Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش انصارالله یمن امروز (شنبه ۲۷ مارس) اولین شهید عربستانی خود را در مبارزه با تجاوز ائتلاف عربی به رهبری رژیم سعودی به یمن تشییع کرد.

سرویس جهان مشرق - شهر «صنعا»، پایتخت یمن امروز شنبه (۲۷ مارس ۲۰۲۱) شاهد مراسم پر شکوه تشییع اولین شهید عربستانی بود که در مبارزه با تجاوز نظامی ائتلاف عربی به رهبری رژیم سعودی در صفوف جنبش انصارالله به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«توئیتر» امروز شاهد سیل توئیت های کاربرانی بود که شهادت «عبد العزیز یوسف سعد محمد عمر»، متولد مکه مکرمه به عنوان اولین شهید عربستانی که در مبارزه با رژیم آل سعود به شهادت رسید، را تبریک و تسلیت گفته اند.

«احمد المؤید»، نویسنده و پژوهشگر سیاسی یمنی در این ارتباط در توئیتی نوشت: «جز سربازانی از سرزمین حرمین شریفین، هیچ سرباز ایرانی یا سربازی از ملیت های دیگر در نبردهای صنعا سقوط نکرده ... این یکی از قهرمانانی است که حقیقت را شناخت و پای در این مسیر گذاشت ... در کنار مظلوم ایستاده ... از مال و ثروت و مقام و منصب و وعده ها گذشت و بین سنگر  بن سلمان و ترامپ و نتانیاهو و سنگر مستضعفین، سنگر دوم را برگزید».

شهید «عبد العزیز یوسف سعد محمد عمر» از جمله نظامیان ارتش رژیم سعودی بود که در یکی از نبردهای این جنبش با متجاوزان سعودی و ائتلاف عربی در یمن به اسارت گرفته شده بود و طی دوره اسارت رفتار و تعامل رزمندگان انصار الله و آگاهی از حقایق جاری در عرصه میدانی یمن او را متحول کرد و موجب پیوستن داوطلبانه وی به صفوف جنبش انصار الله و مبارزه وی با تجاوز نظامی ائتلاف عربی به رهبری رژیم سعودی و سرانجام نائل شدن به فیض شهادت شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یمن ائتلاف عربی رژیم آل سعود ترامپ صنعا رژیم سعودی مکه توئیتر جنبش انصارالله جنبش انصارالله یمن متجاوزان سعودی بن سلمان تحولات یمن تحولات منطقه ائتلاف عربی رژیم سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: وضعیت کنونی، محصول همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه در بیانیه‌ای تشکیلات خودگردان را مسئول وضعیت کنونی پس از بیش از ۳۰ سال همکاری امنیتی با دشمن صهیونیست دانست.

به گزارش ایسنا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود با تأکید بر اینکه «هدف از جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری، سیطره بر مسجد الاقصی است»، اعلام کرد : «جریان‌های مقاومت به هر شیوه و وسیله ممکن به وظیفه دفاع از ملت خود عمل می‌کنند.»

در این بیانیه آمده است: «کشورهای عربی سازشگر و جامعه بین‌الملل نیز مسئول افسارگسیختگی شهرک‌نشینان و جنایات آنان در کرانه باختری هستند.»

جهاد اسلامی خطاب به امت اسلامی و عربی اعلام کرد: «حملات و جنایات هدفمند و سازماندهی شده صهیونیست‌ها به کرانه باختری با هدف سیطره نهایی بر مسجد مبارک الاقصی انجام می‌گیرد.»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تشکیلات خودگردان را مسئول وضعیت کنونی پس از بیش از ۳۰ سال همکاری امنیتی با دشمن صهیونیست دانست و افزود: «وضعیت کنونی، محصول همکاری امنیتی ۳۰ ساله تشکیلات خودگردان با اسرائیل است».

این جنبش همچنین ملت فلسطین را به مقابله با جنایات شهرک‌نشینان اشغالگر و امت اسلامی و عربی را به اعمال فشار بر اشغالگران در تمامی عرصه‌ها و میادین فراخواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • حماس خواستار تشدید مبارزه با شهرک‌نشینان صهیونیست شد
  • سخنگوی جنبش انصارالله یمن: دشمن صهیونیستی نمی‌تواند از تنبیه فرار کند
  • سخنگوی انصارالله: حمله ایران پاسخی مشروع بود
  • السنوار شهادت پسران و نوه‌های هنیه را به او تسلیت گفت
  • انصارالله: عملیات نظامی ایران مشروع، قانونی و مطابق قوانین بین‌المللی و منشور سازمان است
  • واکنش حماس به حملات ایران علیه اراضی اشغالی
  • جهاد اسلامی: وضعیت کنونی، محصول همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل است