Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@21:02:56 GMT

استمرار فعالیت های جمعیت هلال احمرکیش درنوروز۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۹۲۰۶

استمرار فعالیت های جمعیت هلال احمرکیش درنوروز۱۴۰۰

به گزارش خبرآنلاین از کیش : محمد شهاب الدین محمدی عراقی، رئیس جمعیت هلال احمر مرکز مستقل کیش گفت: جمعیت هلال احمر طبق روال هر ساله در ایام نوروز مجموعه‌ای از فعالیت‌های داوطلبانه و امدادگرانه خود را به کیشوندان و گردشگران ارائه کرده است.

وی افزود: از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ که ستاد نوروزی کار خود را آغاز کرد جمعیت هلال احمر کیش نیز فعالیت‌های خود را همانند سال‌های گذشته ادامه داده و فعالیت‌هایی از قبیل تب‌سنجی و پایش سلامت در فرودگاه و بندرگاه را در ایام نوروز نیز ادامه داده و در پایگاه‌های ثابت در اسکله تفریحی،کشتی یونانی و مرکز کنترل هماهنگی عملیات (EOC ) مستقر در بندرگاه مجموعه فعالیت‌های امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی عراقی با اشاره به فعالیت‌های ارائه شده در خصوص بیماری کرونا بیان کرد: جمعیت هلال احمر کیش در سامانه ۴۰۳۰‌ با مرکز توسعه سلامت کیش همکاری داشته و همچنین در روند نظارت بر اماکن و ادارات طبق برنامه فعالیت خود را ادامه داده است.

وی افزود: هر ساله با افزایش حضور گردشگران در قالب پایگاه‌های سیار نیز فعالیتهای زیادی داشتیم که فعالیت این پایگاه‌ها تحت شرایط کرونا محدودتر شده اما ارائه خدمات در مبادی ورودی جزیره ادامه داشته است.

وی به فعالیت سراسری جمعیت هلال احمر در کشور اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر کیش همانند سراسر کشور متعهد شد تا با کنترل مرزهای باز هوایی، دریایی و زمینی و با تب سنجی و پایش سلامت گردشگران و در نهایت قرنطینه کردن بیماران در این روند خدماتی حضور مستمر داشته باشد.

عراقی گفت: مرکز قرنطینه بیماران کرونایی توسط سازمان منطقه آزاد و مرکز توسعه سلامت کیش  راه‌اندازی شد که داوطلبان ما نیز به صورت ۲۴ ساعته در این محل حضور داشته و خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌دهند.

محمدی عراقی بیان داشت: تاکنون گزارشی در خصوص ابتلا به ویروس کرونا وجود نداشته و اگر مورد مشکوکی مشاهده شده باشد با تب سنجی مجدد مورد به مرکز توسعه سلامت کیش گزارش و اقدامات لازم انجام می‌گیرد که خوشبختانه در ایام نوروز موردی در مبادی ورودی وجود نداشته است.

وی گفت: برای کنترل مسافران در مبادی ورودی دوربین‌های حرارتی نصب شده است که همکاران ما به طور دائم در این قسمت حضور داشته و در صورت مشاهده فرد با تب بالا سیستم هشدار داده و همکاران ما مجدد با تب سنج دستی و به صورت چهره به چهره تب را کنترل کرده و این کار هر سه دقیقه یکبار انجام می‌شود و در صورت داشتن علامت و در مرتبه سوم با گرفتن مشخصات کامل و کدملی و شناسایی محل استقرار وی در هتل به مرکز توسعه سلامت کیش گزارش داده شده و ادامه رسیدگی توسط این مرکز انجام شده و در صورت مشاهده علائم فرد مبتلا اجازه خروج از جزیره کیش را نخواهد داشت.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر کیش ، ارائه خدمات امدادی به بیش از ۹ هزار نفر (پذیرش مصدومین و مداوای سرپایی در پایگاه‌ها)، توزیع ۵۳۰۰ عدد ژل ضدعفونی در فرودگاه و بندرگاه به مسافران، تب سنجی و پایش سلامت حدود یک میلیون و چهارصد هزار مسافر ورودی کیش درفرودگاه و بندرگاه به صورت روزانه و پایش سلامت افراد از ابتدای شروع طرح تاکنون در اسکله تفریحی، کشتی یونانی، شهرک سحر، مراکز خرید ،آزمون‌های نهایی در مدارس، مراسم ویژه اعیاد و مناسبت های مذهبی، نماز سیاسی عبادی جمعه ،آزمون سراسری دانشگاه ها، از ابتدا تاکنون از جمله فعالیت های جمعیت هلال احمر کیش در یک سال گذشته بوده است.

جمعیت هلال احمر کیش همچنین یک سال گذشته در زمینه اطلاع رسانی و آموزش  حضوری به حدود۳۵ هزار نفر درخصوص روش های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و اقدامات لازم ، غربالگری تلفنی حدود ۷۰ هزارنفر درمرکزصدف و بوعلی توسعه سلامت و پیگیری پرونده سلامت مبتلایان مثبت از طریق سامانه ۴۰۳۰، نظارت براجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در ۴۵۰ اداره، شرکت، بانک، سازمان، موسسه (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) ،ارائه خدمات درمرکز قرنطینه کیش به بیش از ۴ هزار بیماران مبتلا به کرونا و بکارگیری حدود۱۲ هزار  نیروی انسانی به صورت امدادگر داوطلب و کارمند، به ساکنان و گردشگران ارائه خدمات کرده است.

کد خبر 1498958

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد مرکز توسعه سلامت کیش جمعیت هلال احمر کیش پایش سلامت ارائه خدمات تب سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، سیدمحمد مهدی سجادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی در سیلاب جنوب استان گفت: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات‌ها مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل پنج هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شدند.

سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تأثیر آبگرفتگی اظهار کرد: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، هزار و ۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی توزیع شده است.

وی در پایان گفت: امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6082256

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • ۹ مصدوم در واژگونی یک پیکان
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ۲ مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه