Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد جمال الدین عزیزی" با بیان اینکه مسابقه "خش خورانه" علاوه بر ایجاد فضای مفرح و شاد، فرهنگ غذایی صحیح را نیز آموزش می دهد اظهار کرد: معضلات فرهنگی فارغ از مسائل اقتصادی از عوامل تاثیرگذار در فرهنگ نادرست غذایی است.

وی افزود: از طرفی نیازهای امروز شهر نیز متفاوت شده و وظایف شهرداری ها نیز فراتر از خدمات و عمران است، از این رو  برگزاری جشن ها و جشنواره ها با رویکرد فرهنگ سازی از وظایفی است که شهرداری ها باید به آن بیشتر توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار یزد در خصوص همایش غذای سالم در سال گذشته نیز گفت: غذاهای سنتی هر منطقه متناسب با اقلیم همان منطقه تهیه می شود که امروزه جای خود را به غذاهای ناسالم داده و به فراموشی سپرده شده و این جشنواره ها قصد دارند مردم را به سمت غذاهای سالم و سنتی منطقه سوق دهد.

عزیزی در خصوص مسابقه "خش خورانه" تصریح کرد: در این برنامه ها مسئولان و مقامات شهر نیز حضور دارند که این اقدام باورپذیری و اعتماد مردم را به اینگونه برنامه ها بیشتر می کند.

مسابقه ‌آشپزی "خش خورانه" به مناسبت نوروز از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد تولید شده و از سیمای یزد در حال پخش است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در خصوص این مسابقه پیشتر گفته بود: ۳۲ زوج یزدی دست پخت خود را به دبیرخانه جشنواره آشپزی "خش خورانه " ارسال کردند.

 عباس ملازینلی افزود: در نهایت ۱۲ خانواده برای تهیه ۳ وعده غذایی پیش غذا، غذای اصلی و دسر انتخاب شدند و بعد از رقابت با راهنمایی کارشناس تغذیه، در نهایت سه خانواده برتر انتخاب و تجلیل می شود. 

وی  گفت: ایجاد نشاط و سرگرمی از طریق فضای رقابتی سالم و دوستانه، احیای غذاهای اصیل ایرانی و بومی، پرداخت به اهمیت غذاهای ارگانیک و سالم، ایجاد بسترهای آموزشی با ارائه نظرات کارشناسان مجرب و معرفی پیشینه غذاهای بومی استان یزد از اهداف این برنامه است.

***

برگزاری هفتمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی در یزد

 معاون امور جوانان هلال احمر یزد از برگزاری هفتمین مرحله جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی در یزد ، همزمان با سراسر کشور خبر داد. 
سید جواد میرحسینی گفت: این جشنواره با هدف آشنایی کودکان با جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ، ترویج و نشر اهداف بشردوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح، دوستی و مهروزی و شکوفا شدن استعداد های کودکان و ترغیب تفکر و خلاقیت آنان با استفاده از زبان نقاشی کودکانه برای بیان مفاهیم صلح و دوستی برگزار می شود.
معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: با توجه به اهداف جمعیت همچون احترام به انسانها ، کوشش برای برقراری صلح و دوستی، حمایت از زندگی و سلامت انسانها و تلاش برای تسکین آلام بشری، در این جشنواره از کودکان خواسته می شود یک نقاشی بر اساس اهداف هلال احمر و موضوع صلح و دوستی کشیده و تصویر نقاشی خود را با ذکر مشخصات کامل (شامل: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس والدین، تلفن منزل، کد ملی و آدرس پستی) در از طریق پیام رسان ایتا به شماره (۰۹۹۳۱۴۱۷۶۸۶) جمعیت هلال احمر استان تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ارسال نمایند.
میرحسینی عنوان کرد: همه کودکان در سنین ۵ الی۱۲ سال می توانند در این مسابقه شرکت کرده و تکنیک نقاشی آزاد بوده و نقاشی هادر ابعاد کاغذ (A۴) ترسیم شوند.
وی بیان کرد : در آثار ارسالی تناسب نقاشی با موضوع و خلاقیت بیان مفاهیم صلح و دوستی با زبان نقاشی کودکانه و جذابیت در طرح و رنگ آمیزی توجه شود.
 

***

جستجوی گمشده های امروز فرهنگ یزد در "خونه ننه آقا"

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در نشستی  گفت : مردم  استان با تماشای این برنامه ضمن دستیابی به شادی نوروزی عمومی، با سبک زندگی، آداب و رسوم و میراث معنوی ملموس و ناملموس شهر دیار خودشان آشنا شوند و این گمشده های جامعه امروز دوباره احیا می شود.

عباس ملازینلی افزود: در "خونه ننه آقا" می توان کلیدواژه‌های زندگی دیروز، کسب تجربه و اعتباری کوچک ترها در کنار بزرگترها و تبادل سینه به سینه اندیشه ها و فرهنگ های اصیل یزدی به نسل جدید را به خوبی مشاهده کرد.
وی گفت: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد توجه به محتوا در تدوین و تولید برنامه ها را مد نظر دارد و هر کدام از واحدهای این سازمان با اتاق فکرهای مجزا مباحث محتوایی را به مدیران و برنامه ریزان ارائه می کنند تا هدف اصلی سازمان یعنی اثربخشی در لابه لای برنامه ها گم نشود.
وی افزود: در تدوین و اجرای برنامه های نوروزی به گونه ای عمل شده تا همه اقشار در سنین مختلف بتوانند از محتوای ارائه شده بهره ببرند و در "خونه ننه آقا" حضور و تعدد نسل ها گویای این مهم است که همه سنین مخاطب آن هستند و سعی شده کسی دست خالی از خانه ننه آقا بیرون نیاید.

برچسب‌ها وزارت کشور یزد صنعت غذایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور یزد صنعت غذایی وزارت کشور یزد صنعت غذایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور سازمان فرهنگی شهرداری یزد صلح و دوستی برنامه ها خش خورانه هلال احمر ننه آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کشور گفت: برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تدوین شده و ارائه تسهیلات بر روند اجرای سرمایه‌گذاری در این بخش لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عوض علیزاده مقدم صبح امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در نشست کمیته فرعی کشاورزی و احیا و توسعه پایدار دشت قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد جدید صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در مرحله جدید از رویکرد اعتباری و مالی به سمت رویکرد اقتصادی و توسعه‌ای حرکت خواهد کرد.

وی افزود: بخش کشاورزی در جهت سرمایه‌گذاری بایستی با روش‌های جدید اقدام به مشارکت بهره‌برداران این بخش کند. البته توسعه پایدار مؤلفه‌های مختلف دارد که یک از آنها سرمایه‌گذاری است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با بیان اینکه صندوق توسعه بخش کشاورزی با هدف بهبود تقویت حجم سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تدوین شده که ارائه تسهیلات در روند اجرای سرمایه گذاری در این بخش لحاظ شده است.

علیزاده مقدم با تاکید بر اینکه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی به عنوان یک نهاد خصوصی می‌تواند در زمینه توسعه کشاورزی وارد شود، گفت زیرساخت‌های خوب، اما بلاتکلیف در بخش‌های مختلف به ویژه تعاونی‌ها وجود دارد که با ورود صندوق توسعه بخش کشاورزی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق تاکستان یک صندوق محصولی کشمش کشور است که نقش اساسی در روند صادرات این محصول و بازاریابی آن خواهد داشت. بخش خصوصی آماده افزایش سرمایه است، مشروط به اینکه بخش دولتی نیز مشارکت و پشتیبانی لازم را داشته باشد.

کد خبر 745383

دیگر خبرها

  • اصول تغذیه سالم در خانواده (فیلم)
  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان
  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • حس وطن دوستی با شنیدن مستندهایی درباره شهدا