶

توسعه رویکرد تمدنی و تمدنی مهدویت برای جامعه ضروری است

ایسنا/قم مدیر حوزه‌های علمیه کشور تلاش در راستای توسعه رویکرد توحیدی و تمدنی اندیشه مهدوی را برای افراد جامعه ضروری دانست و گفت: کل اندیشه توحیدی، یک تمدن بزرگ است که در نهایت به دین خاتم و جاودانه یعنی اسلام منتهی شده است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در شانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مسجد جمکران برگزار شد، گفت: نگاه مهدوی در ادیان پیامبران اولوالعزم به‌خصوص در اندیشه اسلامی به شکل جدی‌تری ظهور و بروز پیداکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اندیشه توحیدی و تمدنی مهدویت عنوان کرد: برخی بر این باورند که ادیان در حاشیه زندگی قرار داشته و برخی دیگر دین را به‌گونه‌ای می‌بینند که می‌تواند دامنه زیادی از زندگی بشر را تحت‌الشعاع قرار دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به‌ضرورت نگاه تمدنی و عمیق در فرهنگ مهدویت خاطرنشان کرد: دین الهی با نگاه تمدنی به معنای روح نظامات زندگی بشری تعریف‌شده و ضمن محترم شمردن عقل، تجربه و دستاوردهای بشریت، دارای طرح‌واره‌های بسیاری برای جهت دادن به بخش‌های مختلف زندگی است.

وی تلاش در راستای توحیدی و تمدنی اندیشه مهدوی را برای افراد جامعه ضروری دانست و ابراز کرد: کل اندیشه توحیدی، یک تمدن بزرگ است که در نهایت به دین خاتم و جاودانه یعنی اسلام منتهی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تحقق اندیشه تمدنی توحیدی و گام‌به‌گام در عصر مهدویت گفت: نشانه‌های یک اندیشه تمدنی فرازمان، فرامکان، فرا نژاد و فراساحت بودن آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر آیات قرآن که به مواردی مانند جلوه نور خداوند در زمین و وراثت صالحان مژده داده افزود: آیات قرآن در کنار هم ما را به یک اطمینان از وقوع رستاخیزی بزرگ در جلوه گری نور خدا در تمام زمین و ظهور و بروز حقیقت می‌رساند.

وی تلاش حوزه‌های علمیه را در میثاق با خون پاک شهدا و در مسیر انقلاب اسلامی موردتوجه قرار داده و تصریح کرد: حرکت انبیای الهی در این مسیر بر آن بوده تا مردم را به آسمان نزدیک کنند، همچنان که جامعه مهدوی و رجعت نیز فاصله دنیا و آخرت را بسیار نزدیک می‌کند.

آیت الله اعرافی افزود: باید اندیشه مهدوی را منظومه‌ای از معارف بسیار با یک نظام ساماندهی شده به‌صورت زنجیره وار دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آیت الله اعرافی منطقه قم حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) با موضوع وعده صادق و جامعه ایرانی برگزار می‌شود.

در این نشست محمدعلی فتح الهی دانشیار علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده مطالعات سیاسی و بین الملل و طیبه محمدی کیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عطاالله بیگدلی عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست حمید دهقانیان مدیر اندیشکده مطالعات ایران است.

زمان برگزاری سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6086495 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است