Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با توجه به شروع فصل مهاجرت آبزیان حفاظت از رودخانه‌های استان که زایشگاه‌های طبیعی ماهیان استخوانی محسوب می‌شوند افزایش یافته است.

ساسان اکبری‌پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هم زمان با شروع فصل مهاجرت آبزیان به سمت رودخانه‌های استان از آستاراچای تا پلرود در رودسر و همچنین رودخانه سفیدرود در پارک ملی بوجاق  پاکسازی شده است و حفاظت از این زایشگاه‌های طبیعی ماهیان استخوانی نیز تشدید یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی به صورت مداوم ضمن سر کشی و پایش رودخانه های استان با هرگونه صید غیر مجاز و سازه‌های احداث شده غیر مجاز که توسط متخلفین ایجاد شده قاطعانه برخورد کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

اکبری‌پور با بیان اینکه متاسفانه همزمان با مهاجرت ماهیان، متخلفین اقدام به احداث سد کلهام برای صید این گونه‌های ارزشمند می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون شمار زیادی  از ین سدها تخریب شده‌اند.

وی افزود: در صورت هرگونه مشاهده سد کلهام با متخلفین برخور قانونی می‌شود و پس از صورتجلسه، روانه دادگاه خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه سفیدرود مهمترین برای مهاجرت ماهیان گیلان است و مهمترین گونه هم ماهی سفید است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۸ سد کلهام، ۱۵۰ رشته انواع تور آلات و ۱۰ رشته تور سالیک جمع آوری شده است.

اکبری پور گفت: اغلب سدکلهام‌ها برای صید ماهان در منطقه غرب استان بودند که بلافاصله تخریب شدند.

وی با اشاره به اینکه صید ماهیان در این موقع از سال موجب به خطر افتادن نسل این گونه‌های ارزشمندخواهد شد، اضافه کرد: از مردم انتظاری همکاری بیشتری داریم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه سد کلهام و تخلفات زیست محیطی مراتب را به اداره کل محیط زیست استان اطلاع دهند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صید ماهیان استخوانی مهاجرت محیط زیست سد کلهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل

محمد نوری اظهار کرد: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان سه دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بود در مسیر اردبیل - نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

او افزود: در این عملیات شبانه که حوالی ساعت ۲ شب انجام شد خودرو‌های یگان حفاظت در برخورد با خودرو قاچاقچیان دچار خسارت شده و در این حادثه ۲ نفر از ماموران یگان نیز مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: همچنین در این عملیات یکی از خودرو‌های قاچاقچیان متواری شده و ۲ متخلف دیگر دستگیر شدند.

نوری از شهروندان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب‌آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد