Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:29:23 GMT

۷۲ واحد صنفی و اماکن اقامتی کرمانشاه پلمب شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۸۴۸۹

۷۲ واحد صنفی و اماکن اقامتی کرمانشاه پلمب شد

دکتر ابراهیم شکیبا روز شنبه به ایرنا افزود: همزمان با شروع طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۹ بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تشدید نظارت و کنترل‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اقامتی و بین راهی نظارت های لازم بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا را نیز در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت هزار و ۷۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط معدوم شد.

اصناف متخلف در کرمانشاه یک میلیارد ریال جریمه شدند

رییس اتاق اصناف کرمانشاه نیز گفت: در بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی سطح استان در یک هفته اخیر حدود یک میلیارد ریال جریمه برای افراد متخلف صادر و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

"رضا سلیم ساسانی" به ایرنا افزود: کار بازرسی از واحدهای صنفی توسط اصناف و همچنین گشت های مشترک با ادارات صمت، بهداشت و درمان و اماکن از ۲۹ اسفند آغاز شده و هر روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بازرسی های که توسط بازرسان اصناف انجام شده بیش از ۷۰۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام که ۳۰۰ مورد از این تعداد منجر به تذکر در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بوده است.

سلیم ساسانی تصریح کرد: همچنین ۲۵۰ مورد از بازرسی های انجام شده نیز مربوط به جریمه صاحب واحد صنفی شده که مجموع این جریمه ها به حدود یک میلیارد ریال می رسد.

رییس اتاق اصناف کرمانشاه در عین حال یادآور شد: برای واحدهای صنفی متخلف پرونده تشکیل و همراه با مبلغ جریمه در نظر گرفته شده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است تا رای نهایی در خصوص آنها صادر شود.

وی در ادامه از توزیع گسترده مرغ گرم و منجمد در بازار خبر داد و گفت: بسیج اصناف سپاه حضرت نبی اکرم (ص) نیز بر این کار نظارت دارد و به زودی التهاب ایجاد شده در بازار مرغ فروکش می کند.

سلیم ساسانی قیمت مصوب مرغ گرم را هر کیلو ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ منجمد را نیز ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه مرغ خارج از این قیمت تخلف بوده و شهروندان حتما موضوع گرانفروشی را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان هرگونه شکایتی از گرانفروشی یا کم فروشی واحدهای صنفی دارند می توانند به واحد بازرسی اتاق اصناف واقع در خیابان برق، جنب مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مراجعه و مطمئن باشند به درخواست آنها رسیدگی می شود.

وی همچنین یکی از دلایل کمبود و گرانی گوشت مرغ را کاهش فعالیت کشتارگاه ها و شیفت بندی کاری آنها در هفته اول نوروز اعلام کرد و گفت: از فردا نحوه کار این مراکز به روال سابق باز می گردد.

سلیم ساسانی در پایان یادآوری کرد: برای توزیع سیب و پرتغال تنظیم بازار نیز مشکلی وجود ندارد و به مقدار لازم در بازار توزیع می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۶۰هزار صنف مجوز دار است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه اصناف کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه اصناف کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه اصناف کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور واحدهای صنفی سلیم ساسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز ماساژدرمانی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهروموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
رامین نسیمی دوست تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز