Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:04:18 GMT

هوای سرد بر زنجان حاکم می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۸۳۷۰

هوای سرد بر زنجان حاکم می‌شود

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان دمای شبانه و صبحگاهی در برخی مناطق زنجان به زیر صفر خواهد رسید و این وضعیت تا سه شنبه ادامه و اما از روز چهارشنبه روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

وی، اظهار داشت: پیش بینی می شود میزان دما در مناطق سردسیر به ۶ یا ۷ درجه سانتیگراد و در سایر مناطق استان نیز به ۴ یا ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر برسد و اما احتمال می رود دما فقط در شهرستان طارم به زیر صفر نرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی با اشاره به اینکه با زیر صفر رسیدن دما، احتمال آسیب دیدگی به محصولات کشاورزی زنجان وجود دارد که نیاز است کشاورزان برای مقابله با پدیده سرمازدگی محصولات آماده باشند و تدابیر لازم را به کار گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر هوای امروز زنجان قسمتی ابری و مقداری غبارآلود است و از بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواجه و از فردا /یکشنبه/ از شدت باد کاسته خواهد شد.

وی میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییر نکرده است اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۳/۵ درجه سانتیگراد زیر صفر و چورزق از توابع شهرستان طارم نیز با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شدند.  

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان تغییرات آب و هوا اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتیگراد زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از امروز،۳ اردیبهشت و کاهش محسوس دما از فردا خبر داد.

به گزارش ایسنا، فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد