Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه قدرت انتشار ویروس کرونا در استان بیش ‏از سایر مناطق کشور است، تاکید کرد: اگر ده روز آینده دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، روند کنونی ادامه خواهد یافت و اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت وضعیت بیماری کرونا در استان وخیم پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر آقازاده، چرخش بالای ویروس، تراکم جمعیتی بالا در استان، افزایش ترددها، آمار زیاد بیماری های زمینه ای در استان، افزایش پیرسالی در منطقه، دورهمی ها و در نهایت آداب و سنن، جشن ها و به تبع آن رقص  های محلی و دسته جمعی را عامل اصلی چرخش ویروس و شیوع بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی شده است.

او به آمار شیوع کرونا در شبانه روز گذشت نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴ نفر شامل ۳ نفر در شهرستان ارومیه و یک نفر در اشنویه در اثر بیماری کرونا جان خود را از ‏دست داده اند.

‏رئیس ‏دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از شناسایی ۴۲۰ نفر بیمار جدید مبتلا به ‏کرونا ‏در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۷ نفر در مراکز درمانی استان ‏بستری شدند، و بیشترین آمار بستری مربوط به شهرستان‌های ارومیه و خوی می‌باشد.

دکتر آقازاده تعداد بیماران کرونایی بستری شده در کل استان را ۵۰۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این ۱۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۳ نفر نیز یزر دستگاه تنفسی مصنوعی هستند‎.

رئیس ‏دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌های نوروزی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

تاکنون تعداد کل ‏فوت شدگان بیماری کووید-۱۹ در ‏آذربایجان غربی به سه هزار و سه هزار و ۷۴۸ نفر رسیده است. ‏که ۲۶ نفر آن از ابتدای امسال جان خود در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در آذربایجان غربی تراکم جمعیت آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عتباتی  از سازش نزدیک به ۱۳ هزار پرونده و اختلاف با برگزاری پویش فرهنگی «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» در این استان خبر داد و گفت: در این پویش که از ۵ بهمن ماه سال گذشته مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شد و تا روز شهادت ایشان در تاریخ ۲۳ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت، به حرمت این امام بزرگوار تعداد ۱۲۸۵۷ پرونده منجر به سازش شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: از دیگر برکات این پویش، سازش ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص و آزادی ۳۹۷ زندانی با گذشت شکات بود.

عتباتی این میزان سازش را در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» را نشان ارادت مردم عزیز به اهل بیت (ع) دانست و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری پویش‌های فرهنگی ازین دست شاهد سازش‌های بیشتر باشیم.

 

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  •  پیروزی ۱۵ بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر
  • میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است
  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد