Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامی گفت: از اقداماتی که باید کنار گردشگری طرقبه شاندیز به آن توجه داشت، ورزش و فراهم کردن فضاها و امکانات ورزشی است، مسئولان شهرستان از مسابقات محلی با حضور خود، مساعدت و کمک های مالی و رفع موانع، از برگزاری اینگونه مراسمات حمایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۰ دهمین دوره مسابقات ورزشی محلی جام نوروز ۱۴۰۰ در محله حصار در رشته های ورزشی: دو میدانی پیشکسوتان، نوجوانان، جوانان، دوچرخه سواری جوانان و نوجوانان و فوتسال  پیشکسوتان سه تیم، نوجوانان هفت تیم ونونهالان چهارتیم، رشته والیبال پنج تیم و شطرنج و طناب کشی پنج تیم و تیراندازی صدنفر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مسابقات ورزشی به صورت محلی و باهمکاری ورزشکاران، امورفرهنگی مسجد، پایگاه بسیج و هیئت جوادالائمه محله حصار  که با اتحاد و همدلی هر ساله با تشویق جوانان به ورزش، این مسابقات را برگزار می کنند.

باتوجه به اینکه محله ی حصار طرقبه فاقد سالن ورزشی است با هماهنگی اداره آموزش و پرورش طرقبه شاندیز و مدیر مدرسه شهید چمران حصار، این مسابقات در زمین آسفالت مدرسه راهنمایی حصار با حداقل امکانات ورزشی ولی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

در طول برگزاری این مسابقات و در مراسم اختتامیه حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از جمله: هاشم صیامی رئیس فدراسیون دومیدانی کشور، عباس زاده امامی، نماینده مردم شهرستان های طرقبه شاندیز، چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی، کامرانی فر، داور بین المللی فوتبال، معاون اداره ورزش و جوانان طرقبه شاندیز، فرمانده بسیج، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طرقبه وسایر مسئولان شهرستانی باعث دلگرمی جوانان ورزش دوست این محله از شهر طرقبه شد.

حسن کامرانی فر، داور بین المللی فوتبال  در مراسم اختتامیه این مسابقات ورزشی با اهدای چند توپ فوتبال بیان کرد: زمین آسفالت بستر مناسبی برای برگزاری مسابقات ورزشی نیست، من مسابقات بین‌المللی و کشوری مختلفی را سوت زدم و قطعا امروز خاطره این شور و حضور مردم و جوانان محله حصار در یادم می ماند و از مسئولان می خواهم کاری کنند که سال آینده این مسابقات در سالن ورزشی برگزار شود.

حسین عباس زاده امامی، نیز در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی جام نوروز ۱۴۰۰ در محله حصار طرقبه در گفت وگو با خبرنگار صبح توس بیان کرد: طرقبه شاندیز شهرستانی است در کنار بزرگترین کلان شهر مذهبی کشور که این یک ظرفیت ویژه ای است و قطعا باید از این فرصت استفاده خوبی شود، از جهت گردشگری این شهرستان نه تنها تنفس گاه و تفرج گاه مشهد بلکه کل کشور است آن هم به برکت وجود امام رضا(ع) و مضجع شریف آن حضرت که خیل عظیمی از زائران را در طرقبه شاندیز پذیرا هستیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ترین و سهل الوصول ترین مکان در استان برای زائران امام رضا(ع) که در کنار زیارت می توانند از جهت گردشگری و موهبت های الهی از آن بهره مند شوند همین شهرستان است، تصریح کرد: همان طور که طرقبه شاندیز در حوزه گردشگری مهم است باید در حوزه های دیگر از جمله: حوزه فرهنگی و ورزشی هم برند باشد، استعدادهای خوب ورزشی همراه با موقعیت و شرایط خوب ورزشی در این شهرستان  داریم.

نماینده مردم شهرستان های طرقبه شاندیز، چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی، افزود: در طرقبه شاندیز پیست موتور کراس داریم که در شرق کشور بعید می دانم مثل این مورد وجود داشته باشد، استعدادهای ویژه ای هم  داریم که با توجه به ظرفیتی که از لحاظ ورود مسافران، زائران و گردشگران به این شهرستان داریم باید ذائقه های این گروه های مختلفی را که به این شهرستان ورود می کنند اقناع کنیم و برای آنها نیز برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که باید در کنار گردشگری و استفاده از محیط ییلاقی شهرستان به آن توجه ویژه ای داشت موضوعات ورزشی است، تاکید کرد: ما باید فضاها و امکانات ویژه ی ورزشی مناسبی را فراهم کنیم هم برای مردم محلات و شهرستان و هم برای کسانی که به این شهرستان ورود دارند.

مسئولان شهرستان از مسابقات محلی  حمایت کنند

عباس زاده امامی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی محلی جام نوروز ۱۴۰۰ در محله حصار اظهار کرد: این مدل فعالیت ها که انجام می شود کارها و حرکت های خوبی است و باید تقویت شوند، مسئولان محلی اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه که مسئولان از حرکت های خودجوش ورزشی مردمی حمایت کنند، بیان کرد: به مناسبت های مختلف اینگونه مسابقات محلی ورزشی در قالب: جام نوروز و جام رمضان و غیره برگزار شود و این برنامه ها نیاز مردم جامعه است، هم کسانی که ورزش می کنند و هم کسانی که به تماشای ورزش می آیند همه به نوعی دخیل در این کار هستند و اگر این برنامه نبود این جمعیت هم اینجا نبودند، اینگونه برنامه های خودجوش مردمی در این شرایط  لازم است و با استقبال روبه رو می شود.

نماینده مردم شهرستان های طرقبه شاندیز، چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان هم باید حمایت کنند هم حمایت حضوری که به نوعی دلگرمی است و هم در کنار حضور در اینگونه برنامه های محلی، مساعدت و کمک هم داشته باشند و موانع برگزاری اینگونه مسابقات را برطرف کنند و اینگونه مسابقات ورزشی محلی را بسط و گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این برنامه ها خیلی لازم است به خصوص در شرایط پیش آمده به سبب شیوع بیماری کرونا که یک حالت افسردگی و خمودگی در خانواده ها ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: اجرای این مسابقات به ویژه در فضاهای باز که آسیب کمتری دارد می تواند به ایجاد روحیه نشاط و شادابی در خانواده ها کمک  کند، البته این برنامه ها محدود به زمان خاصی نباشد بلکه در طول سال همیشه باشد برای ایجاد نشاط و شادابی در مردم بسیار موثر و مفید است.

پیگیر پروژه های نیمه تمام ورزشی طرقبه هستیم تا سامان دهی شوند

عباس زاده امامی با اشاره به پیگیری های انجام شده در جهت فضاها و پروژه های ورزشی که ناتمام مانده اند، گفت: این پروژه ها باید سامان دهی شوند از جمله استخر نیمه تمام شهر طرقبه که چندین سال است مانده و سالن ورزشی محله حصار که بیش از ۱۰ سال است اسکلت آن آماده و ساخته شده ولی متاسفانه در حال مستهلک شدن است باید این موارد هرچه زودتر رسیدگی و مشکل برطرف شود تا  مردم بتوانند از این فضای ورزشی استفاده کنند.

وی افزود: در این زمینه پیگیر اعتباراتی هستیم که در کنار بحث بودجه ۱۴۰۰ کشور که اعتبارات ورزشی دیده شده است سوای از آن بعضی از پروژه های ما که اعتبارات ردیف ملی دارند یک سری اعتباراتی هم گذاشته می شود ولی از منابع داخلی هم حتما باید استفاده شود و در کنار پروژه هایی که اعتبار استانی دارند باید با رایزنی، پیگیری، مکاتبه و جلسات با وزرای مربوطه این موارد را هم پیگیری کنیم تا این موارد هم سامان دهی شوند.

نماینده مردم شهرستان های طرقبه شاندیز، چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مورد پروژه استخر نیمه تمام شهر طرقبه، پیگیری هایی انجام شده که اختصاص اعتبار آن حداکثری باشد و در موضوع پیگیری سالن ورزشی نیمه تمام محله حصار هم بعد از تعطیلات نوروزی جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان و سایر مسئولان مربوط،  هماهنگ می شود تا به نتیجه ای برسد و با تعامل دستگاه ها و تامین اعتبارات از محل منابع داخلی کمک شود تا مشارکتی دیوار حائل مورد نظر در این مکان احداث شود و دغدغه ای در این زمینه نباشد و ما هر چه زودتر این سالن ورزشی را تکمیل و در اختیار مردم این محله قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عباس زاده امامی مسابقات ورزشی نوروز ۱۴۰۰ سالن ورزشی حمایت کنند جام نوروز محله حصار شهر طرقبه برنامه ها نیمه تمام پروژه ها ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز

 اسبقی در جلسه تکمیل پرونده‌های ثبتی و تقویم رویداد‌های گردشگری تبریز گفت: رویداد‌ها و جشنواره‌هایی که به گردشگری غذا مرتبط است امسال حائز توجه ویژه‌ای است چون شهر تبریز از نظر تنوع خوراکی‌ها، غذا‌ها و شیرینی‌های سنتی با فرهنگ و تاریخ دیرینه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۳۴ رویداد مختلف در شهر‌ها و بخش‌های مختلف آذربایجان‌شرقی در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسیده است اظهار کرد: ۱۳ مورد از این رویداد‌ها مربوط به شهرستان تبریز است که با توجه به تعدد این موضوع لازم است تا پرونده‌های جدیدی برای ثبت در تقویم گردشگری کشور تنظیم و تکمیل شود.

اسبقی افزود: برنامه ها، رویداد‌ها و جشنواره‌های یاد شده با مشارکت ارگان‌های مختلف شهرستانی اعم از فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صمت شهرستان تبریز برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در عرصه‌های هنری، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و غذایی باید اقدامات کافی برای افزایش این رویداد‌ها به انجام برسد.

وی اهمیت مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف در ثبت ملی و منطقه‌ای رویداد‌ها و جشنواره‌ها را مهم خواند و گفت: در این زمینه تلاش داریم تا رویداد‌ها و جشنواره‌های مختلف که توسط فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز برگزار می‌شوند شناسایی و مستندنگاری شده و با تکمیل فرم‌های مربوطه توسط ادارات متولی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است