Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:02:41 GMT

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مصداق جوانگرایی است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۹۲۱۷

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مصداق جوانگرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر یکشنبه در مراسم پویش ملی نقش من در بیانیه گام دوم انقلاب، با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب جوان باور است، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب مصداق جوانگرایی است و جوان واقعاً برای ما یک هدف و آرمان باشد نه یک ابزار و وسیله.

وی با اشاره به حضور جوانان در انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: برپایی نمایشگاه پویش نقش جوان در بیانیه گام دوم انقلاب نشانه کارآمدی جوانان ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی جوان بنیان بود، جوانان ما همانگونه که در انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم نقش آفریدند در حوزه ورزش هم از خودگذشتگی کردند، گفت: جوان ورزشکاری که حاضر به رویارویی با ورزشکار رژیم غاصب صهیونیستی نمی‌شود، از نام خود می‌گذرد و این مصداق از خود گذشتگی است مانند شهدای ما که از مال و جان خود گذشتند.

آیت الله لائینی ادامه داد: بیانیه گام دوم هم جوان بنیان و مصداق جوانگرایی است و انتظار داریم از این نسل فرهیخته، پرانگیزه و پراستعداد در حوزه تحقق شعار سال استفاده شود.

امام جمعه ساری تاکید کرد تا نسل جوان را در تبیین مفهومی، در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و هم نظریه پردازی برای چگونگی پشتیبانی‌ها و چگونگی مانع زدایی ها وارد کار کنید زیرا جوانان می‌توانند به ما راهکار نشان دهند.

و ی ادامه داد: ️اگر به جوانان بها دهیم و در تولید استفاده کنیم زیرا چرخ تولید شتاب چند برابری می‌گیرد و رشد خواهد کرد و مشکلات و آسیب‌ها کم می‌شود.

امام جمعه ساری یادآور شد: ️باید واقعاً جوانان برای ما یک هدف و آرمان باشند نه یک ابزار و وسیله برای آمار و گزارشات و سرگرمی و باید جوانان را در این مسیر برای گرفتن یک نتیجه واقعی باور کنیم، همانگونه که امام و رهبر عزیز جوانان را باور کردند.

کد خبر 5177073

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب امام جمعه ساری جوانان ویروس کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه تردد وسایل نقلیه خطبه های نماز جمعه مسافران نوروزی گرگان اردبیل وزش باد تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سانحه تصادف توفان بوشهر بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر دوستی بعد از ظهر دوشنبه در آئین انتخاب چهره هنر انقلاب استان زنجان با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی قطعاً یک ژانر مستقل در هنر است و ظرفیت‌های ارزشمندی برای تولید کارهای هنری در سطح ملی و فراملی دارد، اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی به سمت پویایی بیشتر قدم برداشته و سال به سال بر پویایی‌اش افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأثیرپذیری از تاریخ و فرهنگ تمدن اسلامی و ازجمله تاریخ معاصر یکی از ضروریات پویایی هنر انقلاب محسوب می‌شود، افزود: در دوران تحریم، نگرش به سمت فرهنگ و رویدادهای فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جامعه و کشف استعدادها و تربیت نیروی فرهنگی و هنری تازه نفس از جمله از نشانه‌های پویایی هنر انقلاب بود. بنابراین تجلیل از هنرمند به مثابه تجلیل از هنر انقلاب است و با توجه به اینکه هنر انقلاب زنده و پویا و دارای ژانر مستقل است در واقع تجلیل از هنرمند انقلاب تجلّی ارزش و شأن هنر انقلاب است.

این هنرمند با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌های هنر انقلاب پیشرفت نسبی می‌بینیم و در بخش‌های دیگر تلاش جهادی لازم است تا به سطح پیشرفت برسد، به موانع و چالش‌های پیش‌روی هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: عدم فهم مسائل مربوط به هنر انقلاب، عدم شناخت اهداف و مسیر حرکت، فقدان اراده انقلابی و هنری، رخوت در حوزه استعداد پروری و پرداخت به اهداف، عدم شکیبایی و بزرگ‌نمایی اختلافات سلیقه‌ای در بدنه هنر انقلاب و بزرگ‌نمایی نواقص و عیب‌های موجود از جمله موانع پیشرفت است.

وی با اشاره به اقبال مردم و جوانان نسبت به هنر انقلاب، اظهار کرد: نیروی جوان نیروی ارزشمندی است که بسیاری از خلاقیّت‌ها و استعدادها و توانمندی‌های هنری را در خود جای داده و در واقع ثروتی عظیم محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت عظیم به نحو احسن بهره برد. هنر انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند نیروی جوان است که با خلق آثار ارزشمند خود تحول عظیمی را در فرهنگ و تمدن اسلامی به وجود می‌آورد.

چهره هنر انقلاب خاطرنشان کرد: نیروی جوان و نوجوان نسبت به هنر انقلاب نگرش مثبتی دارد و حمایت هنر انقلاب از هنرمندان جوان و نوجوان موجب شکل‌گیری نخبگان و کشف استعدادهای درخشان و برترین‌های هنر در اقصی نقاط کشورمان می‌شود. امید است این امر با مشارکت دست‌اندرکاران هنر و پیش قراولان این عرصه مُحقق شود و شاهد ظهور و بروز چهره‌های جوان مستعد و خلاق باشیم.

وی با اشاره به اینکه جهت حضور و مشارکت همه‌جانبه جوانان در عرصه هنر باید بسترسازی مناسب انجام بگیرد، اظهار کرد: تا شاهد حضور پرشور هنرمندان جوان و نوجوان باشیم. باید تصویری هنرمندانه از هنر انقلاب ترسیم و به مردم معرفی کرد.

این هنرمند اظهار کرد: مطالبه‌گری از لازمه‌ها و ضرورت‌های هنر انقلاب است و در راستای تحقق اهداف و آرمان‌ها باید روحیه مطالبه‌گری بالا و بالاتر باشد و در واقع تقویت مطالبه‌گری موجب بالندگی هنر انقلاب است. هنر انقلاب به طور نسبی به امر تحقق بخشیده است و نیازمند تقویت بیشتر و کثرت شکیبایی در این راستاست تا با حرکت اندیشمندانه و خلّاقانه مسیر را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم و جوانان هموار و هموارتر سازد.

وی در پاسخ به سوال اینکه «چه کسی می‌تواند به عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شود؟» خاطرنشان کرد: کسی که تخصّص و تجربه را توأمان داراست.
وی در این زمینه ادامه داد: جریان ساز بودن یکی از خصیصه‌های بارز چهره سال هنر انقلاب است یعنی ضمن تولید آثار ارزشمند و تأثیرگذار سایر هنرمندان را هم با خود همراه سازد و افکار عمومی را جلب و جذب هنر انقلاب کند. ضمن اینکه روحیه انقلابی داشتن یکی از لازمه‌هاست.

وی در خصوص ماهیت هنر انقلاب نیز گفت: هنر انقلاب باید با مقوله اسلامی تبیین و تشریح شود. هنری که بر مبنای جهان‌بینی توحیدی اسلامی شکل گرفته در واقع می‌توان گفت هنر انقلاب باید رنگ و روح انقلابی اسلامی داشته باشد و نشأت گرفته از تفکر انقلابی و اسلامی مردم است. شهید آوینی ماهیّت هنر انقلابی را کاملاً متفاوت از ماهیت هنر غربی می‌دانست، به زعم وی هنر انقلاب حق‌گرا و دارای روح اسلامی و سرشار از شیدایی است در حالی که هنر غربی متکی بر نفس و بیانگر خودخواهی‌های انسانی است که تفکرات شیطانی دارد.

به گفته دوستی؛ هنرمند انقلاب وفادار به آرمان‌ها و همدرد مردم و پایبند اصول انقلابی است. در حقیقت هنرمند انقلابی تفکراتش صرفاً مالی نیست بلکه تلاشش در جهت تبیین ارزش‌ها و آرمان‌ها و بیشتر معرفی چهره‌های تأثیرگذار انقلاب است. هنرمند انقلابی با تلاش جهادگرایانه در صدد نشر معنویات در جامعه اسلامی است و از همه مهم‌تر به دنبال جذب قشر نوجوان و جوان می‌باشد. هنرمند انقلابی باید مروّج ساده زیستی و زندگی اسلامی ایرانی باشد و دربرگیرنده مفاهیمی نظیر: ملی‌گرا و انقلابی و غیرت دینی و عدالت خواهی باشد.

چهره هنر انقلاب همچنین بر لزوم به روز شدن هنر انقلاب تأکید کرد و گفت: هنر انقلاب هنری است که در جامعه و زندگی مردم بسیار تأثیرگذار است. هنر انقلاب هنری پاسخگو، عدالت محور، و دارای استقلال فکری و ذهنی است و در یک کلام عملگراست. همچنین هنرمند انقلاب نسبت به اتفاقات اجتماعی پیرامون بی‌تفاوت نیست مخصوصاً در مواقع حسّاس بشدت کُنشگراست و از حرکت منفعلانه امتناع می‌کند و دغدغه‌مند و متعهدانه حرکت می‌کند و دفاع از حقوق مظلوم را سرلوحه برنامه‌های هنری خود قرار می‌دهد. در واقع واکنش به حوادث و اتفاقات پیرامون از خصلت‌های بارز هنرمند انقلاب است.

وی افزود: نگاه هنرمند انقلابی به آینده فرارو کاملاً امیدبخش و امید آفرین است و دم از ناامیدی و یاس نمی‌زند. همچنین در رابطه با کرامت انسانی دغدغه‌مند و دارای تفکر انقلابی اسلامی است.

این هنرمند خاطرنشان کرد: باید تأکید داشت که هنرمند انقلابی کسی است که آثارش جز لاینفک هنر انقلابی است و عدالتگری و دفاع از مظلوم و استکبار ستیزی در آثارش متجلی و متبلور است. این ویژگی‌ها را می‌توان در آثار هنرمند انقلابی که در حوزه داستان، عکاسی، تئاتر و سینما، شعر و ادبیات و کاریکاتور فعالیت می‌کند مشاهده کرد. پس به روز بودن و به روز حرکت کردن و به روز سخن گفتن حائز اهمیت است.

کد خبر 6079141

دیگر خبرها

  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • سرلشکر باقری: مصداق همدلی ارتش و سپاه در عملیات وعده صادق نمایان شد
  • عملیات «وعده صادق» مصداق همدلی و هم‌افزایی ارتش و سپاه بود
  • عملیات وعده صادق مصداق همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش با سپاه است
  • سرلشگر باقری: «وعده صادق» مصداق هم‌افزایی ارتش و سپاه بود
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق
  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • مجلس خبرگان رهبری بیانیه صادر کرد
  • آینده درخشان کشور درگرو نقش‌آفرینی جوانان است