Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:46:05 GMT

هجوم عنکبوت های سمی به استرالیا

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۲۵۰۹

هجوم عنکبوت های سمی به استرالیا

به گزارش ایرنا از این خبرگزاری، وزارت بهداشت استرالیا به شهروندان این کشور به ویژه در ایالت نیو سواث ولز هشدار داد که پایان باران های گرم اخیر موجب شد این نوع عنکبوت ۵ سانتی متری موسوم به "تار قیفی- funnel-web spider" از گونه رتیل‌ به این ایالت هجوم بیاورند، عنکبوت هایی که از سمی ترین انواع آن در جهان نیز به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش علت هجوم این عنکبوت ها به مناطق مسکونی را سیل روزهای اخیر و بالا آمدن سطح آب در ایالت "نیو ساوث ولز" به مرکزیت شهر سیدنی در جنوب شرق استرالیا عنوان کرد.

تیم فالکنر، مدیر سازمان پارک خزندگان استرالیا روز گذشته در گفت وگو با خبرنگاران به شهروندان هشدار داد با افزایش دمای هوا در سطح کشور به ویژه در این ایالات و مناطق پر جمعیت سیدنی، خطر این جانوران را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد در کنار بحران های مختلف زیست محیطی و به ویژه شیوع بیماری مهلک کرونا مردم علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، مراقب پوشاک و کفش ها و رختخواب های خود باشند تا از گزند  این جانوران گزنده در امان بمانند.

طی چند روز اخیر در پی هجوم این عنکبوت های سمی به مناطق مسکونی کلیپ های تصویری زیادی در شبکه های اجتماعی این کشور منتشر شده است که نشان می دهد این عنکبوت های سمی از بیم جان ناشی از گرمای زیاد محیط زیست به مکان های خنک منازل مسکونی پناه آورده و در عین حال بر احتمال خطرات جانی شهروندان می افزایند.
این عنکبوت های تارقیفی بیشتر در مناطق مرطوب و پر درخت نزدیک به آب یافت می شوند اما افزایش دما و رطوبت بیش از حد موجب شد بسیاری از این جانوران از لانه های خود خارج شده و به مناطق خنک و خشک روی آورند.

براساس این گزارش، گزش عنکبوت تارقیفی می تواند علائم شدیدی ایجاد کند که در صورت عدم درمان به سرعت بدتر شده و تب و لرزهای شدیدی که بعد از آن ایجاد می کند زمینه های ابتلا به کرونا را در افراد گزیده شده فراهم آورد، چون گزش این حیوان موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.
این خبرگزاری  از آمار موارد بستری ناشی از گزش این حیوان گزارشی منتشر نکرد.

برچسب‌ها سیدنی بلایای طبیعی سیل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیدنی بلایای طبیعی سیل سیدنی بلایای طبیعی سیل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر ارواح، کریات شمونا

با ادامه عملیات مقاومت لبنان علیه پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی، روزنامه جروزالم پست گزارش داد شهرک «کریات شمونا» بیشتر شبیه شهر ارواح شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه جروزالم‌پست نوشت: شهرک «کریات شمونا» در شمال فلسطین اشغالی اکنون در واقع بزرگترین تجمع مسکونی است که بعد از جنگ هفت اکتبر تخلیه شده است. این شهرک بیشتر شبیه شهر ارواح است.

این روزنامه نوشت: در این شهرک هیچ نیروی اورژانسی وجود ندارد. تردد بسیار اندک است تا حدی که شهرداری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را خاموش کرده است. تنها یک سوپرمارکت کار می‌کند که آن هم نزدیک ظهر بسته می‌شود. در این شهرک شب‌ها گرگ‌ها و حیوانات پرسه می‌زنند.

روزنامه جروزالم‌پست در ادامه نوشت: بیشتر کسانی که از این شهرک رفته‌اند قصد بازگشت ندارند. در سایه شلیک روزانه موشک‌ها از لبنان کابینه ۴۳ مجتمع مسکونی را در پنج کیلومتری مرزهای دریای مدیترانه در غرب تا ارتفاعات جولان در شرق تخلیه کرده است. این مسئله منجر به ایجاد منطقه امنیتی در داخل اسرائیل در طول مرزهای شمالی شده است. بیش از ۶۰ هزار اسرائیلی از شمال رفته‌اند و اکنون در هتل‌ها یا با اقوام و دوستانشان یا در خانه‌های اجاره‌ای هستند.

این روزنامه نوشت: مسئولان دولتی مذاکراتی با رؤسای شهرک‌ها در شمال درباره احتمال عدم آغاز سال تحصیلی در اول سپتامبر به دلیل تنش مستمر و احتمال وقوع درگیری بزرگتر صحبت کرده‌اند.

دیوید ازولای، رئیس شهرک متولا گفت: هر دو روز یک راکت به یکی از مناطق اصابت می‌کند. موشک‌های ضدتانک کورنت کشنده‌تر بودند. ۱۳۰ واحد مسکونی از مجموع ۶۰۰ واحد آسیب دیده‌اند و برخی از آن‌ها به طور کامل ویران شده‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان سه شنبه از هدف قرار دادن مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر یگان «ایغوز۶۲۱» در پادگان «شراگا» در شمال شهر عکا خبر داد.

صحنه‌هایی از فرار شهرک‌نشینان از سواحل عکا بعد از شنیدن صدای آژیر هشدار منتشر شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین بعد از شلیک سه پهپاد از لبنان به پناهگاه‌ها رفتند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم
  • شهر ارواح، کریات شمونا
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد