Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@08:03:51 GMT

کردستان ظرفیت مناسبی برای کمک به جهش تولید در کشور است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۷۸۸۱

کردستان ظرفیت مناسبی برای کمک به جهش تولید در کشور است

محسن فتحی رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب شعار سال 1400 توسط مقام معظم رهبری، گفت: ظرفیت های طبیعی،کشاورزی، معادن و مرز استراتژیک از ظرفیت های مطلوب کردستان برای پشتیبانی از تولید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن فتحی رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، اظهار داشت: تاکید چندین ساله رهبر معظم انقلاب بر تولید، نشان دهنده دغدغه ایشان برای شکوفایی اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شعارهای سال در واقع اولویت‌هایی هستند که باید در بدنه اجرایی مورد توجه قرار گیرند، گفت: بخش خصوصی سرمایه و جان خود را در مسیر تولید قرار داده و دولت وظیفه حمایت از آن را دارد.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم غیرقابل پیش‌بینی‌بودن یا تغییرات مستمر قیمت مواد اوّلیه برای فرآیند تولید را از عمده موانع تولید عنوان کرد و بیان داشت: بی‌ثبات‌بودن قوانین و مقررات حوزه‌ی اقتصاد و دشواری در تأمین مالی از دیگر چالش های سرمایه گذاران برای تولید است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران می‌تواند بهترین کمک برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ در بخش خرد و کلان باشد.

فتحی با اشاره به اینکه تغییر ساختار حمایت از کسب‌وکارهای خرد در حوزه‌ی نظارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی و ... کاملاً‌ ضروری است، بیان داشت: بسیاری از مشکلات ناشی از خودتحریمی ها در کشور است؛ در موارد بسیاری با وجود اینکه توان تولید کالایی در کشور وجود دارد اما واردات همان کالا آزاد است.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های استان برای حرکت در مسیر تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان و فعالیت بین المللی در باشماق، سیرانبند و بازارچه های رسمی می تواند بستر مناسبی برای صادرات در کشور باشد.

وی افزود: دولت با سرمایه گذاری های کلان در کردستان می تواند با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و کارآمد در استان، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری در تحقق شعار سال گام بردارد.

فتحی گفت: مجلس شورای اسلامی با رویکرد نظارتی در راستای شعار سال ۱۴۰۰ اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار داشت: حجم مخازن آب شهری استان تا پیش از اقدامات انجام شده در سال قبل ۲۴۵ هزار و ۵۳۰ مترمکعب بود که با ساخت ۴ باب مخزن جدید در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۲۵۸۵۳۰ مترمکعب رسید.

محمد فرهاد افزود: در سال گذشته ۲ باب مخزن آب در داخل تصفیه خانه شهر دیواندره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، یک باب مخزن در شهرستان بانه (شهر بویین) به ظرفیت ۲ هزار و یک باب در شهرستان سروآباد به ظرفیت یکهزار مترمکعب احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مخازن شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز ۱۲۹ باب بوده است که با ۴ باب مخزن احداث شده طی سال گذشته، هم اکنون ۱۳۳ باب مخزن در شهر‌های استان وجود دارد.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد