Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:00:18 GMT

۱۱ شکارچی غیرمجاز در قزوین دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۳۷۱۸

۱۱ شکارچی غیرمجاز در قزوین دستگیر شدند

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت:‌ نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین امروز ۱۱ شکارچی و صیاد غیرمجاز گونه‌های حفاظت‌شده جانوری در استان قزوین را دستگیر کردند - اخبار استانها -

مهران شنتیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تشدید اجرای طرح نظارت بر شکار در روزهای تعطیل عید نوروز اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین امروز 11 شکارچی و صیاد غیرمجاز گونه‌های حفاظت‌شده جانوری در استان قزوین را دستگیر کردند و مراجع قوه قضائیه تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این نیروها در هفته نخست فروردین‌ماه عامل شکار 2 رای بز وحشی و 19 قطعه کبک در نواحی طبیعی شهرستان‌های بویین‌زهرا، تاکستان و همچنین 2 بخش الموت شرقی و غربی را دستگیر کرده و بعد از تشکیل پرونده تخلف شکار غیرماز به دستگاه قضائی تحویل دادند.

شنتیایی ادامه داد: البته همه افراد دستگیرشده هم شکار را انجام نداده و برخی از آنها به جرم شروع شکار در زمان و مکان غیرمجاز دستبند شده و به مراجع قضائی ارجاع شدند.

ضبط 4 قبضه سلاح و 7 تور صید پرندگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از ضبط 4 قبضه اسلحه شکاری مجاز و غیرمجاز خبر داد و گفت: در این دستگیری‌ها یک سلاح غیرمجاز و قاچاق شکاری و همچنین 3 قبضه اسلحه مجاز کشف و ضبط شد که ضمیمه پرونده شکارچیان و صیادان غیرقانونی و متخلف شد.

شنتیایی افزود: همچنین از این 11 شکارچی غیرمجاز 7 رشته تور زنده‌گیری پرندگان وحشی، بلندگوی تقلید صدای پرندگان، قفس و تله زنده‌گیری، تیپچه و مقادیر قابل توجهی فشنگ شکاری و ادوات شکار غیرمجاز کشف، ضبط و به عوامل انتظامی و قضائی تحویل داده شد.

عامل اهانت به یکی از قومیت‌های استان گلستان دستگیر شدحفاران غیرمجاز در نطنز شناسایی و دستگیر شدندکلاهبردار اینترنتی فیشینگ در مازندران دستگیر شد‌

وی ادامه داد: هر گونه شکار و صید حیوانات وحشی در فصل بهار که فصل تولید مثل این موجودات است، ممنوع است و در صورت دیدن چنین تخلفاتی شکارچیان بازداشت شده و با برخورد قانونی دادستانی مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین قوه قضائیه شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین حفاظت محیط زیست استان استان قزوین دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پارسال بیش از ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است .

محبت خانی در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از برخورد با متخلفان محیط زیست در استان فارس خبر داد و افزود: پس از استان فارس ، خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی کشفیات صید و شکار در کشور قرار دارند.

وی افزود:  کشفیات محیط زیست در فارس ۹ درصد افزایش یافته است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست استان‌ها خواست از قاچاق حیات وحش از جمله گونه های در معرض خطر انقراض ، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه