Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ارومیه (آذربایجان غربی)، دهلران (ایلام)، امیدیه، اندیمشک، خرمشهر و مسجد سلیمان (خوزستان)، ارسنجان و داراب (فارس)، اسلام آباد غرب (کرمانشاه) و بروجرد (لرستان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

اشنویه (آذربایجان غربی)، تیران و کرون (اصفهان)، کرج (البرز)، چرداول (ایلام)، تهران، ری و شمیرانات (تهران)، رامهرمز و کارون (خوزستان)، ممسنی (فارس)، تاکستان و قزوین (قزوین)، گیلانغرب (کرمانشاه)، رودسر (گیلان)، ازنا، الیگودرز و خرم‌آباد (لرستان) و خاتم (یزد) از امروز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد شهرستان‌های قرمز از ۹ به ۲۳ افزایش یافت. تعداد شهرستان‌های نارنجی از ۳۱ به ۴۴ تغییر کرد. ۲۸۷ شهرستان زرد و ۹۴ شهرستان آبی هستند.

تردد خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع اعلام شد.

کد خبر 592040

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان جیره بندی آب نخواهیم داشت

محسن اردکانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در چهارمین سال خشکسالی به سر می‌بریم گفت: معمولاً در استان تهران دوسال خشکسالی و یک سال تر سالی بوده است اما متأسفانه سومین سال خشکسالی را پشت سر گذاشتیم و وارد چهارمین سال خشکسالی شده‌ایم.

وی ادامه داد: معمولاً جاهایی که منابع آبی خود را از منابع سطحی تأمین می‌کنند مانند استان تهران ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تأمین می‌شود در مواقع بروز خشکسالی بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

اردکانی خاطر نشان کرد در سال ۱۴۰۰ ذخایر سدهای ما در شهریور ماه ۸۲۵ میلیون متر مکعب بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۵۲۷ میلیون متر مکعب رسید و در شهریور ۱۴۰۲ حجم ذخایر سدها به ۴۰۲ میلیون متر مکعب رسید

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات مناسبی که در مجموعه وزارت نیرو و آبفای تهران صورت گرفت خوشبختانه توانستیم تابستان سال ۱۴۰۲ علی الرغم اینکه متوسط دما یک‌ونیم درجه نسبت به میانگین بلند مدت افزایش پیدا کرده بود، پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل آبفای تهران اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ هم چهارمین سال خشکسالی در حال سپری شدن است که ۳۵ درصد میزان بارندگی استان تهران کمتر از میانگین بلند مدت است

وی ادامه داد برای گذر از تابستان برنامه‌های در دست اقدام است که بدون هیچ مشکلی آن را پشت سر بگذاریم زیرا استان تهران سالانه یک و نیم میلیارد متر مکعب در حال توزیع است که اگر شهروندان ما را همراهی کرده و ۲۰ درصد مصرف بهینه داشته باشند ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب را می‌توانیم ذخیره کنیم که این ۳۰۰ میلیون متر مکعب معادل سد کرج است که با همراهی مردم و همکاران تابستانی بدون دغدغه پشت سر خواهیم گذاشت.

اردکانی در خاتمه تاکید کرد: مردم تهران اطمینان خاطر داشته باشند که در تابستان جیره بندی آب اتفاق نخواهد افتاد.

کد خبر 6058072 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • تابستان در تهران جیره بندی آب نخواهیم داشت
  • تابستان جیره بندی آب نخواهیم داشت
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • وضعیت قرمز و خطر وقوع سیلاب در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب
  • در تمام ایران باران‌ و برف می بارد | هشدار قرمز و نارنجی برای این استان‌ها | قرار گرفتن یک استان بزرگ ایران در کانون بارش‌ها