Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی یوسفی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان ضمن ابراز تشکر از شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان گفت: به مناسبت رویداد جهانی ساعت زمین و به احترام زمین، شنبه هفتم فروردین رأس ساعت ٢٠:٣٠ دیشب، که با شعار جهانی امسال ساعت زمین " در مورد طبیعت صحبت کنیم " همه با هم برای حفظ و توسعه محیط زیست تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: روشنایی نخستین چاه نفت خاورمیانه به مدت یک ساعت برای ششمین سال متوالی با حضور انجمن‌های محیط زیستی و پرسنل اداره محیط زیست شهرستان در خاموشی فرو رفت.

همچنین بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: به مناسبت رویداد جهانی ساعت زمین و به احترام زمین، شنبه شب هفتم فروردین رأس ساعت ٢٠:٣٠ دیشب، سازه‌های آبی شوشتر به مدت یک ساعت در خاموشی فرو رفت.

او افزود: این کار با هدف معطوف نمودن افکار عمومی به این رویداد مهم جهانی تلنگری برای توجه و احترام بیشتر به زمین و حیات طبیعی موجود در آن و کمک در جلوگیری از تخریب و تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های برهم زننده نظام طبیعی آن است.

نجاتی بیان داشت: این اقدام درصورت فراگیر شدن در بین تمامی خانه‌ها و اماکن عمومی و خصوصی حتی به مدت چند ثانیه می‌تواند تأثیر به سزایی در توجه بیشتر به محیط زیست و کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

«ساعت زمین» یک رویداد محیط زیستی جهانی و سازماندهی شده از سوی صندوق جهانی طبیعت است که در آخرین شنبه ماه مارس میلادی به شکل هماهنگ در اکثر کشور‌های جهان و با هدف آگاهی رسانی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به دقت بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برگزار می‌شود و خانواده‌ها و کسب و کار‌ها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اعمال خاموشی ساعت زمین محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره ورزش و جوانان گلبهار گفت:این پویش به ابتکار گروه حفظ محیط زیست، هیات کوهنوردی، شهرداری، شورا در سه شنبه‌های آخر هرماه در بوستان‌های گلبهار اجرایی می‌شود.
رضا شهنازی  افزود:در نخستین گام از پویش، پر بازدید‌ترین بوستان گلبهار با مشارکت ۲۰ نفر از حامیان محیط زیست شهری پاکسازی شد.
او گفت: مشارکت و همدلی گسترده حامیان در پویش‌های پاکسازی محیط شهری می‌تواند نوید بخش آینده روشن برای محیط زیست شهری گلبهار باشد.

دیگر خبرها

  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست