Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:16:12 GMT

همکاری دانشگاهی میان ایران و عراق گسترش یابد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۷۲۸۰

همکاری دانشگاهی میان ایران و عراق گسترش یابد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار سرکنسول پیشین کشور در شهر نجف اشرف اظهار داشت: فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی در عراق در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود و از گذشته تلاش شده است مجوز فعالیت دانشگاه رسمی المصطفی در عراق اخذ گردد که این مسئله همچنان در دست بررسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به زمینه همکاری‌های پژوهشی جامعه المصطفی با مراکز علمی و فرهنگی عراق در زمینه‌های گوناگون مانند انتشار نشریه‌ها، برگزاری وبینارها و غیره افزود: جامعه علمی عراق نیازمند علوم مدرنی است که مراکز علمی و دانشگاهی نظام اسلامی، در چهل سال گذشته، تجربه‌ها و دستاوردهای علمی خوبی در این عرصه داشته‌اند و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز گسترش ارتباطات علمی ۲ جانبه باشد.

عباسی ادامه داد: دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان عراقی جامعةالمصطفی، از طلبه‌های فاضل و با دانش ما به شمار می‌آیند و می‌توانند در گسترش ارتباطات علمی دو کشور بسیار موثر باشند.

 سرکنسول پیشین ایران در نجف نیز در سخنانی در این دیدار خاطرنشان کرد: فعالیت بین‌المللی مراکز علمی و فرهنگی در قم از حساسیت بالایی برخوردار است و جا دارد در این زمینه شورایی تشکیل شود تا مراکز فعال در عرصه بین‌الملل، با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتری فعالیت کنند.

حمید مکارم با قدردانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: ارتباط بین دستگاه‌های فرهنگی و علمی ایران و عراق از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که باید از آنها برای گسترش ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه بهره برد.

جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد.

 این نهاد حوزوی آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌دهد، دوره‌های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود. 

رئیس جامعةالمصطفی همچنین با اشاره به دیدار اخیر پاپ با آیت‌الله‌ سید علی سیستانی از مراجع تقلید تصریح کرد: هوشمندی و قداست آیت‌الله‌ سیستانی در این دیدار به ویژه تاکید ایشان بر مساله فلسطین موجب شد برخی اهداف سو طراحی‌شده ناکام بماند و باید متواضعانه از مواضع ایشان در این دیدار قدردانی کرد.

پاپ فرانسیس اسفندماه ۹۹ در سفری سه روزه به عراق رفت و از شهرهای بغداد، نجف اشرف، شهر تاریخی اور در استان ذی قار، اربیل در اقلیم کردستان عراق، موصل و قرقوش در شمال این کشور دیدار کرد.

مهمترین بخش این سفر که بازتاب های گسترده ای در محافل خبری، دینی و افکار عمومی جهان داشت‌ سفر پاپ به نجف اشرف و دیدار با آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق بود./

برچسب‌ها حوزه علميه قم نجف اشرف جامعه المصطفی العالمیه عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم نجف اشرف حوزه علميه قم نجف اشرف جامعه المصطفی العالمیه عراق اخبار کنکور جامعه المصطفی نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • تجمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قدردانی طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان از اقدام نیرو‌های مسلح در انجام عملیات وعده صادق
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان