Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج مصطفوی روز یکشنبه به ایرنا افزود: اداره کل هواشناسی استان سمنان، پیرو هشدار سطح نارنجی روز گذشته، ادامه فعالیت سامانه بارشی همراه با نفوذ هوای سرد به استان پیش‌بینی می‌کند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه ناپایدار جوی از روز یکشنبه در استان سمنان، منطقه اثر آن را بیشتر نقاط استان به ویژه نوار شمالی استان و اثر مخاطره آن را سرمازدگی محصولات باغی و خسارت به تاسیسات کشاورزی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به وزش باد شدید از پیامدهای فعالیت سامانه ناپایدار جوی، گفت: تمهیدات لازم جهت مقابله با سرمازدگی باغات به ویژه در مناطقی که در مرحله گلدهی هستند، تامین سوخت، تنظیم دما و رطوبت در مرغداری‌ها و دامداری‌ها و خودداری از چرای دام در ارتفاعات، مهمترین توصیه ها برای روزهای آینده است.

وی یادآور شد: کشاورزان مراقبت از نهال‌های تازه غرس شده، خودداری از آبیاری سنگین باغ‌ها، کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها، سالن‌های پرورش قارچ و انبارهای محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند.

مصطفوی ادامه داد: خودداری از عملیات محلول پاشی و یا سم‌پاشی در باغ‌ها و مزارع، عایق بندی و محافظت از کندوهای زنبورعسل و محافظت از تاسیسات و مهار سیستم‌های آبیاری تحت فشار، دیگر توصیه های جدی هواشناسی استان سمنان است.

وی تاکید کرد: طی امروز و فردا در بیشتر نقاط استان سمنان باد شدید، گرد و خاک، رگبار پراکنده و در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش باران و برف و کولاک دور از انظار نیست.

وی بیان کرد: دمای هوا امشب بین سه تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مصطفوی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه جوی به نسبت پایدار بر هوای استان سمنان حاکم می شود و چهارشنبه و پنجشنبه با ورود امواج کم‌دامنه ناپایدار به استان، رشد ابر و بارش‌های رگباری در برخی نقاط پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش بینی بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۵ درجه سانتیگراد برای امروز در شهر سمنان ، اضافه کرد: طی روزهای آینده رضوان و شهمیرزاد کمینه دمای منفی چهار و منفی ۲ درجه سانتیگراد و گرمسار و آرادان بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

برچسب‌ها سمنان سازمان هواشناسی كشور توفان کشاورزی بارش باران خسارت مالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سازمان هواشناسی كشور توفان سمنان سازمان هواشناسی كشور توفان کشاورزی بارش باران خسارت مالی سازمان هواشناسی اخبار کنکور هواشناسی استان سمنان درجه سانتیگراد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه های هواشناسی دمای هوای بیشینه استان از فردا، سه شنبه بین شش تا هشت درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

مهدی صابری افزود: افزایش دما فردا سه شنبه تا سه درجه و روزهای دیگر تا پایان هفته به تدریج افزایش خواهد یافت.

صابری اظهار کرد: احتمال بارندگی و رگبارهای بهاری توأم با مه رقیق صبحگاهی، رعد و برق و در نقاط مستعد تگرگ نیز برای ساعات آتی در استان پیش بینی شده است.

وی گفت: از فردا سه شنبه با استقرار الگوهای پایدار ، هوای استان آرام و پایدار خواهد بود و وزش باد تنها پدیده قابل پیش بینی تا روز چهارشنبه است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین و تکاب با صفر درجه سانتیگراد خنک ترین شهرهای استان بودند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستانهای شمالی آذربایجان غربی از جمله ماکو و شوط نیز بارشهای پراکنده ای ثبت شده است.

هواشناسی استان در روزهای گذشته هشدارهای لازم در زمینه بارشهای رگباری را صادر کرده و از شهروندان در این هشدار خواسته شده تا از تردد در مسیر مسیلها و رودخانه خوددداری کرده و از حضور در ارتفاعات نیز به علت رعد و برق و صاعقه و خطرات احتمالی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی رگبار باران برای پنج روز آینده در تهران