Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:51:45 GMT

جزییات خروج تعدادی از نیروهای آمریکا از عراق

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۹۵۹۵

جزییات خروج تعدادی از نیروهای آمریکا از عراق

به گزارش جماران؛ ارتش آمریکا تعدادی از نیروهای خود را از استان اربیل کردستان عراق در شمال این کشور خارج کرد.

این کاهش نیرو با تأخیر افزون بر یکساله از تصویب قانون منع حضور نیروهای خارجی و اشغالگر در عراق توسط مجلس این کشور صورت می گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشره دولت عراق، شمار نیروهای آمریکایی خارج شده امروز در حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر برآورده شده است اما با توجه به اینکه دولت عراق راساً هیچ دخالتی در روند انتقال و جابجایی اشغالگران ندارد، گمان می رود این عدد بیشتر از تعداد اعلام شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین پیوند، کانال تلگرامی "صابرین نیوز" با انتشار خبر بازگشت نیروهای آمریکایی به پایگاهی در تگزاس، شمار نیروهای انتقال داده شده را "زیاد" توصیف کرد اما به تعداد دقیق آنها اشاره نکرد.

این نیروها در پایگاه "الحریر" واقع در شمال اربیل حضور داشتند که حدود یکماه پیش مورد حمله موشکی قرار گرفت و شلیک سه راکت به مکانی که براساس اعلام آمریکایی ها "نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکا" عنوان شده بود، "دست‌کم هشت زخمی و یک کشته" بر جای گذاشت.

کشته شده این حمله بنا به گفته فرمانده پایگاه "یک پیمانکار غیرنظامی" بود که بر اثر "حمله قلبی" ناشی از حمله جان سپرد.

نیروهای آمریکا و ناتو با عنوان خود ساخته "ائتلاف بین المللی علیه داعش" به رغم گذشت بیش از یکسال از تصویب قانون ممنوعیت حضورشان در عراق توسط مجلس این کشور، به بهانه آنچه "آموزش نظامی" می خوانند از اجرای قانون و ترک کشور سر باز زده اند.

این حضور در حالی علیه داعش عنوان شده که بیشترین فعالیت این گروهک تروریستی در استانهای اشغالی عراق است که نیروهای نظامی آمریکایی در آنها حضور گسترده دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 نیروهای آمریکا در عراق خروج نیروهای آمریکا از عراق سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 نیروهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند