Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلانتری گفت: پیش بینی می‌شود تعداد بستری‌ها در این هفته و هفته‌های آینده در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۷ فروردین ماه) در نخستین نشست ستاد استانی کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید با بیان اینکه گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی حاوی تلخی و شیرینی‌هایی بود، اظهار کرد: عملکرد کادر درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه افزایش نمونه گیری‌های هدفمند و بیماریابی مطلوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می‌شود تعداد بستری‌ها در این هفته و هفته‌های آینده در استان افزایش یابد.

 

وی با ابراز نگرانی از اینکه بعضی از افراد به خود و بستگانشان رحم نمی‌کنند، گفت: برخی فرهنگ عمومی استان را زیر سؤال می‌برند.

 

کلانتری با تاکید بر اینکه بر سر حقوق شهروندان مماشات نمی‌کنیم، افزود: فرمانداران در همه شهرستان‌ها موظف هستند با متخلفان با جدیت برخورد کنند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان ها، پایانه‌های مسافربری، جایگاه‌های سوخت، آرایشگاه‌ها نسبت به سایر گروه‌های شغلی کمتر رعایت می‌شود، عنوان کرد: رعایت فاصله اجتماعی در استان کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه رفت و آمدها در شهرستان‌های دنا و کهگیلویه نگران کننده است، یادآور شد: ارتباطات مردم استان با خوزستان خطر آفرین بوده و نمونه بارز این میزان خطر شناسایی نخستین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان است که علت آن سفر فرد بیمار از خوزستان به شهرستان کهگیلویه بود.

 

کلانتری با تاکید بر اینکه همه باید پای کار باشند، تصریح کرد: هر مدیری که کوتاهی کند به طور قطع به مدیر مافوق آن در مرکز گزارش داده می‌شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هیچ جایی با پرش از روی دیوار وارد قبرستان نمی‌شوند، گفت: انتظار می‌رود مردم برای بهبود شرایط مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه به نسبت سایر استان‌ها شرایط بهتری داریم، بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کنترل برای عدم ورود خودروها به آبشار یاسوج مطلوب بود، ابراز کرد: باید از ورود افراد به محدوده آبشار جلوگیری شود.

 

کلانتری عدم فعالیت باغات را حرکت مطلوبی دانست و گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و هلال احمر در خصوص وظایف خود عملکرد خوبی داشتند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار جدی گرفتن کنترل‌های شبانه از ساعت ۲۲ شد و افزود: تلاش کنید از مامورانی استفاده شود که به دلیل آشنا بودن با مردم در انجام مأموریت خود جدی‌تر برخورد کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت استان را جنگل و مرتع تشکیل داده، گفت: اساس کار همکاری مردم و در غیر این صورت کنترل این شرایط سخت است.

 

کلانتری با تاکید بر اینکه زحمات کادر درمان و اعضای ستاد کرونا چند برابر سال گذشته است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم زحمات این عزیزان به هدر نرود. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دور همی‌ها کرونا را گسترش داده و مسئولان با هر خواننده و مداحی که موجب تجمع در محلی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده برخورد کنند.

 

وی تاکید کرد: برپایی هرگونه چادر در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است و با متخلفان برخورد شود.

 

کلانتری با اشاره به اینکه شهرستان گچساران قرمز است، اظهار داشت: فعالیت کافی شاپ‌ها و گیم نت‌ها در این شهرستان معنایی ندارد. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کادر درمان خسته و نیازمند استراحت هستند، گفت: انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌ها فرصت استراحتی به این عزیزان داده شود.

 

وی گفت: با افرادی که در برابر مصوبات ستاد کرونا مقاومت می‌کنند با قاطعیت برخورد شده و همگان بدانند در راستای رعایت قانون با هیچ کسی شوخی نداریم.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاندار کهگیلویه و بویراحمد کادر درمان قرمز گچساران کرونا چادر استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت حجاب در کافه‌ها و مطب‌ها انتقاد کرد و خواستار تذکر در این مکان‌ها شد.

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، آیت الله حسینی، نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و، اما جمعه شهر یاسوج در نشست ستاد استان با رویکرد طرح نور گفت: ضمن تبریک حماسه موشکی سپاه پاسداران به مواضع نظامی و جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی، این پیروزی خوشحال کننده برای کسانی بود که علیه رژیم غاصب صهیونیستی راهپیمایی کرده و در میدان حضور پیدا کردند.

آیت الله حسینی گفت: این پیروزی مربوط به جبهه مقاومت و ملت ایران نیست، بلکه همه ملت‌های آزاده و مسلمان دنیا در کشور‌های مختلف که به میدان آمده و نسبت به جنایت‌های اسرائیل غاصب اعتراض کردند، است.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: کشور ما حدود دو هفته قبل از حمله اعلام کرد و کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و طرفداران آن‌ها همه قدرت، علم، تدبیر و نیروی خود را به میدان آوردند، ولی شکست سختی متحمل شدند.

آیت الله حسینی یادآور شد: عملیات «وعده صادق» تاثیر به سزایی در معادلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در دنیا خواهد داشت.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج بسیاری از مسائل اخلاقی و ولنگاری موجود در جامعه را مربوط طراحی‌هایی که از طرف کشور‌های محور شرارت صورت می‌گیرد دانست و افزود: با نابودی رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان آن‌ها این ولنگاری‌ها و مسائل اخلاقی در جامعه و دنیا ریشه کن خواهد شد.

آیت الله حسینی در ادامه حجاب و عفاف را قانون خدا و دین مبین اسلام دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بر مسئله حجاب در جامعه تاکید بسیاری دارند.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: اکثریت مردم حجاب را پذیرفتند و غالب دختران و بانوان ما حجاب را رعایت می‌کنند، ولی تعداد معدودی که اهل رعایت این مسائل نیستند باید برخورد لازم صورت گیرد، هرچند که کار فرهنگی و تبلیغی نیز باید در دستور کار باشد.

آیت الله حسینی خواستار تذکر لازم به افرادی شد که حجاب را رعایت نمی‌کنند و تاکید کرد: بر اثر سهل انگاری و بی‌توجهی در گذشته به این مرحله رسیدیم.

آیت الله حسینی با بیان اینکه دانشگاه‌ها قانون خاص خود را دارند و می‌توانند در این زمینه کنترل لازم را داشته باشند، اظهار کرد: دانشجویان و افراد مراکز علمی باید شأنیت دانشگاه و مراکز را حفظ کنند.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج ضمن تاکید بر اینکه کف خیابان با دانشگاه و مراکز اداری و بازار متفاوت است، افزود: مراکز دانشگاهی و آموزشی باید پوشش (وضعیت حجاب و عفاف) آن‌ها متفاوت‌تر از سایر افراد باشد، زیرا از آن‌ها انتظار بیشتری مد نظر است.

آیت الله حسینی خواستار رصد و تذکر لازم به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب پزشکان شد که در زمینه حجاب کوتاهی می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه کسانی که متعهد به اسلام و قانون هستند باید مجوز کافه‌ها به آن‌ها واگذار شود، گفت: کافه‌هایی که ولنگار و مرکز فساد شده‌اند باید با آن‌ها برخورد شود.

حجت الاسلام پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت:خالق هستی، فلسفه متعالی دین را برای بشریت با حفظ کرامت انسانی در قالب احکام دینی و در نگاه حاکمیتی به عنوان قوانین الهی ابلاغ نموده است.

از آن جایی که آفرینش وجودی انسان با توجه به اینکه از روح الهی در آن دمیده شده، ذاتا به دنبال خیر و خوبی است 

بنابراین با استناد به این دلایل، حاکمیت وظیفه دارد در جهت اجرای فرامین الهی و همچنین بنا بر مطالبه جامعه ایمانی برنامه ریزی در راستای فرهنگ سازی جامعه داشته باشد. مقام معظم رهبری (مدظله) در دو نطق اخیر خود در جمع کارگزاران و مسئولان نظام، موضوع عفاف و حجاب را مورد نقد قرار داده و دستور رسیدگی به آن را دادند. در خطبه‌های عید سعید فطر هم در این زمینه، بحث تکلیف و وظیفه آمران به معروف و حمایت از آن‌ها را مطرح نمودند.  

جا دارد از همین جا قدردان زحمات پرسنل خدوم و جان بر کف نیرو‌های انتظامی باشیم که با لبیک به ندای حضرت آقا در کشور از پیش قراولان طرح نور عفاف و حجاب هستند.  

اما گلایه‌مند از دولت و مجلس هستیم که بعد از قریب به دوسال که دشمن هجمه‌ها و حمله‌های فرهنگی بسیاری را بر علیه ما انجام داده؛ ولی هنوز برنامه خاصی ابلاغ نشده است.

همه ما خواهان رسیدگی جدی به لایحه عفاف و حجاب هستیم؛ زیرا اکنون با توجه به شرایط به نظر می‌رسد که مدیران دستگاه‌ها بیشتر از قبل در عرصه عفاف و حجاب در میدان هستند و فعالیت می‌کنند.  

 در شرایط کنونی و با توجه به ابزار‌های پیشرفته روز موفق یت طرح‌ها مستلزم سه عنصر برنامه، قدرت اجرایی، و همچنین حمایت است که این سه عنصر راز پیروزی و موفقیت و به نتیجه رسیدن این اهداف است.  

اما نیرو‌های خدوم انتظامی به تنهایی قادر به اجرای این طرح بزرگ در راستای فرهنگ سازی نیست به این علت که گستردگی جغرافیایی انجام منکرات، مانع اثر گذاری است.  

 ما نباید تنها منتظر نیروی انتظامی باشیم تا به این منکرات رسیدگی کند؛ بلکه نیاز است تا همه افراد در گوشه و کنار شهرمان احساس وظیفه نموده و به هم بپیوندند. دستگاه‌های حاکمیتی نیز باید وظایف خودشان را انجام دهند تا شاهد اجتماع معصیت و گناه در شهرمان نباشیم.

 طرح عفاف و‌حجاب نور در قالب «تذکر لسانی» در مرحله اول ابلاغ شده و یقیناً اثر گذار است.  

امروز مستند به عملکرد دستگاه‌های متولی عرض می‌کنم که تذکر اگر از سر خیر خواهی و نصیحت دلسوزانه باشد قطعاً اثر دارد.

 به عنوان مثال یکی از صنوف به خاطر نصب بنر زنان بی حجاب مورد تذکر قرار گرفت که اصلاح صورت گرفت و یک مورد دیگر در فضاسازی شهری بنر‌های بی مورد نصب شده بود که تذکر داده شد و همراهی لازم نیز صورت گرفت.

مورد دیگر بحث باغات بود که با نشست با مجریان این باغات در دو جلسه، همراهی خوبی ازاین عزیزان داشتیم.  

طرح محله محور را با حضور سفیران مهربانی در ایام نوروز اجرا کردیم که قریب به ۱۵۰۰ مورد تذکر لسانی در سه حوزه روزه خواری داده شد و همچنین این طرح را در زمینه عفاف و حجاب هم اجرا کردیم که تنها یک مورد مزاحمت برای آمرین به معروف ایجاد شد و منجر به ضرب و جرح شد که بعد از رسیدگی پزشکی آمر به معروف مضروب، پرونده ضارب در مراکز قضایی در حال رسیدگی است؛ لذا انتظار می‌رود در جهت فرهنگ سازی معروفات و انجام هر چه بهتر این طرح، همه دستگاه‌ها به کمک نیرو‌های خدوم انتظامی بیایند. ستاد امر به معروف نیز ضمن حمایت، در جهت یاری نیرو‌های جان برکف انتظامی اعلام آمادگی می‌کند و در این راستا ان شاءالله فعالیت‌های اثربخش خود را بیش از پیش ادامه خواهیم داد.

سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست گفت: وزارت کشور خواهان جدیت دستگاه‌های دولتی در راستای فرهنگ عفاف و حجاب است و تلاش در زمینه فرهنگ سازی عفاف و حجاب از گردن هیچ دستگاهی ساقط نیست و همه باید پای کار باشند.

هاشمی مهر گفت:تیم‌های بازرسی در سطح استان تشکیل شده که به دستور وزارت کشور کار‌هایی انجام شده که وضعیت مطلوب‌تر گردیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار درادامه به موضوع آموزش و پروش و نقش آن در فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در مدارس معلمان و معاونین پرورشی در راستای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب بسیار اثر گذار هستند.

امیر رئوف مدیرکل صدا و سیمای استان هم در این نشست گفت: قرارگاهی عمل کردن در بحث عفاف و حجاب تاثیرگذار است خوشبختانه قرارگاه فرهنگی استان تشکیل شده و یکی از مسائلی را که می‌توان در آن بررسی و ارزیابی کرد همین عفاف و حجاب است.

امیر رئوف با بیان اینکه در برخی از مراکز خدماتی، حجاب به خوبی رعایت نمی‌شود، افزود: در صورتی طرح نور می‌تواند در این راستا موثر باشد که بتوانیم آن را در مراکز دولتی و خصوصی نیز اجرا کنیم، زیرا مردم این مسائل را ارزیابی می‌کنند.

مدیرکل صداوسیما استان اجرا شدن طرح لیگ جت برای دانش آموزان را در راستای جهاد تبیین و عفاف و حجاب بسیار موثر دانست و گفت: جبهه فرهنگی می‌تواند این لیگ جت را حتی برای دانشجویان اجرا کند و صدا و سیما هم آماده پوشش این برنامه هاست.

سرهنگ اکبری جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: طرح نور از ۲۵ فروردین آغاز شده است و این طرح، بازنگری شده طرح‌های ناظر یک تا چهار است.

سرهنگ اکبری افزود: در طرح ناظر یک اگر در خودرویی کشف حجاب صورت می‌گرفت فقط تذکر داده می‌شد، اما در طرح نور، علاوه بر جریمه، خودروی مورد نظر نیز توقیف می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: انتظار داریم ۲۶ دستگاهی که عضو ستاد هستند با فراجا همکاری کنند تا بتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم.

دکتر کرمی ریئس دانشگاه دولتی یاسوج گفت: در راستای تبیین مبانی عفاف و حجاب دوره‌هایی در حال برگزاری است و دستور العمل‌های ابلاغی هم به دانشجویان یاداوری شد که انتظار ما از دستگاه‌ها نظارت بیشتر در بیرون از محوطه دانشگاه و مسیر‌های منتهی به دانشگاه است.

حاج جمالی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دوره‌های آموزشی برای اساتید و معلمان پرورشی برنامه ریزی شده که در راستای تقویت بنیه علمی و اعتقادی اجرا خواهد شد.

جمالی گفت:از دانش آموزان برتر و فعالان حوزه عفاف و حجاب دانش آموزی تجلیل خواهد شد.

دکتر هدایت خواه مسئول جبهه فرهنگی استان گفت: اجرای طرح جامع عفاف و حجاب در فصل بهار را داریم که این طرح می‌تواند به کاهش بی حجابی کمک کند.

دکتر هدایت خواه همچنین با بیان اینکه برنامه داریم تا ۸۸ چای خانه امام رضا (ع) را در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها برپا کنیم، افزود: در کنار این چایخانه‌ها، عرضه محصولات فرهنگی و چادر و همچنین غرفه پاسخگویی به شبهات نیز دیده شده است.

مسئول جهبه فرهنگی استان ادامه داد: تجلیل از بانوان، معلمان و دانش آموزان با حجاب در مدارس و ادارات می‌تواند بر انگیزه دیگر افراد برای حجاب تاثیر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد