Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب با اشاره به نارنجی شدن شهرستان گیلانغرب به لحاظ شیوع بیماری کرونا، گفت : با اعلام این وضعیت در گیلانغرب، محدودیت‌هایی برای تردد به این شهرستان اعمال خواهد شد.

او گفت : براین اساس، خودرو‌های غیربومی که در شهرستان حضور دارند باید ظرف ۷۲ ساعت گیلانغرب را ترک کنند و از ورود پلاک‌های غیربومی هم به شهرستان جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گیلانغرب افزود: از آنجایی که گیلانغرب یکی از شهرستان‌های خوش آب و هوای استان در این فصل است و طبیعتی بسیار زیبا دارد، برای همین از شهرستان‌های اطراف در ایام نوروز مسافرین زیادی به آن وارد می‌شوند و بیشتر در تفرجگاه‌ها و مناطق بکری همچون منطقه ناودار اسکان پیدا می‌کنند.

او افزود: در منطقه ناودار هر ساله در این ایام حدود هفت تا هشت هزار نفر تا آخر تعطیلات اسکان دارند که برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر بیماری کرونا از چند روز پیش راه‌های ورودی آن و چند تفرجگاه دیگر را مسدود کردیم.

محمودیان ادامه داد: از همه مراکز اقامتی شهرستان خواسته ایم تا پذیرش مسافر نداشته باشند و پارک‌ها و مراکز گردشگری را هم تعطیل کرده ایم.

او یکی از مهم‌ترین عوامل راه‌های انتقال بیماری کرونا در گیلانغرب را حضور مردم در مراسم ختم اعلام کرد و افزود: باتوجه به بافت سنتی و قومی قبیله‌ای که این شهرستان دارد، مراسم ختم در آن بصورت خیلی گسترده و معمولا با حضور حداقل هزار نفر برگزار می‌شود که این مسئله عامل اصلی شیوع بیماری کرونا است و مهمترین گرفتاری است که در شهرستان داریم.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: علیرغم اینکه در جمعه آخرسال درب آرامستان‌ها را بستیم، اما در سایر روز‌ها کماکان حضور بالای مردم را در این محیط‌ها شاهد بودیم.

او با بیان اینکه دید و بازدید‌های نوروزی هم از دیگر عوامل افزایش شیوع کرونا در شهرستان است، گفت: حدود شش هزار نفر از مردم گیلانغرب در خارج از شهرستان زندگی می‌کنند که معمولا در ایام تعطیلات و از جمله عید به نزد خانواده و اقوام خود باز می‌گردند که این مسئله هم به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم انتقال کرونا در شهرستان بوده است.

محمودیان از آمادگی مراکز درمانی این شهرستان برای مقابله با موج چهارم کرونا هم خبرداد و گفت: بیمارستان‌های شهرستان آمادگی کاملی برای مقابله با موج چهارم بیماری که اکنون در حال ورود به آن هستیم، دارند و علاوه بر ایجاد ظرفیت ۳۳ تخت برای بستری بیماران کرونایی، نقاهتگاهی با ظرفیت ۲۲ تخت هم آماده کرده ایم.

ابتلای ۱۵ شهروند روانسری به ویروس کرونا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: در هشت روز سپری شده از سال جدید، ۱۵ شهروند روانسری به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

محی‌الدین امینی افزود: در این مدت یک مورد فوت ناشی از کرونا نیز در این شهرستان ثبت شده است.

او با بیان اینکه وضعیت شهرستان روانسر از لحاظ درگیری با بیماری کرونا اکنون آبی است ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد در روز‌های آینده با افزایش شمار مبتلایان مواجه خواهیم بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه دید و بازدید‌های نوروزی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است، ادامه داد: با توجه به گردشگر پذیربودن منطقه اورامانات، شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران در این شهرستان هستیم و نگرانی‌های ما در این باره افزایش پیده کرده است.

امینی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ابتلای ۸۷۲ روانسری به بیماری کرونا مثبت شده که ۱۹۹ نفر از این بیماران در مراکز درمانی استان بستری و ۶۷۳ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند.

او گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در شهرستان روانسر نیز به ۴۱ نفر رسیده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: تیم‌های نظارتی به صورت روزانه و مستمر از مراکز مختلف و به ویژه واحد‌های پذیرایی بین راهی و رستوران‌ها بازدید می‌کنند.

امینی افزود: با توجه به احتمال آغاز موج چهارم کرونا تقاضا داریم شهروندان ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک از عادی انگاری و مسافرت‌های غیرضروری و دورهمی‌ها اجتناب کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟